Heb vandaag de tijd nuttig besteed.
Mijn intercooler lag er een beetje los in. Nieuwe rubber steuntjes geplaatst. Gelijk mijn EGR plaatje nagekeken, was een 1/2 mm gegalvaniseerd plaatje. Was al een beetje doorgerot. Plaatje vervangen door een 1 1/2 mm RVS plaatje. Zal me niet weer overkomen. Verder de slangen eens nagekeken. Bij de inlaat van de Turbo een vette troep. Is het normaal dat de inlaat lucht aansluiting een 1 1/2 mm spelruimte heeft. Trekt ie toch ongefilterde lucht aan? Heb er een klemmetje omgezet ,zodat ie wat minder lubbert. Lekker een paar uurtjes klooien en eindelijk weer vieze handen.
Groeten Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.
Bij een 88 en 102 pk hoort er een rubber ring om de ingaande kant van de turbo te zitten,
met daaroverheen de inlaat buis vanaf de luchtmassa meter.
Er zit normaal wel wat speling op en een slangklem er om heen, kan zeker geen kwaad.
Bij een 150 pk turbo zit er geen speling, zit veel vaster.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
O ja, ook nog ff de beide claxons vervangen. Had van de week bijna een aanrijding. Moest boven op de rem. Had nog getoeterd voor attentie, maar d'r kwam alleen maar een klein brom geluidje uit. Hoorde hem zelf niet eens. Dan reageert een ander d'r helemaal niet op. Ja was aan de turboinlaat. Rubber ring was nog wel goed.
Dus een klembandje.
Groeten Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.