Mijn t4 camper had een probleem met de automaat, wat zo ik hier lees wel vaker voorkomt, maar goed we hebben besloten dat we hem gewoon zouden laten reviseren.
Nu krijg je dan de vraag erbij "wilt u ook de ophangrubbers gelijk vervangen?"
Ja doe maar ...
De revisie duurde (duurt) erg lang, en ondertussen heb ik ook bericht gehad dat de ophangrubbers die ze binnen kregen na bestelling niet dezelfde waren /niet pasten, en dat ze via een Duits vw kanaal voor oude vw's er ook niet aan konden komen. daarom hebben ze de oude rubbers nu gebruikt om de auto weer rijklaar te kunnen gaan maken...
Komt dit vaker voor?
Wij hadden een oude t2, daarmee technisch telkens problemen, die zelfs niet opgelost konden worden door een garage die alleen maar luchtgekoelde vw's doen.
Zelfs een brandstofpomp kon de reguliere vwdealer niet bestellen, terwijl ik in "10 minuten" een lijst vond van Bosch met vervangende onderdeel nummers vw/porsche van die pomp.
Veel gedoe Tot we aan de andere kant van het land iemand vonden die de motor weer goed kon maken (komt ie terug met niet goed schakelende versnellingen, waar deze niet bij is geweest) dus dachten wij, dan maar een t4 camper
![fun :driveT4](./images/smilies/t4_driving.gif)
Maar nu lijkt vw zelfs daar bepaalde onderdelen niet van te leveren? Klopt dat?
Ondertussen is de automaat weer ingebouwd en zijn ze nog bezig met fijn afstellen. Maar het is niet zo een leuk idee ..
Dit bedrijf zelf trouwens is mij door een buurman (monteur) én door de wegenwacht aangeraden als degelijk bedrijf..
Nu kunnen er reacties komen "ombouwen naar schakel" maar daar ga ik nu niet meer aan beginnen natuurlijk, dus díe reacties liever nu even niet ... Over 100.000 km misschien...