Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
geweldig doordacht die euro6
geweldig doordacht die euro6
hoe geweldig toch weer....
T6 is dus te bestellen vanaf nu, maar wat blijkt?.....
Multivan, Caravelle en transporter combi.... allen met de nieuwe euro6 motoren
Caravell dubbele cabine, transporter dubbele cabine, combi dubbele cabine.... met uitzondering van de 150pk.... allemaal euro 5 motoren...
reden? nieuwe personenwagens vanaf september 2015 verplicht euro6... nieuwe lichte vrachten.... euro 6 verplicht vanaf september 2016!
Met andere woorden, nieuwe motoren tot op heden nog niet te verkrijgen.
Er is zelfs nog geen homologatie aangevraagd voor de caravelle dubbele cabine met de euro 6 motoren momenteel.....
I
T6 is dus te bestellen vanaf nu, maar wat blijkt?.....
Multivan, Caravelle en transporter combi.... allen met de nieuwe euro6 motoren
Caravell dubbele cabine, transporter dubbele cabine, combi dubbele cabine.... met uitzondering van de 150pk.... allemaal euro 5 motoren...
reden? nieuwe personenwagens vanaf september 2015 verplicht euro6... nieuwe lichte vrachten.... euro 6 verplicht vanaf september 2016!
Met andere woorden, nieuwe motoren tot op heden nog niet te verkrijgen.
Er is zelfs nog geen homologatie aangevraagd voor de caravelle dubbele cabine met de euro 6 motoren momenteel.....
I
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: geweldig doordacht die euro6
op papier ziet het er nochtans super uit, de dsg verbruikt minder EN is sneller qua acceleratie....
ik wil echt niet terug naar de oudere motoren hoor
ik wil echt niet terug naar de oudere motoren hoor
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
Re: geweldig doordacht die euro6
na 2019 gaan de diesels geld kosten , zekers in holland 

