Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koude motor ....?

vragen over de T5
Plaats reactie
sphyrnidus
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 jul 2016, 21:36

Koude motor ....?

Bericht door sphyrnidus »

Hallo allen
Graag jullie advies over het volgende probleem. Ik roep vast van te voren dat ik niet technisch ben en ook al niet handig en mn vrouw ook niet.
Het gaat me dus vooral om de diagnose.
Het volgende doet zich voor bij onze T5, 1,9 uit 2007. Wij kochten hem vorig jaar in de winter, met 153 k km op de teller. Naar de wintersport ging prima.Ook waren er vorige winter (hoewel winter :) ) verder geen problemen.
Inmiddels staat er 180 km op, voornamelijk lange afstanden. In december kreeg hij een grote beurt en er waren geen grote narigheden geconstateerd. Alleen de accu was een eind op weg, die hebben we inmiddels laten vervangen.

Nu gebeurt het volgende bij koud weer en dan bedoel ik temperaturen onder -5 start de motor vlot maar na 100 meter rijden valt het vermogen weg. Hij blijft een soort pruttelend geluid maken, er komt blauwe rook uit de uitlaat, maar als je het gaspedaal in trapt, gebeurt er niets. Laat je hem zo een tijdje staan, dan komt het weer goed en kunnen we weer rijden. Het gaat dus om een start met koude motor bij temperaturen onder het vriespunt.

Graag jullie hulp/inzicht/advies
Dank
Hans
Gebruikersavatar
heemskerk
Berichten: 2025
Lid geworden op: 07 nov 2008, 20:12

Re: Koude motor ....?

Bericht door heemskerk »

Als eerste: uit (laten) lezen..
Gebruikersavatar
Burp
Berichten: 324
Lid geworden op: 11 jun 2015, 12:50
Locatie: Zaandam

Re: Koude motor ....?

Bericht door Burp »

Uitlezen als eerste lijkt me een mooi uitgangspunt. In welke buurt woon je? Misschien dat er een lid kan helpen.
2,5 liter TDI BPC 208pk 2009. Groeten, Martin
Plaats reactie