Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Geen Vito meer, nu een T4

Hier kun je je voorstellen aan de vaste bezoekers.
Plaats reactie
Limbowilly
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 nov 2013, 23:41

Geen Vito meer, nu een T4

Bericht door Limbowilly »

Tja zoals gezegd....
Waarom?
Ook in Midden-Limburg roesten de Vito's gewoon weg en ik wilde weer eens wat anders.
Ik heb ook 12 jaar lang een caddy gehad, zonder ooit maar het kleinste probleempje.
Dus nu maar een "grote" VW. Ik heb een oudje van 1998 gekocht met meer dan 300000 kilometer, maar nog in uitzonderlijk goede toestand en hij rijdt ook nog eens super.
Ik zal hem captain slow noemen, het is een 1,9TD met niet meer dan 50kw.....Maar ik heb geen haast! En het valt me eerlijk gezegd niet eens tegen.

Er zit een trekhaak op, maar deze was niet vermeld in het rdw uitreksel. Ik ben daaorm met de auto en het volledige kenteken even naar de RDW in Elsloo gereden en een vriendelijke mevrouw nam het kenteken in, gaf me gratis een tijdelijk kenteken, en ze sturen me nu gratis een nieuw kenteken met daarin wel de vermelding van de maximale trekgewichten.
Mijn T4 mag blijkbaar ongeremd 700kg trekken en geremd 1620. Is weinig naar mijn mening, maar goed....met 50kw zal er in de praktijk niet veel meer inzitten.

De auto loopt dus perfect, maar hij ruikt een beetje muf van binnen. Inmiddels heb ik ontdekt dat er water binnenkomt.
De vloermat is links en rechts vochtig op de wielkasten. Er zit geen originele vooruit meer in, dus ik vermoed dat de ruitenzetter zijn werk niet goed heeft gedaan.
Ik heb de auto bij een handelaar gekocht, in principe zonder garantie. Maar ik ga hem er toch op aanspreken. Met deze kilometerstand loop ik mororisch een risico. Vind ik geen probleem, was de prijs ook naar. Maar de ruit moet een bestaand probleem zijn, waarmee de auto is gekocht.
Dus ik zal de goede man bellen en het probleem voorleggen. Ik schat dat een nieuwe niet oem ruit zo'n 200 euro kost met (fatsoenlijk) plaatsen. Is dus ook geen heel duur iets.
We zullen zien waar we uitkomen.
Het probleempje zal me in elk geval niet het plezier ontnemen dat ik nu al van mijn bus heb!
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Re: Geen Vito meer, nu een T4

Bericht door kikker »

Welkom,

Hou bij de voorruit vervangen hiermee rekening
viewtopic.php?f=2&t=42229" onclick="window.open(this.href);return false;
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
ronald tdi
Berichten: 1627
Lid geworden op: 04 nov 2012, 20:22

Re: Geen Vito meer, nu een T4

Bericht door ronald tdi »

:zwaai , welkom hier...

Gaat zeker goed komen.
Wij zullen je proberen overal bij te helpen, maar je moet dan wel ff vragen..
Limbowilly
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 nov 2013, 23:41

Re: Geen Vito meer, nu een T4

Bericht door Limbowilly »

Het autobedrijf waar ik de T4 heb gekocht wil geen garantie geven op de lekkende voorruit.
Zijn advies was om bij de gamma een tube siliconenkit te kopen en daarmee rond de ruit alles af te kitten......
Je kunt je dan ook afvragen wat het nut is om bij een officieel autobedrijf een auto te kopen?
Of erger, wat voor nest verkoopt zo'n bedrijf nog als hij dit als oplossing aan wil bieden.
Maar die 200 Euro voor een nieuwe ruit neem ik wel voor eigen risico. Als je via de officiele weg je gelijk wil halen duurt het een eeuwigheid en ondertussen is het probleem nog niet opgelost, dus weer een vage autohandelaar die geluk heeft!

Verder loopt de bus als een zwitsers uurwerk.
Ik wil wel de egr klep afdichten, maar durf dit zelf niet aan vanwege nul ervaring met motorische aangelegenheden.
Iemand in Limburg of Brabant die me even bij wil staan?
Een en ander natuurlijk tegen vergoeding van onkosten of een ruil in natura met een in waarde vergelijkbare hoeveelheid bier of vlaai?
Limbowilly
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 nov 2013, 23:41

Re: Geen Vito meer, nu een T4

Bericht door Limbowilly »

Het autobedrijf waar ik de T4 heb gekocht wil geen garantie geven op de lekkende voorruit.
Zijn advies was om bij de gamma een tube siliconenkit te kopen en daarmee rond de ruit alles af te kitten......
Je kunt je dan ook afvragen wat het nut is om bij een officieel autobedrijf een auto te kopen?
Of erger, wat voor nest verkoopt zo'n bedrijf nog als hij dit als oplossing aan wil bieden.
Maar die 200 Euro voor een nieuwe ruit neem ik wel voor eigen risico. Als je via de officiele weg je gelijk wil halen duurt het een eeuwigheid en ondertussen is het probleem nog niet opgelost, dus weer een vage autohandelaar die geluk heeft!

Verder loopt de bus als een zwitsers uurwerk.
Ik wil wel de egr klep afdichten, maar durf dit zelf niet aan vanwege nul ervaring met motorische aangelegenheden.
Iemand in Limburg of Brabant die me even bij wil staan?
Een en ander natuurlijk tegen vergoeding van onkosten of een ruil in natura met een in waarde vergelijkbare hoeveelheid bier of vlaai?
Limbowilly
Berichten: 9
Lid geworden op: 27 nov 2013, 23:41

Re: Geen Vito meer, nu een T4

Bericht door Limbowilly »

Oeps, dubbelpost
Wilde niet in herhaling vallen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Geen Vito meer, nu een T4

Bericht door Multivan Generation »

Hoi,
voor EGR afdichten:

Kijk eens hier:
http://www.eldiape.com/tuningmo2/tuningmo2.htm

groet Peter
VWZN
Berichten: 385
Lid geworden op: 24 aug 2013, 08:37
Locatie: Mol-Postel België

Re: Geen Vito meer, nu een T4

Bericht door VWZN »

Ik heb ook net het max te trekken gewicht van mijn 1.9TD op kenteken (2000 kg)
(Wel met verklaring van Pon erbij)
Gebruikersavatar
Peter 887
Berichten: 2455
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:58
Locatie: Westfriesland Tel.nr. 0631671329

Re: Geen Vito meer, nu een T4

Bericht door Peter 887 »

Welkom bij :wjw
Ga niet met siliconekit bezig, dat gaat niet goed komen,
daar zitten zuren in die het alleen maar beroerder maken.
Misschien wil je nog verder kennis maken met andere weetjewellers
dan is onderstaande een mooie gelegenheid.
Misschien tot de 19e :zwaai
viewtopic.php?f=9&t=44122" onclick="window.open(this.href);return false;
T4 2.8 VR6 LWB
Het leven is een feest,maar je moet zelf de slingers ophangen.

El groeto uit Sjikago
Plaats reactie