Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

verstopte zekering

vragen over de T4
Plaats reactie
chuckie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2007, 23:53
Locatie: Roosteren

verstopte zekering

Bericht door chuckie »

Geachte forumleden
Ik heb een T4 waar ik vanavond een Parrot aan het in bouwen was.
Dit werkte uitstekend maar bij het terug duwen van de dradenspaghetti maakte een faston van de back-up spanning sluiting met de massa.
Ik dacht even een zekering vervangen en hij doet het weer, maar dat viel vies tegen.
Ik heb alle zekeringen bij de radio en onder links op het zekeringen bord nagekeken maar ze zijn allen in orde.
Een instructieboekje zit er niet bij(2e hands gekocht) en weet niet welke zekering het dan zou moeten zijn.
Zit er soms nog ergens een hoofdzekering die doorgepiept is? Of zit er ergens anders nog een zekering?
Ik heb wel spanning op de door het contactslot geschakelde draad maar niet op de continue.
Ik hoop dat er iemand op dit forum is die me kan helpen.
In ieder geval alvast bedankt.
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

welk bouwjaar is je T4 dat kan makkelijk zijn om de storing te lokaliseren.


Heb je de parrot gewoon aangesloten met de meegeleverde stekkers (dus tussen iso's en radio )?
Heb je ook geen constante spanning op de radio? als je daar wel spanning hebt is het de zekering in de voedingskabel van de parrot

Heb je daar geen spanning, dan moet je kijken naar de zekering van je radio in de zekeringskast, kijken is niet voldoende, kun je je aardig op verkijken!

meten of proberen met andere zekering.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
chuckie
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2007, 23:53
Locatie: Roosteren

Bericht door chuckie »

:jumpklap Yes, ik heb het gevonden. Onder de zekeringenkast zit nog een zwart deksel waarachter ook 2 zekeringen zitten.
De ene van 30A en de andere van 15A.
Die van 15A is de boosdoener geweest, waarschijnlijk een soort van hoofdzekering.
Ik wist hier dus niets van daar ik het instructieboekje er niet bij heb zoals eerder vermeld.
Anyway, bedankt voor de reactie, die Parrot werkt overigens echt heel goed zeg. Beste aankoop van het jaar, gaat me weer heel wat boete's schelen.
Plaats reactie