Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Asje brandstofpomp

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Endless Summer
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2017, 10:00

Asje brandstofpomp

Bericht door Endless Summer »

Alweer een tijdje geleden en vele happy buskilometers later toch maar weer eens een vraagje?

Begin dit jaar een revisiemotor in mijn California laten lepelen, afgebroken krukaspoelie oude motor was de dader.....

Helemaal blij en met een goed gevoel weer de weg op, kusje wordt niet jonger (wel leuker) en ik rij er Eke dag in. Afgelopen week voor de APK, geen probleem dacht ik, net een 'nieuwe' motor, bij mijn weten geen problemen defecten dus ingeleverd....

Zelfde dag, bus is goed alleen niet door de roetmeting (advies: even lekker schoonrijden, hogere toeren dan normaal) en slangetjes remleidingen droog (ouderdom) dus vervangen. Dat viel mee, 'schoonrijden' dus en volgende dag laten afmelden...

Volgende dag: garage, 'euhm wij zagen een riempje dat aan het slijten is, wij gaan op onderzoek uit'. Ik dacht: 'raar, net 'nieuwe motor' nieuwe distributieset, hoe kan dat?!?! Twee dagen later: 'er lijkt speling op het asje van de brandstofpomp te zitten waardoor de boel afslijt, wordt waarschijnlijk de brandstofpomp vervangen...' :groteogen

Voor de goede orde: bij het plaatsen van de revisiemotor is de oude brandstofpomp overgezet. Kan het zojuist ontdekte euvel te maken hebben met het overzetten, evt. niet goed monteren o.i.d? Pomp is waarschijnlijk 230.000 km oud. Of heb ik te maken met een flink gevalletje dikke pech??

Enig idee naar wat voor kostenplaatje ik nu (weer) zou aankijken in het geval van een nieuwe brandstofpomp? Alvast bedankt.
T4 California 1.9 TD - 1995
Gebruikersavatar
Endless Summer
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2017, 10:00

Re: Asje brandstofpomp

Bericht door Endless Summer »

Revisie is natuurlijk beter :nuts
T4 California 1.9 TD - 1995
Gebruikersavatar
Endless Summer
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2017, 10:00

Re: Asje brandstofpomp

Bericht door Endless Summer »

Het wordt gekker......

.... nieuwe distributieset erop en laten lopen, nu blijft alles mooi in het gareel en loopt er niets af.

Aan de ene kant fijn om te horen aan de andere kant, wat heeft dit kunnen veroorzaken? Fout bij montage op revisiemotor? Ik heb er niet helemaal een lekker gevoel bij...

Garage geeft aan om de boel dicht te schroeven en over een paar honderd km nog eens terug te komen voor controle....

Iemand al eens zoiets meegemaakt?
T4 California 1.9 TD - 1995
RDK
Berichten: 104
Lid geworden op: 30 okt 2014, 20:16

Re: Asje brandstofpomp

Bericht door RDK »

Hallo,

Als dat asje lekt moet je dat dekseltje van die pomp doen.
Dichting deksel vervangen, O-ring op asje vervangen en kopere busje.

Wel goed kijken hoe je alles uit elkaar haalt.
Onderdelen kosten 10 euro.

Rudi
Plaats reactie