Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

houdbaarheid olie

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

houdbaarheid olie

Bericht door HP Hulscher »

Ik ga op vakantie met de camper (oude mercedes) en ik vraag me af of ik nou elk jaar olie moet verversen. De olie draait hooguit een paar duizend kilometer, dus daarvoor hoef ik niet te vervangen. Maar wellicht heeft olie een beperkte houdbaarheid?

groet,

HP
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Re: houdbaarheid olie

Bericht door henk106 »

HP Hulscher schreef:Ik ga op vakantie met de camper (oude mercedes) en ik vraag me af of ik nou elk jaar olie moet verversen. De olie draait hooguit een paar duizend kilometer, dus daarvoor hoef ik niet te vervangen. Maar wellicht heeft olie een beperkte houdbaarheid?

groet,

HP
Ik zou voor die paar euro geen risico nemen
en gewoon verversen
fijne vakantie
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Re: houdbaarheid olie

Bericht door vaniac »

HP Hulscher schreef:Ik ga op vakantie met de camper (oude mercedes) en ik vraag me af of ik nou elk jaar olie moet verversen. De olie draait hooguit een paar duizend kilometer, dus daarvoor hoef ik niet te vervangen. Maar wellicht heeft olie een beperkte houdbaarheid?

groet,

HP
Ik neem aan dat de Mercedes geen hightech motor heeft. Ik denk dat je kunt volstaan met normale minerale olie voor diesels. Deze olie is over het algemeen niet duur. Ik zou de olie elk jaar verversen, zeker omdat de wagen lange tijd stilstaat. Door verbrandingsresten veroudert de olie inderdaad.
Gebruikersavatar
HP Hulscher
Berichten: 167
Lid geworden op: 01 jul 2007, 19:59
Locatie: Amsterdam

Bericht door HP Hulscher »

dank je! ik ga maandag wel ff er onder liggen :)
Plaats reactie