Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
design vraagstuk..
- Multivan Generation
- Berichten: 34191
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
design vraagstuk..
Soms heb je wel eens van die momenten waarop je denkt: hoe zou het staan ?
Hierbij 3 voorbeelden uitgaande van hetzelfde wiel.
Welke combinatie vinden jullie het beste passen en vooral waarom vinden jullie dat?
We zijn heel benieuwd naar jullie ideeën en opmerkingen..
Alvast dank..
Groetjes Peter
Hierbij 3 voorbeelden uitgaande van hetzelfde wiel.
Welke combinatie vinden jullie het beste passen en vooral waarom vinden jullie dat?
We zijn heel benieuwd naar jullie ideeën en opmerkingen..
Alvast dank..
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Re: design vraagstuk..
De eerste ziet er wat kaal uit. De derde vind ik de mooiste omdat de maten van de cirkels (logo, kapje, velg, band) mooi in verhouding zijn. Bij de middelste is dat wat onevenwichtiger. Het blijft natuurlijk maar een mening en een kwestie van smaak.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: design vraagstuk..
Ik ben het met Hanz eens. Zelfde redenen.
Al vind ik de gaatjes rondom van 2 wat subtieler. Maar het logo bij 2 is veel schreeuweriger.
Daarom ook 3.
Terzijde;
Ik blijf dit nog steeds geweldig mooie velgen vinden.
Odorf
Al vind ik de gaatjes rondom van 2 wat subtieler. Maar het logo bij 2 is veel schreeuweriger.
Daarom ook 3.
Terzijde;
Ik blijf dit nog steeds geweldig mooie velgen vinden.
Odorf
Had een VW T4 1.9 TD Westfalia California Coach 1994
>>projecten<<
>>projecten<<
Re: design vraagstuk..
Ik vind de streepjes juist wat eleganter dan de gaatjes.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Re: design vraagstuk..
Floating wheelcaps lijken mij hier op zijn plaats
Ik ga voor de tweede variant. Het blijft een T5 hé.
gr
René
Ik ga voor de tweede variant. Het blijft een T5 hé.
gr
René
___________________________
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Klik -----> Ombouw T5GP LWB Camper project 2017 en diverse aanpassingen 2018 <------
Re: design vraagstuk..
Eigenlijk vind ik afdek plaatjes niet zo mooi. Pic 1 oogt voor mij het mooist maar staat minder mooi op een personenbus. Eigenlijk zou ik het het mooist vinden als het kapje in velg kleur is en dan ook nog de bolling naar binnen. Centrum blijft het vw logo. Bestaat natuurlijk niet. Dan houd je een mooi oppervlak vwb de velg zonder de bouten te zien. Mogelijk dat het genoeg is dat de kop van de bouten in velg kleur worden gespoten. Krijg je een mooie volle velg denk ik.
Re: design vraagstuk..
Ik deel weer een andere mening.
Gewoon omdat het kan.
Maar vind de optie 1 ook gaaf.
Gewoon omdat het kan.
Maar vind de optie 1 ook gaaf.
Re: design vraagstuk..
Zonder twijfel nummer 3! Dit is het meest eigentijdse design van deze voorbeelden
Re: design vraagstuk..
Ik wilde eerst zeggen: gewoon gaan voor de situatie in foto 1. Wat me verbaasde, want we hebben zelf die in foto 2. Maar.. onze velgen zijn zwart. Dus dat kan je ook nog overwegen, al weet ik niet of dat een zak dukaten kost of makkelijk zelf te spuiten is. Vind het er iig mooier uitzien. Maar blijft smaak.
Groeten, Thomas
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
VW T5 California Comfortline 2.0 DSG uit 2011. Voorheen VW T4 2.4 D Westfalia uit 1994
www.knusineenvolkswagenbus.nl
Re: design vraagstuk..
Foto 3 vind ik het mooist. Het wiel oogt nu groter.
- Multivan Generation
- Berichten: 34191
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: design vraagstuk..
Veel leuke reacties,
blijf alsjeblieft je opmerkingen posten,
wij zijn er in ieder geval nog niet uit
blijf alsjeblieft je opmerkingen posten,
wij zijn er in ieder geval nog niet uit
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34191
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: design vraagstuk..
We hebben er eens over nagedacht
Vroeger hebben we op de T4 deze combinatie gehad.
De basis was een 16 inch Sharan-wiel (we hadden een T800 versie bus).
Sharan velgen gekozen omdat die niet zo'n lelijke uitstekende rand hadden.
Op het terug naar buiten stekende stukje velg bij de naaf hadden we toen met montagekit de zwart gespoten VW logo's vast gezet, en die zijn we nooit verloren. Wiel er af en het naafkapje bleef gewoon op de velg zitten. De wielbouten hadden we toen hoogglans zwart gespoten, zelfde kleur als het naafkapje.
We hebben onze T5 17 inch stalen wielen laten verbreden omdat we vonden dat ze er optisch iel uitzagen.
Zie hieronder voor en na:
origineel Verbreed
Vroeger hebben we op de T4 deze combinatie gehad.
