Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
T4 of toch T5? Milieu geneuzel en camper kentekenombouw
T4 of toch T5? Milieu geneuzel en camper kentekenombouw
Goed!
Even een stukje herkauwen uit mijn voorstel topic:
Ik ga altijd met een aangepaste caravan waar de circuitmotor in staat naar het circuit samen met mijn vader. Voor circuit die in de buurt liggen gaat dit prima, maar zouden we moeten overnachten op weg hebben we maar 1 bed... Daar komt bij dat ik momenteel me moet behelpen met een Opel Combo 1.4i bestelauto uit 2004. Met 125nm trekt die geen worst van tafel en zelfs in ons vlakke polderlandje moet ik bij wind tegen in zijn 4 rijden (caravan weegt totaal 1000kg). Nu heb ik laatst op het circuit in Tsjechië gereden en samen met iemand een Vito gehuurd met 100pk/250nm en dat ging top!
Nu dus het dilemma/eisen/wensen!
-Met een bus vanaf 1-1-2001 (T4) kan ik in NL elke stad (nog) in komen, al doe ik dat vrijwel nooit en heb ik nog wel een Dinky Toy van mijn ouders op gas die ik kan lenen. (Besloten NL met auto ouders/vriendin/OV te doen)
-Maar sinds kort een vriendin uit Düsseldorf en daar heb ik een bus vanaf 1-1-2006 (T5) nodig voor een groene sticker en ik ga natuurlijk niet elk weekend dat ik naar haar ga de auto van mijn ouders lenen dus dan word het fiets erin mikken of laten ophalen aan de rand van de milieuzone. Euro3 kopen en goedgekeurd extra filter inbouwen dan gaat hij van geel naar groene sticker.
-Wil dus minimaal 100pk/250nm hebben maar over de T5 hoor ik nare verhalen over vliegwielen en injectie sproeiers (oid).
-Het moet een L1 H1 worden omdat dit mijn "dagelijkse" auto word.
-Met klep ipv deuren achter, trekhaak en 3 zitplaatsen voorin.
-Ook zal ik hem ombouwen voor het camper kenteken (ben op de hoogte van de eisen), hier moet ik alleen even berekenen wat goedkoper is.
1. Personenbus (dus geel kenteken) ombouwen en alleen omkeuren.
2. Bestelbus / DC ombouwen en BPM aftikken + omkeuren. (2006 is 10 jaar oud en nog maar 8% BPM te betalen)
3. Wat voor bus dan ook uit Duitsland halen en invoeren + op kamper kenteken zetten.
Wat is aan te raden/wijsheid qua welke bus en dan vooral welke motorblokken! De types bus is een kwestie van rekenen.
Even een stukje herkauwen uit mijn voorstel topic:
Ik ga altijd met een aangepaste caravan waar de circuitmotor in staat naar het circuit samen met mijn vader. Voor circuit die in de buurt liggen gaat dit prima, maar zouden we moeten overnachten op weg hebben we maar 1 bed... Daar komt bij dat ik momenteel me moet behelpen met een Opel Combo 1.4i bestelauto uit 2004. Met 125nm trekt die geen worst van tafel en zelfs in ons vlakke polderlandje moet ik bij wind tegen in zijn 4 rijden (caravan weegt totaal 1000kg). Nu heb ik laatst op het circuit in Tsjechië gereden en samen met iemand een Vito gehuurd met 100pk/250nm en dat ging top!
Nu dus het dilemma/eisen/wensen!
-Met een bus vanaf 1-1-2001 (T4) kan ik in NL elke stad (nog) in komen, al doe ik dat vrijwel nooit en heb ik nog wel een Dinky Toy van mijn ouders op gas die ik kan lenen. (Besloten NL met auto ouders/vriendin/OV te doen)
-Maar sinds kort een vriendin uit Düsseldorf en daar heb ik een bus vanaf 1-1-2006 (T5) nodig voor een groene sticker en ik ga natuurlijk niet elk weekend dat ik naar haar ga de auto van mijn ouders lenen dus dan word het fiets erin mikken of laten ophalen aan de rand van de milieuzone. Euro3 kopen en goedgekeurd extra filter inbouwen dan gaat hij van geel naar groene sticker.