Volgers Facebook ,, Matje Weetjewel ,,
Re: geweldig doordacht die euro6
Euro 6 in de T6 is met gebruik van Add Blue.
De Euro 5 motoren blijven tot midden 2016 nog leverbaar.
De Euro 5 motoren blijven tot midden 2016 nog leverbaar.
Mijn T5 Caravelle is inmiddels ingeruild op een Passat.
Re: geweldig doordacht die euro6
oude motoren tot medio 2016 leverbaar, mij goed....
Maar ik wil gewoon de nieuwe motor en niet in 2016 maar nu.
Je kan in de transporterversie (niet de combi, caravelle of multivan) enkel de 150pk en 102pk in euro 6 kiezen momenteel........
als ik de cijfers zie is er zowel in dynamiek en verbuik een pak verschil tussen de huidige en de nieuwe.... vandaar
Maar ik wil gewoon de nieuwe motor en niet in 2016 maar nu.
Je kan in de transporterversie (niet de combi, caravelle of multivan) enkel de 150pk en 102pk in euro 6 kiezen momenteel........
als ik de cijfers zie is er zowel in dynamiek en verbuik een pak verschil tussen de huidige en de nieuwe.... vandaar
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: geweldig doordacht die euro6
Je wil nu een Euro6 motor . De 150Pk versie is een Euro6 versie (zeg je zelf) , wat is dan het probleem ? Dan kan je toch bestellen ?
Is er wat mis met de 150pk versie ? Te "licht" ? Of wil je liever de 204pk versie , omdat je bvb altijd +180km/u rijd ?
Is er wat mis met de 150pk versie ? Te "licht" ? Of wil je liever de 204pk versie , omdat je bvb altijd +180km/u rijd ?
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: geweldig doordacht die euro6
Tja de 150pk is er enkel in de transporter dubbele cabine en ik wou eigenlijk terug een caravelle DC....,
In principe zou een 150pk volstaan, die benadert veeleer de 180bitd die ik nu heb qua prestaties dan de 140pk versie...
twijfel tussen een 150 en een 204 pk , al zal die laatste NOG MEER een aanslag zijn op het rechtse aandrijfasje dan de 180 pk al was ;-) want dat euvel zullen ze wel niet aangepast hebben in de T6.
Afgezien van de maximum snelheid, zie ik op papier weinig verschil tussen de nieuwe 150pk en de oude 180 pk.
Op het spurtje naar 100 zijn die zowat identiek volgens boekje. en voor het eerst zou de dsg zuiniger zijn dan de handgeschakelde (maar dat moeten we nog zien natuurlijk ;-).
De 204pk is weer zeer verleidelijk, maar is eerlijk gezegd wat overkill voor me.
Al moet ik eerlijk zeggen, ik heb bij de 180pk af en toe het gevoel van 'waar zitten die pk's nu?', dus heb een gemengd gevoel als ik er 30pk's afdoe......
Er is nu weer een multivan blue and cool versie verschenen zie ik, maar die kan ik niet als lichte vracht inschrijven maar kost in verhouding quasi hetzelfde als een caravelle......
tzal nog wat rekenen worden.....
In principe zou een 150pk volstaan, die benadert veeleer de 180bitd die ik nu heb qua prestaties dan de 140pk versie...
twijfel tussen een 150 en een 204 pk , al zal die laatste NOG MEER een aanslag zijn op het rechtse aandrijfasje dan de 180 pk al was ;-) want dat euvel zullen ze wel niet aangepast hebben in de T6.
Afgezien van de maximum snelheid, zie ik op papier weinig verschil tussen de nieuwe 150pk en de oude 180 pk.
Op het spurtje naar 100 zijn die zowat identiek volgens boekje. en voor het eerst zou de dsg zuiniger zijn dan de handgeschakelde (maar dat moeten we nog zien natuurlijk ;-).
De 204pk is weer zeer verleidelijk, maar is eerlijk gezegd wat overkill voor me.
Al moet ik eerlijk zeggen, ik heb bij de 180pk af en toe het gevoel van 'waar zitten die pk's nu?', dus heb een gemengd gevoel als ik er 30pk's afdoe......
Er is nu weer een multivan blue and cool versie verschenen zie ik, maar die kan ik niet als lichte vracht inschrijven maar kost in verhouding quasi hetzelfde als een caravelle......
tzal nog wat rekenen worden.....
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: geweldig doordacht die euro6
Tja ... als ik zo de fotogalerij hier bekijk van de T5 , lijkt het mij dat het overgrote deel kiest voor de 174/180pk versie . (... en dan ook maar klagen dat deze overmatig olie verbruiken ) .mettesboy schreef:T
twijfel tussen een 150 en een 204 pk , al zal die laatste NOG MEER een aanslag zijn op het rechtse aandrijfasje dan de 180 pk .....
En waarom allemaal kiezen voor een 180pk versie ? Om tegen de buurman of op het forum te kunnen zeggen dat ze de krachtigste motorversie hebben ?

Maar : hoe vaak worden die 174/180pk dan ook daadwerkelijk aangesproken ? Het verschil met de 130/140pk versie is eigenlijk maar klein ...
Ik heb zelf een paar 130pk versies gehad , en ik gebruikte ze om heel vaak zware aanhangers te trekken (heel vaak +3000kg aan de trekhaak) (de 130pk trok de zware aanhangers zonder moeite) , en ook om op de Duitse Autobahn eens door te gassen . De 130pk liep met gemak 185-190km/u . Een (originele) 174pk versie gaat niet harder dan 195km/u (want ze zijn begrenst) . Dat is dan 5km/u verschil ...

My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: geweldig doordacht die euro6
Tja, zo lust ik er ook nog wel een paar. Ik denk dat het overgrote deel van de Transporter rijders net zo goed een Caddy had kunnen kopen, want wanneer gebruik je nu 100% van de laadruimte?
Als je de dikste kunt nemen, doe je dat natuurlijk. Inderdaad om tegen de buurman te zeggen dat al je letters rood zijn

Als je de dikste kunt nemen, doe je dat natuurlijk. Inderdaad om tegen de buurman te zeggen dat al je letters rood zijn

