Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Brandstof

vragen over de T4
Plaats reactie
Hertogin
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2018, 15:08
Locatie: omg.Arnhem
Contacteer:

Brandstof

Bericht door Hertogin »

:T44EVER
Ik heb 'n T4 TDI 2.5 ltr turbo ABT getuned door VW. nieuw gekocht in 2003 nu 240000 km 😉 geweldige auto 👍 door de weinige km die ik rij zal de motor vervuilen lijkt mij, hoe kan ik de motor reinigen bestaat er een product, Wyns?
om deze vervuiling te verwijderen en helpt b.v. diesel energy die duurder is maar toch.
Laat me ff weten.
Dank alvast
Hertog
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33910
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Brandstof

Bericht door Multivan Generation »

Hallo,
wat wil je precies reinigen?
Olie kanalen, inlaattraject, verstuivers?

Welkom op weetjewel.

Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Hella
Berichten: 282
Lid geworden op: 10 feb 2015, 20:46

Re: Brandstof

Bericht door Hella »

Bij mijn AAB motor (350.000 km) tank ik de afgelopen jaren om de 3 à 4 tankbeurten BP Ultimate.
Deze brandstof zou reinigend werken op de motor en inspuitsysteem.
Dat is wel ongeveer 10 cent per liter duurder, maar ik merk dat het doet wat het belooft.
De motor loopt / start in mijn beleving aanmerkelijk soepeler en loopt rustiger stationair.
En ondanks de km stand nog steeds geen vleugje van welke kleur rook dan ook uit de uitlaat.
Ook claimt BP een lager verbruik, maar dat heb ik in de praktijk niet gemerkt.
Hertogin
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2018, 15:08
Locatie: omg.Arnhem
Contacteer:

Re: Brandstof

Bericht door Hertogin »

Hallo Hella,
Bedankt voor het advies, ik zal dat ook eens uitproberen het lijkt mij geen probleem of het BP Ultimate, Esso Synergy of Shell Vpower is toch ?
Groetjes
Hertog
koensch
Berichten: 723
Lid geworden op: 27 sep 2011, 23:46
Locatie: Amersfoort

Re: Brandstof

Bericht door koensch »

sinds ik m'n busje heb (2005) tank ik altijd de goedkoopste diesel die ik tanken kan. Ca 480.000 km (en ca 37.000 liter) verder nooit enig reinigingsmiddel gebruikt en nooit een (brandstof gerelateerd) probleem gehad.

met een koude motor altijd rustig rijden en laag in de toeren houden, met een warme motor, af en toe flink toeren maken en voor de rest gewoon veel snelweg op de cc.
op tijd z'n beurtjes (longlife) en regelmatig de vloeistoffen peilen, rijden en blijven rijden......
Transporter T4 2.5 TDI, April/2001, KWB/DC, 88pk/AJT/EWB, +650.000km
freek
Berichten: 690
Lid geworden op: 29 jan 2007, 23:14

Re: Brandstof

Bericht door freek »

Hier idem. Sinds 2003 580.000 km met diesel vd Tango. Nog geen spoor van vervuiling of slijtage
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >450.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie