Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Vervanger voor de t4.

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kikker
Berichten: 465
Lid geworden op: 01 nov 2012, 19:44
Locatie: omg. Gorinchem

Vervanger voor de t4.

Bericht door kikker »

Goedenavond,

Ik rij ondertussen alweer 6jaar een t4 ajt. Korte wielbasis met dubbel cabine.
In het begin niet voorruit te branden met maar 88pk, ondertussen met wat aanpassingen met ca 115pk rijdt vlot genoeg voor mij.
km stand zit rond de 330.000. en rij 30.000 per jaar
3 jaar geleden heb ik hem voor het laatst laten spuiten, helaas beginnen op de eerste plekken de roestduivel weer zichtbaar te worden.

Ik heb voor me caravan een een fatsoenlijke trekauto nodig (ca 1500kg) en er hangt soms een beladen paardentrailer achter.
De laatste tijd loop ik er steeds meer tegenaan dat ik te weinig lengte heb in me laadruimte. Zeker met plaatmateriaal.
me dubbel cabine wordt niet vaak gebruikt. Ik heb er echter geen auto naast.

Daarom zit ik te twijfelen om naar een andere bus te kijken. In me achterhoofd rekening houden met mileuzone en de wegenbelasting die aardig omhoog gaat. Nu zat ik toen straks op marktplaats te kijken en kom deze tegen.

https://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bes ... ousPage=lr
Is dit een goed alternatief? liefst zou ik weer een 5cil willen, maar lees op dit forum verhalen, en hoor bij mijn contacten dezelfde verhalen


Iemand die ook van dubbel cabine naar enkel cabine is gegaan?
Ik heb hem nu meestal vol met rommel liggen. dat zou dan ik de laadruimte moeten.
Volkswagen Transporter 2.5 AJT TDI 115pk
ex Volkwagen Bora 2.0L
ex Hyundai Excel 1.3L
Gebruikersavatar
Snautzer
Berichten: 3672
Lid geworden op: 27 jun 2015, 21:45

Re: Vervanger voor de t4.

Bericht door Snautzer »

Tussenschot eruit is niet moeilijk . Wat schroeven mogelijk wat kit. Uurtje werk top. Als je er geel op rijd overwegen om het als eenvoudige camper te maken kwart tarief, roest weer weg werken en nog jaren doorrijden.
Plaats reactie