Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
wielbout breekt af
wielbout breekt af
tijdens reis naar frankrijk breken 4 van de 5 wielbouten heb er een week voor de vakantie een hond onder gehad en nu breken 4 bouten af
??????
gelukkig ging ik net weer de berg op en reed dus langzaam daarvoor nog 130 de berg af
al met al 500 euro lichter en niet verder dan valken burg
verder alles veilig weer thuis
iemand eerder dit meegemaakt 4 boten afgebroken??
??????
gelukkig ging ik net weer de berg op en reed dus langzaam daarvoor nog 130 de berg af
al met al 500 euro lichter en niet verder dan valken burg
verder alles veilig weer thuis
iemand eerder dit meegemaakt 4 boten afgebroken??
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
Edwin,
heb je die bouten nog?
Kijk dan eens bij de breuk of er roest op zit, dan zijn het nl "oude" breuken.
Zowiezo een zeer vreemd verhaal. Nog nooit eerder gehoord.
Wel m'n buurvrouw met de fiets, en een cranckstel in haar hand onderweg naar de fietsenmaker, had een breuk in het crankstel. Dit was een oude breuk, kon je dus idd zien aan de roestvorming die al in de breuk zat.
Dit is het welbekende metaalmoeheid.
heb je die bouten nog?
Kijk dan eens bij de breuk of er roest op zit, dan zijn het nl "oude" breuken.
Zowiezo een zeer vreemd verhaal. Nog nooit eerder gehoord.
Wel m'n buurvrouw met de fiets, en een cranckstel in haar hand onderweg naar de fietsenmaker, had een breuk in het crankstel. Dit was een oude breuk, kon je dus idd zien aan de roestvorming die al in de breuk zat.
Dit is het welbekende metaalmoeheid.
Kijk niet achterom, daar heb je spiegels voor!
bouten
ja een week voor de vakantie de hond eronder
dus een week regen en dus een dubbele breuk
een verse en een met roest ( is wel erg groot woord maar er zit aanslag op)
en daarna dus rijden en verder door gebroken
heb zelf in april remblokken vervangen en gewoon goed vast gezet dus niet met moment sleutel ( gebeurde vroeger ook niet toch )
als alles mee zit wordt alles vergoed door de verzekering
dus een week regen en dus een dubbele breuk
een verse en een met roest ( is wel erg groot woord maar er zit aanslag op)
en daarna dus rijden en verder door gebroken
heb zelf in april remblokken vervangen en gewoon goed vast gezet dus niet met moment sleutel ( gebeurde vroeger ook niet toch )
als alles mee zit wordt alles vergoed door de verzekering
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
De wielbouten van een t4 moeten met 160 Nm/16 Kgm aangetrokken worden.... da's aardig vast... Maar weet niet wat jij gewend bent met je armen... (de gemiddelde "ouderwetse" bouwvakker gaat op gevoel misschien wel ruim eroverheen...simpelweg omdat ie sterk in de armen is....)
Te vast is niet goed (maar hoe vast je moet om bouten te breken...??)
te los ook niet, trillen kan ook breukvorming veroorzaken (al voel en hoor je een loszittende velg wel over het algemeen.)
Heb je originele bouten of conische die bij je sportvelgen horen (en in het laatste geval...zijn die wel sterk genoeg dan?
Te vast is niet goed (maar hoe vast je moet om bouten te breken...??)
te los ook niet, trillen kan ook breukvorming veroorzaken (al voel en hoor je een loszittende velg wel over het algemeen.)
Heb je originele bouten of conische die bij je sportvelgen horen (en in het laatste geval...zijn die wel sterk genoeg dan?
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
bouten
dealer kwam met verhaal dat de velgen niet deugden
een orginele velg wordt ook vast gehouden in het midden door de wielnaaf
ik heb alu velgen en deze worden dus zoals nu blijkt allen door de 5 bouten vast gehouden
ga morgen kijken of er metalen hulsen voor zijn zodat ze ook in het midden gecentreerd worden
blijf het echter heel vreemd vinden heb de bus 2 jaar en had het tijdens het rijden ook niet gemerkt nadat de hond er onder was gekomen alleen dat hij een beetje in het stuur trok
morgen ga ik alle bouten vervangen
een orginele velg wordt ook vast gehouden in het midden door de wielnaaf
ik heb alu velgen en deze worden dus zoals nu blijkt allen door de 5 bouten vast gehouden
ga morgen kijken of er metalen hulsen voor zijn zodat ze ook in het midden gecentreerd worden
blijf het echter heel vreemd vinden heb de bus 2 jaar en had het tijdens het rijden ook niet gemerkt nadat de hond er onder was gekomen alleen dat hij een beetje in het stuur trok
morgen ga ik alle bouten vervangen
EEN DAG NIET GELACHEN IS EEN DAG NIET GELEEFD
bouten
heb zelf ook het zelfde probleem gehad
bij mij was de oorzaak dat er teveel gewicht op as was geladen.
dit was de oorzaak bij een vw t4 en ook nog een keer bij een vw lt
bij de bijde bussen was er teveel geladen.
ik hoop dat je hier wat aan heb
bij mij was de oorzaak dat er teveel gewicht op as was geladen.
dit was de oorzaak bij een vw t4 en ook nog een keer bij een vw lt
bij de bijde bussen was er teveel geladen.
ik hoop dat je hier wat aan heb