Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
EGR fout via vag com p0403
EGR fout via vag com p0403
Hoi
Vorige week maandag de bus (zie sig) op onderhoud gedaan. Toen ik em terughad had ik het gevoel dat ik de power miste.
Waarschijnlijk heel toevallig maar een paar dagen later motorlichtje pinken!
Fout gecheckt en dit kreeg ik:
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
4891 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [096] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
4629 - ECM Power Relay Load Circuit: (J271)
P068A 00 [032] - De-Energized Performance Too Early
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Readiness: 0000 0000
kmstand 77000
Naar aanleiding van het verlies van kracht en de foutmelding mag ik er vanuit gaan dat de EGR de geest gegeven heeft.
Ik weet nu niet goed wat ik moet doen, heb al gehoord dat ze bij VW van het probleem weten en tegemoetkomen bij de reparatie.
Maar de bus is nu 4 jaar oud, heb ik het dan over 4 jaar terug?
Kan ik dan niet beter de egr verwijderen?
Volgende vraag is dan, ik heb nog een (goede) DPF zitten. Is het dan niet jammer van deze kapot te slijpen?
Of kan ik ergens een lege DPF kopen en deze verkopen dan?
graag julie mening
Met vriendelijke groet,
Matthias
Vorige week maandag de bus (zie sig) op onderhoud gedaan. Toen ik em terughad had ik het gevoel dat ik de power miste.
Waarschijnlijk heel toevallig maar een paar dagen later motorlichtje pinken!
Fout gecheckt en dit kreeg ik:
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
4891 - EGR Valve (N18)
P0403 00 [096] - Malfunction
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
4629 - ECM Power Relay Load Circuit: (J271)
P068A 00 [032] - De-Energized Performance Too Early
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Readiness: 0000 0000
kmstand 77000
Naar aanleiding van het verlies van kracht en de foutmelding mag ik er vanuit gaan dat de EGR de geest gegeven heeft.
Ik weet nu niet goed wat ik moet doen, heb al gehoord dat ze bij VW van het probleem weten en tegemoetkomen bij de reparatie.
Maar de bus is nu 4 jaar oud, heb ik het dan over 4 jaar terug?
Kan ik dan niet beter de egr verwijderen?
Volgende vraag is dan, ik heb nog een (goede) DPF zitten. Is het dan niet jammer van deze kapot te slijpen?
Of kan ik ergens een lege DPF kopen en deze verkopen dan?
graag julie mening
Met vriendelijke groet,
Matthias
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
- imacthomas
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15
Re: EGR fout via vag com p0403
Voor de 2.0TDI is er een software update geloof ik voor EGR problemen.
Ik ik vorige week ook nog een gehad van een klant en die rijdt weel perfect.
Uitprogrammeren van de EGR kan natuurlijk ook, echter een auto met DPF gebruikt de EGR ook voor het regenereren van het DPF.
Dus als je je EGR wegschrijft dan ook het DPF anders krijg je geheid gezeur met je DPF-filter.
succes
Ik ik vorige week ook nog een gehad van een klant en die rijdt weel perfect.
Uitprogrammeren van de EGR kan natuurlijk ook, echter een auto met DPF gebruikt de EGR ook voor het regenereren van het DPF.
Dus als je je EGR wegschrijft dan ook het DPF anders krijg je geheid gezeur met je DPF-filter.
succes
Re: EGR fout via vag com p0403
Had deze klant dezelfde symptomen?
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
- imacthomas
- Berichten: 222
- Lid geworden op: 15 jul 2009, 00:15
Re: EGR fout via vag com p0403
Inhouden en motorlampje dat bleef branden.
Klaagde ook iets over verbruik.
Informeer even bij je dealer, deze kunnen dat zien of er voor jouw bus een update is.
Klaagde ook iets over verbruik.
Informeer even bij je dealer, deze kunnen dat zien of er voor jouw bus een update is.
Re: EGR fout via vag com p0403
Welke motor heb je erin liggen een 140 pk of 180 pk (bi-turbo)
Bij de 140 pk is er een tpi van. Egr klep zit achter op de motor.
