Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stationair een vervelende piep

vragen over de T4
Plaats reactie
wichael
Berichten: 61
Lid geworden op: 03 jul 2014, 18:59

Stationair een vervelende piep

Bericht door wichael »

Sinds gisteren horen we een vervelende piep die continu aanwezig is bij stationair, vervelend net nu we op het punt staan met de T4 op vakantie te gaan. De piep is weg als er ook maar een klein beetje gas gegeven word en tijdens het rijden horen we helemaal niks.

Vandaag bij de dealer geweest en die heeft met een stethoscoop de boosdoener gevonden, het is de (span)rol van de brandstofpomp, kan pas volgende week verholpen worden wat te laat is omdat wij morgen weg gaan.
Volgens de monteur zal het wel goed gaan maar garanties zijn er natuurlijk niet, volgens hem kan de T4 in het ergste geval stil komen te staan omdat er geen brandstof meer komt.

Ik zal het er op moeten wagen, heb geen andere optie omdat reparatie op kort termijn niet meer wil.
Iemand ervaring met dit euvel en evt goede garages in Noord Limburg (laat ik hem daar tijdens de vakantie repareren.

Moet 200 km rijden Friesland-Limburg.
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Stationair een vervelende piep

Bericht door koensch »

er zijn nog 100 andere onderdelen die het kunnen begeven zonder dat er tevoren een piep te geven wordt....... ik zou me d'r geen extra zorgen om maken.

De T4 is en blijft een oude auto; betrouwbaar maar er kan van alles stuk gaan onderweg.


goede reis gewenst!
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
wichael
Berichten: 61
Lid geworden op: 03 jul 2014, 18:59

Re: Stationair een vervelende piep

Bericht door wichael »

Bedankt voor je reactie.

De piep is inmiddels verdwenen en ik denk dat het ene verband hield met het andere.
De uitlaat was katsverot en moest dus vervangen worden, eergisteren is de einddemper losgekomen van de rest en ook het tussen gedeelte was niet echt zuiver meer. Simpele reparatie wat zo voor de vakantie gedaan kon worden, tijdens de demontage werd als snel duidelijk dat het middelste gedeelte los zat en nog op een piepklein stukje aan de rest vastzat en het hing een beetje.

Lang verhaal kort, de auto piept niet meer nu alles weer op zijn plaats zit en ik vermoed dat door het hangen en het gewicht daarvan iets ergens tegenaan kwam.
Plaats reactie