Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

velgen op mijn t4

vragen over de T4
Plaats reactie
loet jeurninck
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 jul 2007, 23:03

velgen op mijn t4

Bericht door loet jeurninck »

ik zou graag lm velgen willen hebben op mijn t4. Er is mij gezegt dat je rekening moet houden met de max load van de wielen. Welk gewicht bedoeld men daarmee? En waar kan ik deze info vinden?
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

in het kentekenbewijs staat minimaal het ledig gewicht, en als je een grijskenteken hebt ook het max gewicht (soms zelfs per as)

Anders kan de dealer je nav chassisnummer wel vertellen wat het max gewicht van je auto is (mijn T4 caravelle 2,5TDI bijvoorbeeld 2460 kg, gelijk verdeeld over beide assen (1230 per as))

je moet dus velgen nemen die minimaal de helft van het asgewicht kunnen dragen... neem daar voor de zekerheid een 50 kg bij en je hebt het minimale gewicht dat je velg moet kunnen dragen.

Je kunt ook vragen of de fabrikant een ABE af wil/kan geven voor deze velg en jouw auto. Een ABE is een verklaring van de fabrikant dat deze velg voor die auto in duitsland toegestaan is (heb je geen TUV keuring nodig voor je velgen)
Als voor die velg voor jouw auto een ABE afgegeven wordt kun je zonder zorgen op die velgen rijden.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Plaats reactie