Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

achterklep

vragen over de T4
Plaats reactie
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

achterklep

Bericht door koensch »

m'n achterklep is er slecht aan toe; het achterraam roest er bijna uit lijkt het wel.

nu kan ik van een behulpzame WJW-er een achterklep overnemen uit een "donor-bus". Met een beetje mazzel nog de goede kleur ook....

nu heb ik lopen zoeken bij projecten of ik iets kan vinden over het demonteren en monteren van een achterklep.

mechanisch is het wel duidelijk...... een 2-tal scharnieren in de dakrand, een 2-tal gasveren aan de zijkanten. Een stevige schroevendraaier lijkt genoeg. maar welke kabelbomen moet je loshalen? waar zitten de stekkers? hoe kan je de cylinder van het slot overzetten? Hoe krijg ik de type-aanduiding er netjes af? hoe krijg ik de afdekplaat los aan de binnenzijde?

weet iemand waar ik dit kan vinden?
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33926
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: achterklep

Bericht door Multivan Generation »

koensch schreef:m'n achterklep is er slecht aan toe; het achterraam roest er bijna uit lijkt het wel.

nu kan ik van een behulpzame WJW-er een achterklep overnemen uit een "donor-bus". Met een beetje mazzel nog de goede kleur ook....

nu heb ik lopen zoeken bij projecten of ik iets kan vinden over het demonteren en monteren van een achterklep.

mechanisch is het wel duidelijk...... een 2-tal scharnieren in de dakrand, een 2-tal gasveren aan de zijkanten. Een stevige schroevendraaier lijkt genoeg. maar welke kabelbomen moet je loshalen? waar zitten de stekkers? hoe kan je de cylinder van het slot overzetten? Hoe krijg ik de type-aanduiding er netjes af? hoe krijg ik de afdekplaat los aan de binnenzijde?

weet iemand waar ik dit kan vinden?
Rubber hoes losmaken aan de klepzijde en in de klep alle stekkers loshalen en klep verwijderen,
nieuwe klep er tegen aan zetten, kabels in nieuwe klep geleiden en rubber hoes weer vastmaken.
Daarna alles overbouwen en aansluiten.
Slot vanaf binnenzijde verwijderen.
Type aanduiding met visdraadje en over warmföhnen.
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: achterklep

Bericht door koensch »

Multivan Generation schreef:
koensch schreef:m'n achterklep is er slecht aan toe; het achterraam roest er bijna uit lijkt het wel.

nu kan ik van een behulpzame WJW-er een achterklep overnemen uit een "donor-bus". Met een beetje mazzel nog de goede kleur ook....

nu heb ik lopen zoeken bij projecten of ik iets kan vinden over het demonteren en monteren van een achterklep.

mechanisch is het wel duidelijk...... een 2-tal scharnieren in de dakrand, een 2-tal gasveren aan de zijkanten. Een stevige schroevendraaier lijkt genoeg. maar welke kabelbomen moet je loshalen? waar zitten de stekkers? hoe kan je de cylinder van het slot overzetten? Hoe krijg ik de type-aanduiding er netjes af? hoe krijg ik de afdekplaat los aan de binnenzijde?

weet iemand waar ik dit kan vinden?
Rubber hoes losmaken aan de klepzijde en in de klep alle stekkers loshalen en klep verwijderen,
nieuwe klep er tegen aan zetten, kabels in nieuwe klep geleiden en rubber hoes weer vastmaken.
Daarna alles overbouwen en aansluiten.
Slot vanaf binnenzijde verwijderen.
Type aanduiding met visdraadje en over warmföhnen.
kijk..... daar heb ik wat aan.... kip en klaar in jip-en-janneke taal....
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
Plaats reactie