VW T5 California Black Edition TDI > Individual Project topic
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
als ebay het niet heeft, vergeet het dan maar
Re: geweldig doordacht die euro6
ik heb idd vaak het gevoel gehad dat er 'in normale omstandigheden' weinig verschil is tussen de 140en 180pk,
pas op hogere snelheden en toeren komt het verschil tot z'n recht.....Maar ja wanneer zit je daar....
Ik had hiervoor een T5 130pk handgeschakeld, maar die haalde geen 195 hoor.... ik heb die nooit hoger gekregen dan 175 op meter, op gps gaf die toen 168 ongeveer. en toen was die volledig leeg (en zelf weeg ik geen 500kilo's ;-))
De 180 pk die rijdt 170 of zelfs sneller alsof het niets is, hoger heb ik niet geprobeerd, hoeft ook niet, die snelheden zijn onverantwoord met die rijdende kast, vind ik zelf.
Met het verstand bekeken is de 140 (of nu de 150pk) een veel betere keuze.
Lager in kost, zowel in aankoop, onderhoud/problemen, banden (ivm 17 remmen op de bitd..., geen type C banden op 235-55 te verkrijgen... dus gewone 'personenwagen-suv banden die 2 keer zo snel versleten zijn dan vroeger), verbruik etc......
Maar als het hart de keuze maakt.... tja
pas op hogere snelheden en toeren komt het verschil tot z'n recht.....Maar ja wanneer zit je daar....
Ik had hiervoor een T5 130pk handgeschakeld, maar die haalde geen 195 hoor.... ik heb die nooit hoger gekregen dan 175 op meter, op gps gaf die toen 168 ongeveer. en toen was die volledig leeg (en zelf weeg ik geen 500kilo's ;-))
De 180 pk die rijdt 170 of zelfs sneller alsof het niets is, hoger heb ik niet geprobeerd, hoeft ook niet, die snelheden zijn onverantwoord met die rijdende kast, vind ik zelf.
Met het verstand bekeken is de 140 (of nu de 150pk) een veel betere keuze.
Lager in kost, zowel in aankoop, onderhoud/problemen, banden (ivm 17 remmen op de bitd..., geen type C banden op 235-55 te verkrijgen... dus gewone 'personenwagen-suv banden die 2 keer zo snel versleten zijn dan vroeger), verbruik etc......
Maar als het hart de keuze maakt.... tja
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
- Pascal-141
- Berichten: 10945
- Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
- Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel
Re: geweldig doordacht die euro6
De meest vermogenvolle versies hebben in het verleden altijd al meer "problemen" gegeven dan de "middenweg" versies (bij de T5 , niet bij de T4 ) . Dat was bij de 130/174 versies , en dat was ook bij de 140/180 versies .mettesboy schreef:ik heb idd vaak het gevoel gehad dat er 'in normale omstandigheden' weinig verschil is tussen de 140en 180pk,
pas op hogere snelheden en toeren komt het verschil tot z'n recht.....Maar ja wanneer zit je daar.... inderdaad , dat bedoel ik
Ik had hiervoor een T5 130pk handgeschakeld, maar die haalde geen 195 hoor.... ik heb die nooit hoger gekregen dan 175 op meter, op gps gaf die toen 168 ongeveer. en toen was die volledig leeg (en zelf weeg ik geen 500kilo's ;-)) Ik rijd regelmatig in Duitsland , en met mijn ongechipte 130PK vaak genoeg 180-185 gereden , en met mijn "gechipte" 130PK meermaals 190 gereden. (die was gechipt , maar wel op koppel , niet op vermogen in hogere toeren , en de DPF was ook wel leeg)
De 180 pk die rijdt 170 of zelfs sneller alsof het niets is, hoger heb ik niet geprobeerd, hoeft ook niet, die snelheden zijn onverantwoord met die rijdende kast, vind ik zelf.
Met het verstand bekeken is de 140 (of nu de 150pk) een veel betere keuze.
Lager in kost, zowel in aankoop, onderhoud/problemen, banden (ivm 17 remmen op de bitd..., geen type C banden op 235-55 te verkrijgen... dus gewone 'personenwagen-suv banden die 2 keer zo snel versleten zijn dan vroeger), verbruik etc...... Daar ga ik mee akkoord , behalve voor 1 ding : de banden . De "bestelwagenbanden" zou ik nooit of te nimmer nog willen rijden , die houden voor geen meter de baan bij nat wegdek en met mijn rijstijl. Maar , dat is uiteraard wel met mijn rijstijl . Om rond te rijden in "bomma - tempo" kun je gerust bestelwagenbanden gebruiken . ...maar dan heb je ook geen 180pk nodig natuurlijk![]()
Maar als het hart de keuze maakt.... tja
Ik verwacht dat dat ook wel zo zal zijn bij de nieuwe generatie . +200pk uit 2L word toch wel heel gewaagd vind ik , rekening houdend met het feit dat het een bedrijfswagen is , en geen veel lichter Golfje of zo .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Re: geweldig doordacht die euro6
Welk verschil in verbruik mag er verwacht worden. Of is het alleen de uitstoot die minder is. Ik wil geen slecht gevoel hebben met een t6 transport te bestellen als er volgend jaar een euro 6 motor in is waar je nu extra voor moet betalen.mettesboy schreef:hoe geweldig toch weer....
T6 is dus te bestellen vanaf nu, maar wat blijkt?.....
Multivan, Caravelle en transporter combi.... allen met de nieuwe euro6 motoren
Caravell dubbele cabine, transporter dubbele cabine, combi dubbele cabine.... met uitzondering van de 150pk.... allemaal euro 5 motoren...
reden? nieuwe personenwagens vanaf september 2015 verplicht euro6... nieuwe lichte vrachten.... euro 6 verplicht vanaf september 2016!
Met andere woorden, nieuwe motoren tot op heden nog niet te verkrijgen.
Er is zelfs nog geen homologatie aangevraagd
voor de caravelle dubbele cabine met de euro 6
motoren momenteel.....
I
vw T5 2003 1,9tdi 77kw 105pk 435dkm sold.
vw T6 2015 2.0tdi 103kw 140pk 93dkm 4motion (ex)
vw T5 2015 2.0tdi 103kw 140pk 122dkm dsg
vw T6 2015 2.0tdi 103kw 140pk 93dkm 4motion (ex)


