Zo ...
Eindelijk tijd gemaakt om een project te openen over mijn bus..
Ze is inmiddels één jaar oud en bevalt me super.
69000 Km op de teller.
Ben vertrokken van een Caravelle met heel wat extra's ...
-180 pk Dsg
DPF er uit gehaalt en laten chippen bij Km 000
Tot op heden (69000 km) 2 maal beurt gehad en tussen in 1.5 lieter olie bij gedaan!!!!
Om maar even te vermelden dat NIET alle 180+ pk bussen olie zuipen!!!!
Merendeel (veeel) rij ik met mijn aanhanger (1500kg) rond en de bus is op max gewicht geladen met materiaal (2960kg op de grond).
Graag wil ik jullie laten zien hoe ik hem aanpaste maar voor mij een super handige werkbus.
Ik ben vol op foto's aan het verzamelen van alles dat ik aanpaste aan de bus
Hier een paar foto's van hoe hij er bij staat
Hoop snel een aantal dingen te posten
Gr WouTer
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Caravelle -> Werkbus ...
-
- Berichten: 199
- Lid geworden op: 28 dec 2011, 10:49
Re: Caravelle -> Werkbus ...
ja dat dacht ik ook, tot de 140.000 nooit hoeven bijvullen.Tot op heden (69000 km) 2 maal beurt gehad en tussen in 1.5 lieter olie bij gedaan!!!!
Om maar even te vermelden dat NIET alle 180+ pk bussen olie zuipen!!!!
Vanaf 140.000 elke 10.000 km een litertje.
vanaf 192.000 elke 1000 km een litertje
en bij 210.000 km een nieuw blok erin..........................
Re: Caravelle -> Werkbus ...
idd tot rond de 100.000km nooit olie bijgevuld en nadien... slurpen slurpen.
en ik reed zo goed als altijd met lege bus.
een gechipte die steeds zwaar belast wordt.......niet te vroeg victorie kraaien ;-)
een gechipte lichte vracht met verwijderde dpf..... ik wens je steeds veel succes bij de autokeuring als je ooit tegen de lamp loopt...
die dpf hangt er ook voor een reden onder 'fijn stof weet je wel?"
dankzij jou gaan we weer 20 jaar terug de tijd in qua uitstoot... proficiat.
En dat met bedrijfsreclame op de bus...Super! dan kom je er niet met enkel je nummerplaatje weg te wassen
en ik reed zo goed als altijd met lege bus.
een gechipte die steeds zwaar belast wordt.......niet te vroeg victorie kraaien ;-)
een gechipte lichte vracht met verwijderde dpf..... ik wens je steeds veel succes bij de autokeuring als je ooit tegen de lamp loopt...
die dpf hangt er ook voor een reden onder 'fijn stof weet je wel?"
dankzij jou gaan we weer 20 jaar terug de tijd in qua uitstoot... proficiat.
En dat met bedrijfsreclame op de bus...Super! dan kom je er niet met enkel je nummerplaatje weg te wassen
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
- Pascal-141
- Berichten: 10871
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: Caravelle -> Werkbus ...
Proficiat ...ga dat maar eens zeggen tegen de Chinezen ,met hun meest vervuilende fabrieken ter wereld ... Die lachen zich een kriek met dat "uitstoot" gedoe in Europa ...mettesboy schreef:idd tot rond de 100.000km nooit olie bijgevuld en nadien... slurpen slurpen.
en ik reed zo goed als altijd met lege bus.
een gechipte die steeds zwaar belast wordt.......niet te vroeg victorie kraaien ;-)
een gechipte lichte vracht met verwijderde dpf..... ik wens je steeds veel succes bij de autokeuring als je ooit tegen de lamp loopt...
die dpf hangt er ook voor een reden onder 'fijn stof weet je wel?"
dankzij jou gaan we weer 20 jaar terug de tijd in qua uitstoot... proficiat.
En dat met bedrijfsreclame op de bus...Super! dan kom je er niet met enkel je nummerplaatje weg te wassen
Daar is een VW busje met verwijderde DPF helemaal niks tegen
Ik ben meermaals met mijn T5 met leeggemaakte DPF naar de keuring geweest , roettest was geen enkel probleem , en zelfs zonder DPF haalde die een verbazend lage uitstootwaarde.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: Caravelle -> Werkbus ...
I rest my case....
Die chinezen doen nu wat wij in Europa 20-30 jaar geleden deden...
Op die manier komen we nooit ergens natuurlijk ;-)
MAar ja, zelfkritiek is zelden goed te verdragen
Ik merk overduidelijk het verschil in uitstoot tussen m'n vorige T5 en m'n huidige
Die chinezen doen nu wat wij in Europa 20-30 jaar geleden deden...
Op die manier komen we nooit ergens natuurlijk ;-)
MAar ja, zelfkritiek is zelden goed te verdragen
Ik merk overduidelijk het verschil in uitstoot tussen m'n vorige T5 en m'n huidige
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: Caravelle -> Werkbus ...
Ik meng me eigenlijk nooit in dit soort discussies maar door het roetfilter, welke defect raakt, moet er weer een nieuw filter worden gemaakt wat ook veel energie kost. Ik vraag me af of dat opweegt tegen de extra uitstoot die je doet. Tevens kun je er flink je motor mee in de soep helpen met vervangen van onderdelen die geproduceerd moeten worden.
Dus het gaat meestal iets verder dan alleen het beperken van de uitstoot helemaal aan het eind van de keten. Beter is om dit vanaf het begin af te stoppen.
Dus het gaat meestal iets verder dan alleen het beperken van de uitstoot helemaal aan het eind van de keten. Beter is om dit vanaf het begin af te stoppen.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Re: Caravelle -> Werkbus ...
Een roetfilter reduceert de uitstoot niet. Hij verplaatst het alleen.
Verder is het slecht voor de motor. Een moderne computer aangestuurde diesel roet al nauwelijks, je moet gewoon zorgen dat er niet te veel diesel ingespoten wordt.
Fijn stof.
Weet je toevallig welke verbrandingsmotor de meeste fijn stof uitspuugt? Een direct ingespoten benzine motor. En dat is logisch ook, want een brandstof die je aan moet steken, verbrand altijd minder goed dan een zelfontbrander. Maar het staat bij die motoren niet op het lijstje, dus telt het niet. Bij een diesel zag je af en toe wat zwarte rook, wat trouwens helemaal niks met fijn stof te maken heeft en dan is het meteen slecht.
mvg Rick
Verder is het slecht voor de motor. Een moderne computer aangestuurde diesel roet al nauwelijks, je moet gewoon zorgen dat er niet te veel diesel ingespoten wordt.
Fijn stof.
Weet je toevallig welke verbrandingsmotor de meeste fijn stof uitspuugt? Een direct ingespoten benzine motor. En dat is logisch ook, want een brandstof die je aan moet steken, verbrand altijd minder goed dan een zelfontbrander. Maar het staat bij die motoren niet op het lijstje, dus telt het niet. Bij een diesel zag je af en toe wat zwarte rook, wat trouwens helemaal niks met fijn stof te maken heeft en dan is het meteen slecht.
mvg Rick