Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gebrek aan vermogen

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Vlochter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2018, 23:19

Gebrek aan vermogen

Bericht door Vlochter »

Hallo allemaal,

Vlak na aanschaf van m'n vaders T4 TDI kreeg die een foutcode van de naaldlichthoogtesensor en ging de bus opeens uit het niets stotteren en miste die soms vermogen. Nadat dit was opgelost (een slechte verstuiver) hebben we daar geen last meer van gehad. Nu blijkt alleen wel dat er totaal geen vermogen meer is boven de 3200 toeren. Hierdoor kan de bus niet sneller dan 115km/u op de snelweg (mijn 1.9 TD is nu gewoon sneller.

Weet iemand wat hier de oorzaak van is?

Alvast bedankt
VW T4 1.9 TD 1996
VW T4 2.5 TDI 2002
Gebruikersavatar
m.c van den berg
Berichten: 1453
Lid geworden op: 15 jan 2007, 19:03
Locatie: Beesd

Re: Gebrek aan vermogen

Bericht door m.c van den berg »

Verdenk de Luchtmassa meter
Als je de luchtmassa meter los haal, en je rijd een stukje, doe de auto dan het zelfde?
Hoeveel heeft de auto gereden? is het 102 pk? ERG klep dicht? Of de vacuümslagen poreus , dus gen functie meer. Dan wordt de turbo niet meer aangestuurd.
Niet sneller rijden als je bescherm engel vliegen kan. Groeten van uit de Betuwe van Marinus & Jannie
foto nr 602
Gebruikersavatar
Vlochter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2018, 23:19

Re: Gebrek aan vermogen

Bericht door Vlochter »

Bedankt voor je hulp. Ik zal het zo snel mogelijk testen.
Het is een 2.5 TDI 88 pk met 220.000 km op de teller. Tussen de 2000 en 3000 toeren merk ik geen verschil met eerder. Het is alleen boven de 3000 toeren dat ie niet meer vooruit te branden is.
VW T4 1.9 TD 1996
VW T4 2.5 TDI 2002
Gebruikersavatar
Vlochter
Berichten: 6
Lid geworden op: 01 apr 2018, 23:19

Re: Gebrek aan vermogen

Bericht door Vlochter »

Het was me nog niet gelukt om de luchtmassameter te testen, maar de het vermogen is weer helemaal terug. Ik heb alleen geen flauw idee wat het probleem zou kunnen zijn geweest aangezien ie het nu gewoon weer doet.
VW T4 1.9 TD 1996
VW T4 2.5 TDI 2002
Plaats reactie