vw T5 2015 2.0tdi 103kw 140pk 122dkm dsg

- Multivan Generation
- Berichten: 34356
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: geweldig doordacht die euro6
Ik kan me van jou een zelfde topic en afweging herinneren,mettesboy schreef:oude motoren tot medio 2016 leverbaar, mij goed....
Maar ik wil gewoon de nieuwe motor en niet in 2016 maar nu.
en toen heb je uiteindelijk voor de 180 pk gekozen,
en er later problemen mee gehad.
En nu is het weer niet goed en begin je alweer te zagen voordat je ook maar besteld hebt..
Even heel kort door de bocht:
sterkte met je luxe-probleem

Re: geweldig doordacht die euro6
Tja je moet toch iets hebben om over te discussieren op dit forum ;-)
sinds ik weet dat je voor 1200€ 3 jaar garantie bijkoopt...... en ik met beide T5's die ik gehad heb op vijf jaar tijd een pak meer dan 1200€ kwijt was aan herstellingen.......
Problemen heb ik zowel met de 130pk als de 180pk gehad (al waren die laatste toch wat duurder)
Het is volgens mij gewoon prietpraat van de verkoper ook trouwens, zie ik nu.
De caravelle dubbele cabine 180pk handgeschakeld is ineens al niet meer te verkrijgen en is uit de configurator gehaald, enkel nog de 180 4motion en de 180pk dsg....
Volgens mij willen ze gewoon eerst nog van wat stock af ;-) en dan ineens alles verkrijgbaar.
sinds ik weet dat je voor 1200€ 3 jaar garantie bijkoopt...... en ik met beide T5's die ik gehad heb op vijf jaar tijd een pak meer dan 1200€ kwijt was aan herstellingen.......
Problemen heb ik zowel met de 130pk als de 180pk gehad (al waren die laatste toch wat duurder)
Het is volgens mij gewoon prietpraat van de verkoper ook trouwens, zie ik nu.
De caravelle dubbele cabine 180pk handgeschakeld is ineens al niet meer te verkrijgen en is uit de configurator gehaald, enkel nog de 180 4motion en de 180pk dsg....
Volgens mij willen ze gewoon eerst nog van wat stock af ;-) en dan ineens alles verkrijgbaar.
2005 T5Transporter Freedom LWB DC 96kw handgeschakeld
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion
2010 Caravelle comfortline LWB DC 132kw handgeschakeld
2016 Caravelle highline LWB DC 150kw DSG
2022 Caravelle Comfortline LWB DC 150kw DSG 4Motion