Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Airco soms niet koud

vragen over de T5
Plaats reactie
Sjakiebr
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jul 2017, 17:29

Airco soms niet koud

Bericht door Sjakiebr »

Beste weetjewellers,

Al enige tijd werkt mijn airco niet meer. Ik heb een t5 met climatronic bediening. ( california camper )
Ik ben hiermee naar de garage gegaan en daar hebben ze foutcodes uitgelezen . Volgens garage zou de hoge druksensor kapot zijn . Deze is vervangen en het systeem is afgeperst met stikstof. Geen lekkages... top!!!
Vervolgens koude middel toegevoegd. Bijna 1 kg koude middel ivm dubbele airco ook achterin.
Als ik op knop van climatronic druk schiet het systeem automatisch naar 22 graden, ik weet niet of dit normaal is.
Nu wordt de airco af en toe ijs koud, en 2 minuten later veranderd de temperatuur en lijkt hij wel te verwarmen. Weg koude lucht dus. Na wat knoppen te bedienen, temp naar boven en weer terug lijkt de airco soms weer te gaan koelen. Hier zit geen regelmaat in. Hij doet het dus wanneer die zelf zin heeft, geen peil op te trekken dus.🤔
Inmiddels weet ik niet zo goed meer waar ik het moet zoeken. Vagcom geeft geen foutcodes.

Heeft iemand een idee waar ik het zou kunnen zoeken?

Alle reacties of ervaringen met een soort gelijk probleem zijn welkom!!

Alvast bedankt voor uw reactie

Groet jacco
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33895
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Airco soms niet koud

Bericht door Multivan Generation »

Volgens mij is hier eens een software update voor geweest.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Sjakiebr
Berichten: 48
Lid geworden op: 17 jul 2017, 17:29

Re: Airco soms niet koud

Bericht door Sjakiebr »

Ok, wat bedoel je daar precies mee??
En waar kan ik dan de eventuele update krijgen?
Plaats reactie