-Wil dus minimaal 100pk/250nm hebben maar over de T5 hoor ik nare verhalen over vliegwielen en injectie sproeiers (oid).
-Het moet een L1 H1 worden omdat dit mijn "dagelijkse" auto word.
-Met klep ipv deuren achter, trekhaak en 3 zitplaatsen voorin.
-Ook zal ik hem ombouwen voor het camper kenteken (ben op de hoogte van de eisen), hier moet ik alleen even berekenen wat goedkoper is.
1. Personenbus (dus geel kenteken) ombouwen en alleen omkeuren.
2. Bestelbus / DC ombouwen en BPM aftikken + omkeuren. (2006 is 10 jaar oud en nog maar 8% BPM te betalen)
3. Wat voor bus dan ook uit Duitsland halen en invoeren + op kamper kenteken zetten.
Wat is aan te raden/wijsheid qua welke bus en dan vooral welke motorblokken! De types bus is een kwestie van rekenen.
Laatst gewijzigd door RoyR op 07 okt 2016, 06:58, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: T4 of toch T5? Milieu geneuzel en camper kentekenombouw
*
Hoi, als je een retro roetfilter in een T4 2,5 inbouwd, zou je eengroene milieusticker kunnen krijgen. Ik heb een T4 met "retro roet filter" en heb via de ANWB een groene sticker. Destijds met subsidie ingebouwd, een 8 Jr geleden. Edoch de filter licht al op de schroothoop en heb er een lege pijp tussen, maar heb 2 Jr geleden nog een nieuwe sticker gekregen na voorruit vervanging. De filter was wel geregistreerd bij RDW.
Misschien kan dat nog steeds. Misschien weten anderen hier meer van, hoe aan te pakken. Kost wel wat, maar dan heb je mogelijk een " Grune Umweltsticker Sticker" T4.
Lammert
Hoi, als je een retro roetfilter in een T4 2,5 inbouwd, zou je eengroene milieusticker kunnen krijgen. Ik heb een T4 met "retro roet filter" en heb via de ANWB een groene sticker. Destijds met subsidie ingebouwd, een 8 Jr geleden. Edoch de filter licht al op de schroothoop en heb er een lege pijp tussen, maar heb 2 Jr geleden nog een nieuwe sticker gekregen na voorruit vervanging. De filter was wel geregistreerd bij RDW.
Misschien kan dat nog steeds. Misschien weten anderen hier meer van, hoe aan te pakken. Kost wel wat, maar dan heb je mogelijk een " Grune Umweltsticker Sticker" T4.
Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km.
Re: T4 of toch T5? Milieu geneuzel en camper kentekenombouw
Ja en nee.Lammert schreef: *
Hoi, als je een retro roetfilter in een T4 2,5 inbouwd, zou je eengroene milieusticker kunnen krijgen. Ik heb een T4 met "retro roet filter" en heb via de ANWB een groene sticker. Destijds met subsidie ingebouwd, een 8 Jr geleden. Edoch de filter licht al op de schroothoop en heb er een lege pijp tussen, maar heb 2 Jr geleden nog een nieuwe sticker gekregen na voorruit vervanging. De filter was wel geregistreerd bij RDW.
Misschien kan dat nog steeds. Misschien weten anderen hier meer van, hoe aan te pakken. Kost wel wat, maar dan heb je mogelijk een " Grune Umweltsticker Sticker" T4.
Lammert
Ik woon op 200m van de grens en heb hier over contact gehad met de DEKRA. Het klopt dat dit kan, maar in Duitsland staat er een code op het kentekenbewijs waarmee ze dit bepalen, in Duitsland kan dit idd zo! In NL hebben we dit niet.
Misschien kent de ANWB de juiste regels niet of inmiddels wel, ik zal iig eens contact op nemen wat ze zeggen.
Re: T4 of toch T5? Milieu geneuzel en camper kentekenombouw
Besloten dat ik de NL milieuzones me niets van aan ga trekken bij aankoop. Voor die enkele keren kan ik dan wel OV pakken
Wat betreft de Duitse milieuzones... Als ik een Euro3 bus heb en er een extra filter met goedkeuring "onder zet" gaat deze 1 milieuklasse omhoog en dus van geel naar groen. Alleen opletten dat hij dus Euro3 is en dat kan ik aan een 1 of ander plaatje zien daar had ik al een topic over gevonden.
