Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
chippen t5 gp 140pk
chippen t5 gp 140pk
ik heb naar een hoop wikken en wegen besloten mijn bus toch te chippen.
ik rijd standaard rond met 2900kg en vaak mijn aanhanger van minimaal 1400kg met max 2750 erachter.
Met google en hier lezen toch een paar twijfels.
mijn eigen garage en een hoop op dit forum raadt jd aan.
een andere op internet is amt-tuning.
en een kennis van me doet het zelf.
eigenlijk allemaal van 140pk naar 175pk en van 320nm naar 400nm.
wat is jullie ervaring en advies
ik rijd standaard rond met 2900kg en vaak mijn aanhanger van minimaal 1400kg met max 2750 erachter.
Met google en hier lezen toch een paar twijfels.
mijn eigen garage en een hoop op dit forum raadt jd aan.
een andere op internet is amt-tuning.
en een kennis van me doet het zelf.
eigenlijk allemaal van 140pk naar 175pk en van 320nm naar 400nm.
wat is jullie ervaring en advies
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Uitdagingen zijn er wel.
Re: chippen t5 gp 140pk
Goh, wil je echt gerust zijn. Ga je maar bij JD. Je kennis zou ik zeker al niet vertrouwen. ( je doet toch zo snel wat mis )
T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Re: chippen t5 gp 140pk
Is dit niet iets beters voorje?: http://www.bestelauto.nl/videos/krachtp ... et-400-pk/jwlos schreef:ik heb naar een hoop wikken en wegen besloten mijn bus toch te chippen.
ik rijd standaard rond met 2900kg en vaak mijn aanhanger van minimaal 1400kg met max 2750 erachter.
Met google en hier lezen toch een paar twijfels.
mijn eigen garage en een hoop op dit forum raadt jd aan.
een andere op internet is amt-tuning.
en een kennis van me doet het zelf.
eigenlijk allemaal van 140pk naar 175pk en van 320nm naar 400nm.
wat is jullie ervaring en advies
Re: chippen t5 gp 140pk
Mooi, maar tblijft een Fordfiddler schreef:Is dit niet iets beters voorje?: http://www.bestelauto.nl/videos/krachtp ... et-400-pk/jwlos schreef:ik heb naar een hoop wikken en wegen besloten mijn bus toch te chippen.
ik rijd standaard rond met 2900kg en vaak mijn aanhanger van minimaal 1400kg met max 2750 erachter.
Met google en hier lezen toch een paar twijfels.
mijn eigen garage en een hoop op dit forum raadt jd aan.
een andere op internet is amt-tuning.
en een kennis van me doet het zelf.
eigenlijk allemaal van 140pk naar 175pk en van 320nm naar 400nm.
wat is jullie ervaring en advies

T5 SWB 2010 GP "naomi": 186 PK - Xenon - Plastidipped - 19 inch - frontspoiler
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
Wishlist: - DRL - 40 mm verlaging - DPF OFF
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: chippen t5 gp 140pk
Denk ook eens aan VVT (van vucht tuning).
Kwalitatief ook goed.
Kwalitatief ook goed.
Re: chippen t5 gp 140pk
Ik heb mijn t5GP 140 PK + DSG laten tunen, zowel motor als bak. Ik ben daar zeer tevreden over. Altijd voldoende koppel voor handen en aanvaardbaar brandstofverbruik.
Initiator van http://www.camperfixx.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Leverancier van slaapbanken en bouwpakketten campermeubelen
Re: chippen t5 gp 140pk
zojuist een afspraak gemaakt bij JD .
We gaan het beleven en ik hoop dat ik er blij van wordt.
We gaan het beleven en ik hoop dat ik er blij van wordt.
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Uitdagingen zijn er wel.
Re: chippen t5 gp 140pk
Heerlijk die extra power.
Merkte van de 16 inch 195 naar de 20 inch 275 toch wel heel veel negatief verschil in vermogen.
Nu met de chip echt weer heerlijk rijden als ook in het meekomen met het verkeer op hogere snelheid.
Zuiniger zonder de aanhanger geloof ik ook wel in alleen met de aanhanger erachter geloof ik het nog niet helemaal.
beetje slechte vergelijking deze week gezien ik constant met een volle wagen reed.
Maar nogmaals .
Zeer blij dat ik het na een hoop wikken en wegen toch gedaan heb.
Merkte van de 16 inch 195 naar de 20 inch 275 toch wel heel veel negatief verschil in vermogen.
Nu met de chip echt weer heerlijk rijden als ook in het meekomen met het verkeer op hogere snelheid.
Zuiniger zonder de aanhanger geloof ik ook wel in alleen met de aanhanger erachter geloof ik het nog niet helemaal.
beetje slechte vergelijking deze week gezien ik constant met een volle wagen reed.
Maar nogmaals .
Zeer blij dat ik het na een hoop wikken en wegen toch gedaan heb.
Problemen bestaan niet.
Uitdagingen zijn er wel.
Uitdagingen zijn er wel.
Re: chippen t5 gp 140pk
Ik heb ook een T5 GP met 140pk met handbal en zit er ook aan te denken om deze te laten chippen. Ik merk nu dat vooral bij een hoger toerental de trekkracht ineens snel afneemt.
Vraag: gaat de motor ook meer toeren maken nadat deze is gechipt? En in welk toerental zit dan het meeste koppel?
Graag jullie ervaring hiervan.
En wat zijn ongeveer de kosten van het chippen?
Gr Pabo
Vraag: gaat de motor ook meer toeren maken nadat deze is gechipt? En in welk toerental zit dan het meeste koppel?
Graag jullie ervaring hiervan.
En wat zijn ongeveer de kosten van het chippen?
Gr Pabo
Re: chippen t5 gp 140pk
Pabo schreef:Ik heb ook een T5 GP met 140pk met handbal en zit er ook aan te denken om deze te laten chippen. Ik merk nu dat vooral bij een hoger toerental de trekkracht ineens snel afneemt.
Vraag: gaat de motor ook meer toeren maken nadat deze is gechipt? En in welk toerental zit dan het meeste koppel?
Graag jullie ervaring hiervan.
En wat zijn ongeveer de kosten van het chippen?
Gr Pabo
http://www.jdengineering.nl/2-0-tdi-cr- ... -t5-140pk/
In deze link vind je alle antwoorden

ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: chippen t5 gp 140pk
Bedankt Geert het is duidelijk 

Re: chippen t5 gp 140pk
Graag gedaanPabo schreef:Bedankt Geert het is duidelijk


ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
Re: chippen t5 gp 140pk
Ik zou maar oppassen mer chippen,zeker met zware aanhanger! Heb het bij ATM in Eemnes laten doen,niets dan lof over deze mannen maar die kunnen er ook niets aan doen dat VW een ,,bromfietsmotor"heeft gezet in de T5 vanaf 2010!
Heb 450DZND km gereden met mn 2006 T5 130pk met altijd zware aanhanger er achter. In Sept 2012 T5 4 Motion met 140 PK in gebruik genomen,losse auto geweldig maar wee o wee als de aanhanger er achter ging en hij moest even in zn 3 doortrekken. Boven 3000toeren vloog hij zeer regelmatig in de noodloop.Levensgevaarlijk als je net op een helling aan het inhalen was of je voegde net in!
Bij VW konden ze alleen uitlezen dat de laaddruk was overschreden, nieuwe sensoren en onderzoeken hielpen niets!
Heb hem bij 130000km weg gedaan.
Heb 450DZND km gereden met mn 2006 T5 130pk met altijd zware aanhanger er achter. In Sept 2012 T5 4 Motion met 140 PK in gebruik genomen,losse auto geweldig maar wee o wee als de aanhanger er achter ging en hij moest even in zn 3 doortrekken. Boven 3000toeren vloog hij zeer regelmatig in de noodloop.Levensgevaarlijk als je net op een helling aan het inhalen was of je voegde net in!
Bij VW konden ze alleen uitlezen dat de laaddruk was overschreden, nieuwe sensoren en onderzoeken hielpen niets!
Heb hem bij 130000km weg gedaan.
Re: chippen t5 gp 140pk
Dan zit het toch in de software van ATM dat deze turbo staat te pieken.4MOTIONS schreef:Ik zou maar oppassen mer chippen,zeker met zware aanhanger! Heb het bij ATM in Eemnes laten doen,niets dan lof over deze mannen maar die kunnen er ook niets aan doen dat VW een ,,bromfietsmotor"heeft gezet in de T5 vanaf 2010!
Heb 450DZND km gereden met mn 2006 T5 130pk met altijd zware aanhanger er achter. In Sept 2012 T5 4 Motion met 140 PK in gebruik genomen,losse auto geweldig maar wee o wee als de aanhanger er achter ging en hij moest even in zn 3 doortrekken. Boven 3000toeren vloog hij zeer regelmatig in de noodloop.Levensgevaarlijk als je net op een helling aan het inhalen was of je voegde net in!
Bij VW konden ze alleen uitlezen dat de laaddruk was overschreden, nieuwe sensoren en onderzoeken hielpen niets!
Heb hem bij 130000km weg gedaan.

Je kunt sensors vervangen totdat je een ons weegt, maar dat is niet de bron & oorzaak van deze storing verhelpen.
ACV Motor Modificaties:
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
EGR & Kat verwijderd
Fratelli Bosio PP520 verstuivers
Turbo W.G. afstelling aangepast
JB Autoservice & JD-Engeneering, chip op maat
- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: chippen t5 gp 140pk
Dat zou je wellicht kunnen verhelpen door de onderzoeken of de verstelling van de turbo nog in orde is,Boven 3000toeren vloog hij zeer regelmatig in de noodloop.Levensgevaarlijk als je net op een helling aan het inhalen was of je voegde net in!
Bij VW konden ze alleen uitlezen dat de laaddruk was overschreden, nieuwe sensoren en onderzoeken hielpen niets!
en dat de turbo zijn druk verder richting uitlaat systeem nog goed kwijt kan...
Turbo en met name de venen-verstelling van variabele turbo's wil internwel eens vast gaan zitten door roet,
en het roetfilter, daarvan wil er van het interieur wel eens iets afbreken, en voor de uitgang blijven liggen, tegen de uitgaande sensor aan..
Zie ook eens:
http://www.eldiape.com/vtglader/vtglader2.htm