geruime tijd dat ik hier geleden was. T4 verkocht wegens gezinsuitbreiding en een T5 Caravelle 1,9TDI gekocht (zonder problemen).
Maar nu komen ze toch na een paar jaar tevoorschijn.
week of 2 terug probleem dat m'n vermogen weg was, vermogen begon pas te werken na 2k-RPM. => garage en nieuwe gashuisklep erop (foutcode gaf dit aan als af en toe falen). Probleem weg voor de 1e dagen. Gashuisklep zat idd wel vol met drap, lees aangekoekte prut. Dank u terugvoer uitlaatgassen.
Deze week, bijna geen vermogen. Top naar 70kmh sneller was schokkend rijden (als ik al km's won). Donderdag naar de garage en kon ik nog 50kmh halen, geen vermogen onder de 2500rpm en wou ik versnellen had ik zelfde probleem als voordien, de hik. Garagist belt net, heeft ermee gereden => geen probleem ondervonden en niets bij uitlezen

Hij stelt voor luchtmassameter en EGR te vervangen. Lekker dure aangelegenheden en nog niet zeker of het weg is.
Ik stelde de vraag of het niet mogelijk is de EGR dicht te maken. Bij m'n T4, ok en simpele 1,9TD, had ik die ook met een plaatje dicht gemaakt. Maar hij kon me niet zeggen of de elektronica daar geen punt ging van maken.
iemand die weet wat er schort? Heb zo m'n geplande 2-daagse ook moeten annuleren en zou dit liever niet meer tegenkomen in de toekomst.