Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

automaat - versnelling

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Bernhard
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mei 2014, 19:07

automaat - versnelling

Bericht door Bernhard »

Hoeveel kost ongeveer eigenlijk het ombouwen van een t4 2.4 automaat (1992) naar een versnellingsbak?
Hebben afgelopen jaar de automaat laten reviseren op advies van de wegenwacht bij een bepaald bedrijf, (wat een half jaar duurde) maar hij schiet nog steeds uit de versnelling :(
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33893
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: automaat - versnelling

Bericht door Multivan Generation »

heb je dan geen garantie meer?
Gebruikersavatar
Bernhard
Berichten: 59
Lid geworden op: 03 mei 2014, 19:07

Re: automaat - versnelling

Bericht door Bernhard »

Ja, maar ik zou het echt willen weten.
De motor heeft nog geen 300.000 km gelopen is gewoon goed, maar hij had al een half jaar gestaan bij die zaak (of langer) en men kon ook bijv niet aan een ecu voor de automaat komen, heb ik via eBay dan maar geregeld- en ophangrubbers konden ze niet aan de juiste komen, de levert niet maar blijkbaar konden ze ook niets alternatiefs vinden, waardoor de motor in stilstand nogal trilt (waarschijnlijk). -en het probleem wat er eerst was is door de hele revisie niet eens opgelost.
Ik zou wel willen weten hoeveel het kost gewoon maar versnelling ombouwen bij iemand die dat goed kan.
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10828
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Re: automaat - versnelling

Bericht door Pascal-141 »

als ik het zo lees , moet je dringend een andere garage zoeken .

6 maand wachten is niet echt normaal te noemen . En een garage die geen onderdelen voor een VW kan vinden ,lijkt mij niet echt een aanrader ...
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: automaat - versnelling

Bericht door Snautzer »

Pascal zou de nummer 1 met stip enzo zijn. Weet alleen niet of hij zelfs voor grof geld dit soort klussen voor derden doet. (Ik denk dat hij dan een bijzonder goed gevulde agenda zou hebben )

Verder ik durf het bijna niet te zeggen maar ismet uit de lieden zou dit kunnen. Hij heeft de kennis en ook belangrijk regelmatig sloop t4, zodat ombouwen gmakkelijk gaat. Ik ben er zelf ook geweest en tot nu toe tevreden. Prijs technisch prima wel van tevoren een prijs afspreken.
Plaats reactie