Nieuwe vraag, ik wil een zitbank ipv stoel voorin. Stel ik koop een bus met 2 stoelen en koop zo'n bank. Is dat plug en play te vervangen of zit je dan met je vloerbekleding die je kapot moet snijden (bedoel niet de mat zelf maar de rubber isolatie zeg maar)
Wat betreft de Duitse milieuzones... Als ik een Euro3 bus heb en er een extra filter met goedkeuring "onder zet" gaat deze 1 milieuklasse omhoog en dus van geel naar groen. Alleen opletten dat hij dus Euro3 is en dat kan ik aan een 1 of ander plaatje zien daar had ik al een topic over gevonden.
Nieuwe vraag, ik wil een zitbank ipv stoel voorin. Stel ik koop een bus met 2 stoelen en koop zo'n bank. Is dat plug en play te vervangen of zit je dan met je vloerbekleding die je kapot moet snijden (bedoel niet de mat zelf maar de rubber isolatie zeg maar)
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 of toch T5? Milieu geneuzel en camper kentekenombouw
Bankje plaatsen ipv stoel:
6 punten vast op vloer ipv 4
Schakelpook kan tegen bankje komen
deurbak op deurpaneel verwijderen anders kan de deur niet dicht
aantal zitplaatsen op kenteken via RDW aan laten passen
Doe er je voordeel mee.
Groeten Peter
6 punten vast op vloer ipv 4
Schakelpook kan tegen bankje komen
deurbak op deurpaneel verwijderen anders kan de deur niet dicht
aantal zitplaatsen op kenteken via RDW aan laten passen
Doe er je voordeel mee.
Groeten Peter
Re: T4 of toch T5? Milieu geneuzel en camper kentekenombouw
Maar zijn al die 6 punten al vrij?Multivan Generation schreef:Bankje plaatsen ipv stoel:
6 punten vast op vloer ipv 4
Schakelpook kan tegen bankje komen
deurbak op deurpaneel verwijderen anders kan de deur niet dicht
aantal zitplaatsen op kenteken via RDW aan laten passen
Doe er je voordeel mee.
Groeten Peter
En komt bij de standaard zitbank voor ook de pook mogelijk tegen de bank?
Aangezien ik sowieso naar het RDW moet ivm camper kenteken is dat omkeuren geen probleem.
- Multivan Generation
- Berichten: 33875
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: T4 of toch T5? Milieu geneuzel en camper kentekenombouw
Je hebt kans dat je maar vier punten in je bus hebt.RoyR schreef:Maar zijn al die 6 punten al vrij?
En komt bij de standaard zitbank voor ook de pook mogelijk tegen de bank?
Aangezien ik sowieso naar het RDW moet ivm camper kenteken is dat omkeuren geen probleem.
vloermat eventueel aanpassen.
pook komt bij een niet aangepaste versnellingspook buis tegen de bank aan.
Voor de rest, zoek even op het forum..
Re: T4 of toch T5? Milieu geneuzel en camper kentekenombouw
Weet ik al genoeg.
Zoek er 1 waar de bank al in zit. Thanks!
(Zoeken word op elk forum veel geroepen. Heb gezocht, maar moet je wel weten waar (naar) je moet zoeken)
Zoek er 1 waar de bank al in zit. Thanks!
(Zoeken word op elk forum veel geroepen. Heb gezocht, maar moet je wel weten waar (naar) je moet zoeken)
Re: T4 of toch T5? Milieu geneuzel en camper kentekenombouw
Heel apart, ik heb mijn bijrijdersstoel vervangen voor een bank en de pook raakt bank bij lange na niet en deurpaneel met bak past ook makkelijk...
Re: T4 of toch T5? Milieu geneuzel en camper kentekenombouw
Altijd fijn als iedereen hetzelfde weet
Re: T4 of toch T5? Milieu geneuzel en camper kentekenombouw
Haha!
Nou om gedoe voor te zijn zoek ik er liever 1 die al een zitbank heeft.
Nou om gedoe voor te zijn zoek ik er liever 1 die al een zitbank heeft.