Zit vrij lang coulance op dus met wat geluk krijg je dat.
Bij een 180 pk zit de egr klep bij de oliefilter Is een complete unit.
Klep is wel los leverbaar maar deze krijg je niet uit de koelerunit, als je dat probeert breekt er gegarandeerd wat af.
Weet niet of daar nog coulance op zit.
Dus zou eerst eens naar een dealer gaan.
Bij de 140 pk is er een tpi van. Egr klep zit achter op de motor.
Zit vrij lang coulance op dus met wat geluk krijg je dat.
Bij een 180 pk zit de egr klep bij de oliefilter Is een complete unit.
Klep is wel los leverbaar maar deze krijg je niet uit de koelerunit, als je dat probeert breekt er gegarandeerd wat af.
Weet niet of daar nog coulance op zit.
Dus zou eerst eens naar een dealer gaan.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Re: EGR fout via vag com p0403
Pim, betekent dat de EGR oliegekoeld is bij de bi-turbo? Is de EGR bij de 140pk watergekoeld of helemaal niet gekoeld?
-
- Berichten: 1164
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 21:18
- Locatie: ommen
Re: EGR fout via vag com p0403
Ik heb 180 PK en bij mij is afgelopen dinsdag de hele unit vervangen, mijne is van juni 2011 en heeft 97000 km gelopen.
Ben altijd in Itterbeck Duitsland met onderhoud.
Ca. 3 weken begon die elke keer in noodloop te gaan, bus opnieuw starten en dan ging die weer.
2 weken terug ging ook motor lampje branden, naar duitsland gereden en kwam er bij uitlezen gelijk uit wat er stuk was, en het eerste wat de monteur zij even kijken wat vw doet en dat bleek voor mij 50% van het arbeidsloon te zijn ca. 300 euro en verder alles voor vw.
En dat vond ik wel schappelijk
En weer het motorlampje dat brandt, vorige week weer uit laten lezen en waarschijnlijk zelfde probleem, gereset en kijken of die het weer zou doen.
Nou gisteren weer lampje aan, dus deze week maar weer bezoek aan garage.
Ben altijd in Itterbeck Duitsland met onderhoud.
Ca. 3 weken begon die elke keer in noodloop te gaan, bus opnieuw starten en dan ging die weer.
2 weken terug ging ook motor lampje branden, naar duitsland gereden en kwam er bij uitlezen gelijk uit wat er stuk was, en het eerste wat de monteur zij even kijken wat vw doet en dat bleek voor mij 50% van het arbeidsloon te zijn ca. 300 euro en verder alles voor vw.
En dat vond ik wel schappelijk
En weer het motorlampje dat brandt, vorige week weer uit laten lezen en waarschijnlijk zelfde probleem, gereset en kijken of die het weer zou doen.
Nou gisteren weer lampje aan, dus deze week maar weer bezoek aan garage.
Laatst gewijzigd door ardesch 879 op 25 jan 2015, 21:35, 1 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Driekus Ardesch
Re: EGR fout via vag com p0403
Ook bij mij is 2 weken geleden de EGR cooler vervangen. Het betreft een T5 Caravelle 140pk uit 2011 met 77.000km op de teller. De dealer heeft ook hierbij de coulance toegepast, dus alleen 1 ipv 2 uur arbeidsloon. Voor de rest geen kosten. 

- Multivan Generation
- Berichten: 34433
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: EGR fout via vag com p0403
Kunnen die EGR-koelers niet compleet verwijderd worden en softwarematig uitgeschreven worden?
Re: EGR fout via vag com p0403
Ja hoor, dit is mogelijk........Multivan Generation schreef:Kunnen die EGR-koelers niet compleet verwijderd worden en softwarematig uitgeschreven worden?

ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: EGR fout via vag com p0403
Vandaag de bus bij dealer binnengestoken. Rond de middag telefoon gehad dat VW de nieuwe EGR betaald en dat ik de helft van de uren moet betalen
Hebben jullie je bus opnieuw moeten laten tunen na de ingreep?
Groet!



Hebben jullie je bus opnieuw moeten laten tunen na de ingreep?
Groet!
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
- Multivan Generation
- Berichten: 34433
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: EGR fout via vag com p0403
Sorry,
dit soort "onzin" zit er bij mij niet op
dit soort "onzin" zit er bij mij niet op
