Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

motor deurvergrendeling: waar moet dat bruine draadje?

vragen over de T4
Plaats reactie
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

motor deurvergrendeling: waar moet dat bruine draadje?

Bericht door brecht »

Al (per ongeluk) in het campergedeelte gezet (viewtopic.php?f=23&t=59114&p=425699#p425699), maar hier past ie beter:

Ik heb de motor van de centrale deurvergrendeling open gehaald en daarbij niet goed kunnen zien waar het bruine schuifcontact los kwam. Weet iemand waar deze moet? Hij zit dus ergens op de bovenste van de twee helften op de foto.
Afbeelding
Laatst gewijzigd door brecht op 31 mar 2018, 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Harry 341
Berichten: 10037
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:52
Locatie: Velserbroek

Re: motor deurvergrendeling: waar moet dat bruine draadje?

Bericht door Harry 341 »

ehhh T4 ?
Old busses never die...they just fade away.....something red..something blue...something gold and something new.
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: motor deurvergrendeling: waar moet dat bruine draadje?

Bericht door brecht »

ehhh sorry ja. wel handig om te vermelden:
Het gaat om een T4 ('91 California)

Black Buli: Thnx voor het meedenken! de bruine drad heeft aan het einde een schuifcontact. (zie extra foto voor de verduidelijking) en van dicht bij ziet dat stukje koper er te mooi uit om afgbroke te zijn.

mocht het toch op vervanging aankomen alvast een vraag: zijn die dingen universeel over de hele T4 lijn? Ik vidn ze nml niet exact voor mijn bouwjaar, wel voor latere.

Afbeelding
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: motor deurvergrendeling: waar moet dat bruine draadje?

Bericht door brecht »

opgelost.

De t4 wiki (waarom denk ik daar niet vaker aan?) bevate een foto van een open gewerkte oude type motor. Daar was te zien waar het bruine contact hoorde. Zo ziet het er dan uit.

Afbeelding

Na hermontage doet de motor echter nog stees niks. We gaan dus op zoek naar een vervanger. (ik ga er van uit dat de motor het naast de deur ook zou moeten doen toch? Aangezien bruin de - draad is en de bevestigingsschroeven in kuntstof gaan kan ik me niet anders voorstellen. De motor is zo te zien al een paar keer open geweest, denk niet dat er nog veel eer aan te behalen is.
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: motor deurvergrendeling: waar moet dat bruine draadje?

Bericht door brecht »

check! gaan we die eerst nog eens controleren
Gebruikersavatar
Harry62
Berichten: 1109
Lid geworden op: 14 jul 2008, 19:23
Locatie: Heino
Contacteer:

Re: motor deurvergrendeling: waar moet dat bruine draadje?

Bericht door Harry62 »

Haal het motortje zelf maar eens los. Niet erg moeilijk.
Hij zit onderaan de unit en zal waarschijnlijk vocht 'vangen'.
Some say..... he drives a dark red T4. Some say.... he is related to Harry62. All we know.... that he is called The Stig
brecht
Berichten: 242
Lid geworden op: 31 jul 2017, 21:32

Re: motor deurvergrendeling: waar moet dat bruine draadje?

Bericht door brecht »

Nog wel ff afronden dit topic:

Het was echt de motor en niet een draadbreuk o.i.d. omdat niet alleen het motortje, maar ook de sleepconctacten in de motor op waren heb ik de hele unit vervangen.

Mooi exemplaar kunnen overnemen van een mede weetjeweller: zo geinstalleerd: alles werkt weer netjes. Heerlijk!
Plaats reactie