Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

onderdelen slecht verkrijgbaar?

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bernhard
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mei 2014, 19:07

onderdelen slecht verkrijgbaar?

Bericht door Bernhard »

Hallo,

Mijn t4 camper had een probleem met de automaat, wat zo ik hier lees wel vaker voorkomt, maar goed we hebben besloten dat we hem gewoon zouden laten reviseren.
Nu krijg je dan de vraag erbij "wilt u ook de ophangrubbers gelijk vervangen?"
Ja doe maar ...

De revisie duurde (duurt) erg lang, en ondertussen heb ik ook bericht gehad dat de ophangrubbers die ze binnen kregen na bestelling niet dezelfde waren /niet pasten, en dat ze via een Duits vw kanaal voor oude vw's er ook niet aan konden komen. daarom hebben ze de oude rubbers nu gebruikt om de auto weer rijklaar te kunnen gaan maken...

Komt dit vaker voor?
Wij hadden een oude t2, daarmee technisch telkens problemen, die zelfs niet opgelost konden worden door een garage die alleen maar luchtgekoelde vw's doen.
Zelfs een brandstofpomp kon de reguliere vwdealer niet bestellen, terwijl ik in "10 minuten" een lijst vond van Bosch met vervangende onderdeel nummers vw/porsche van die pomp.

Veel gedoe Tot we aan de andere kant van het land iemand vonden die de motor weer goed kon maken (komt ie terug met niet goed schakelende versnellingen, waar deze niet bij is geweest) dus dachten wij, dan maar een t4 camper

:driveT4
Maar nu lijkt vw zelfs daar bepaalde onderdelen niet van te leveren? Klopt dat?

Ondertussen is de automaat weer ingebouwd en zijn ze nog bezig met fijn afstellen. Maar het is niet zo een leuk idee ..

Dit bedrijf zelf trouwens is mij door een buurman (monteur) én door de wegenwacht aangeraden als degelijk bedrijf..

Nu kunnen er reacties komen "ombouwen naar schakel" maar daar ga ik nu niet meer aan beginnen natuurlijk, dus díe reacties liever nu even niet ... Over 100.000 km misschien...
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: onderdelen slecht verkrijgbaar?

Bericht door Multivan Generation »

De T4 is ruim 13 jaar uit productie.
VW garandeert tot 10 jaar na einde productie dat onderdelen leverbaar blijven.
Wat men nu steeds vaker gaat zien, is dat via de VW dealer bepaalde onderdelen uit het assortiment zijn.

Men is dan genoodzaakt om uit te wijken naar after-market onderdelen.
Soms zijn die leverbaar, soms is dat een enorme zoektocht.
Versnellingsbak steunen en motorsteunen zou geen probleem moeten geven.
Of een automaatbak nog meer rubbers heeft, weet ik niet/durf ik niet te zeggen.

Groeten Peter
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: onderdelen slecht verkrijgbaar?

Bericht door Pascal-141 »

het "niet kunnen bestellen" van onderdelen is meestal gelegen aan de bereidheid van de persoon die de onderdelen besteld

Van VW bussen kun je nagenoeg alles nog bestellen , het ene origineel VW het andere in aftermarket . (en ja , ook van 60 jaar oude busjes vind je nog héél veel onderdelen)
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
freek
Berichten: 688
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: onderdelen slecht verkrijgbaar?

Bericht door freek »

Ik stootte laatst zelfs mijn neus bij het willen bestellen van de bekleding van de b stijl van mijn T5 uit 2004. Niet meer leverbaar door vw in duitsland. Niet echt een slijtagedeel maar toch wel teleurstellend. Verwacht je eerder bij citroen of fiat...
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie