Beste weetjewellers,
Volgens mij is mijn account hier al aardig oud en heb ik geen idee of ik me al heb voorgesteld, mocht dit niet zo zijn mijn excuses en dan doe ik dit natuurlijk alsnog..
Ik heb een vraag over de syncro aandrijving, klopt het dat deze niet werkt bij achteruitrijden of heb ik een defect? Vooruit werkt probleemloos, maar achteruit draaien alleen de voorwielen..
Alvast bedankt voor de reacties!
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Syncro defect? Achteruitrijden
Re: Syncro defect? Achteruitrijden
Heb zelf ook syncro,maar als ik vast zit in de sneeuw op de berg en rij achter uit werkt Hij wel.
Re: Syncro defect? Achteruitrijden
Bedankt! Zal de dealer maar eens bezoeken...
- Multivan Generation
- Berichten: 33892
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
- Locatie: haarlem
Re: Syncro defect? Achteruitrijden
Ik weet niet precies in welke versies er wel of geen ingebouwd zitten, maar wat ik wel weet is dat in ieder geval de syncro's met ABS
uitgerust zijn met een vrijloopsper. Het vrijloopgebeuren is te vergelijken met het achteruitrappen op een racefiets, dan gebeurt er ook niets. Dit is bedoeld om toerenverschillen tussen voor- en achterwielen op te vangen, dit is dan ook meteen de reden dat je er altijd voor moet zorgen dat de meest versleten banden achter zitten (hogere toeren dan voor). Andersom zou continu de viscokoppeling aangesproken worden waarmee deze snel naar zijn grootje zou zijn (veel voorkomend probleem bij bedrijfssyncro's omdat niemand eraan denkt).
Om achteruit ook op vier wielen tractie te hebben is de vrijloopsper ingebouwd, die wordt bekrachtigd door een draad 'vanaf je achteruitrijlicht'.
http://t4-wiki.de/wiki/Freilauf_%28Syncro%29
Groet, Bart
uitgerust zijn met een vrijloopsper. Het vrijloopgebeuren is te vergelijken met het achteruitrappen op een racefiets, dan gebeurt er ook niets. Dit is bedoeld om toerenverschillen tussen voor- en achterwielen op te vangen, dit is dan ook meteen de reden dat je er altijd voor moet zorgen dat de meest versleten banden achter zitten (hogere toeren dan voor). Andersom zou continu de viscokoppeling aangesproken worden waarmee deze snel naar zijn grootje zou zijn (veel voorkomend probleem bij bedrijfssyncro's omdat niemand eraan denkt).
Om achteruit ook op vier wielen tractie te hebben is de vrijloopsper ingebouwd, die wordt bekrachtigd door een draad 'vanaf je achteruitrijlicht'.
http://t4-wiki.de/wiki/Freilauf_%28Syncro%29
Groet, Bart
-
- Berichten: 268
- Lid geworden op: 22 jul 2014, 21:15
- Locatie: haarlem
Re: Syncro defect? Achteruitrijden
Ten overvloede, de vrijloop-sper is dus iets anders dan het sperdifferentieel.
Re: Syncro defect? Achteruitrijden
Super informatie.
Hier moet ik iets mee kunnen.
Ik hou jullie op de hoogte.
Hier moet ik iets mee kunnen.
Ik hou jullie op de hoogte.