De basis was een 16 inch Sharan-wiel (we hadden een T800 versie bus).
Sharan velgen gekozen omdat die niet zo'n lelijke uitstekende rand hadden.
Op het terug naar buiten stekende stukje velg bij de naaf hadden we toen met montagekit de zwart gespoten VW logo's vast gezet, en die zijn we nooit verloren. Wiel er af en het naafkapje bleef gewoon op de velg zitten. De wielbouten hadden we toen hoogglans zwart gespoten, zelfde kleur als het naafkapje.
We hebben onze T5 17 inch stalen wielen laten verbreden omdat we vonden dat ze er optisch iel uitzagen.
Zie hieronder voor en na:
origineel Verbreed
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34191
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: design vraagstuk..
Van de week kwam ik die zwarte naafkapjes weer tegen in de schuur dus ik dacht ik zet ze er weer eens op..
En om de wielbouten even optisch zwart te laten zien, hebben we de originele T5 wielbout kapjes er toen opgezet.
Dat was de eerste afbeelding van het topic..
De gedachte hierachter was om optisch een groter wiel te krijgen, meer grijs zichtbaar en een subtiel naafkapje.
Echter normale T4 wielbouten zijn anders als de 2 delige wielbouten van de 150 pk T4 TDI en T5 wielbouten.
Bij deze laatste 2 zit er een extra randje aan..
Er blijft dus meer wielbout te zien als bij de T4 set-up die we destijds hadden, ook bestaan de wielbout kapjes uit 2 delen waarbij je het niet zwarte klemgedeelte blijft zien.
Nou dan pak je toch een ander afdek kapje, probleem opgelost toch?
Nou nee..
Je blijft een gedeelte door de vorm van de wielbout zien..
En om de wielbouten even optisch zwart te laten zien, hebben we de originele T5 wielbout kapjes er toen opgezet.
Dat was de eerste afbeelding van het topic..
De gedachte hierachter was om optisch een groter wiel te krijgen, meer grijs zichtbaar en een subtiel naafkapje.
Echter normale T4 wielbouten zijn anders als de 2 delige wielbouten van de 150 pk T4 TDI en T5 wielbouten.
Bij deze laatste 2 zit er een extra randje aan..
Er blijft dus meer wielbout te zien als bij de T4 set-up die we destijds hadden, ook bestaan de wielbout kapjes uit 2 delen waarbij je het niet zwarte klemgedeelte blijft zien.
Nou dan pak je toch een ander afdek kapje, probleem opgelost toch?
Nou nee..
Je blijft een gedeelte door de vorm van de wielbout zien..
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
- Multivan Generation
- Berichten: 34191
- Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
- Locatie: Zeeland (Oost)
- Contacteer:
Re: design vraagstuk..
En dan heb je 2 grotere afdek-kappen,
de oudere T5 kappen in de luxere versie met chroom-logo.
Ook helemaal in zwart verkrijgbaar (standaard),
welke beiden op zowel de 16 inch velgen met de ronde gaatjes,
als de 17 inch velgen passen, doordat ze klemmen op de wielbouten.
De buitendiameter van beide afdek-kappen is hetzelfde, optisch daarentegen verschillen ze behoorlijk..
Ook vind ik je reactie leuk, omdat ik zelf namelijk een jaar geleden ook met de gedachte gespeeld heb, om ze reflexzilver te spuiten, net zoals onze velgen in die kleur gespoten zijn, zodat je alleen het VW logo als centraal middelpunt met een beetje zwart en chroom over houdt.
We hebben toen besloten om dit niet te doen, omdat we ze toch voor de winterset gebruikten, en als je ze er dan weer af moet halen, even een inbus-sleutel in een gaatje en trekken maar, geeft kans op lakbeschadiging van de gespoten wielkap..
Dan de volgende reactie:
http://www.eldiape.com/stance/stance.htm
Je krijgt dan een beetje dit effect:
En andere reden kan ook zijn, dan valt het niet zo op, dat ze vuil zijn of dat er remstof op zit...
Wij hebben ze zijn reflex-zilver metallic laten poedercoaten, zodat de diepte in de velg goed toch uiting komt.
Wil je een wat meer offroad-look, dan kan het natuurlijk prima om je velgen donker te hebben..
Ook wij vinden ze subtieler, die van de T5 zijn wat meer "in your face"/schreeuweriger..
Maar wat we niet snappen,
VW ontwerpt een 7 spaaks velg, waarom ontwerpt men dan ook niet een afdek-kap met 7 of een veelvoud hiervan aan gaatjes of gleufjes.
De hoeveelheid klopt gewoon niet
Ten eerste om dit mogelijk te maken, moet je gaatjes boren in je velg om de klem-beugeltjes voor de naafkappen vast te kunnen zetten.
Ten tweede, doen het dan meteen goed en kies oude Kever kappen, met ingestanst VW logo
En ten derde vinden we het bij jouw voorbeeld maar ook bij onze bus niet passen in relatie tot de rest van hoe de bus opgebouwd is.
De dames in huis hebben er ook eens naar gekeken, en er zitten nu de derde optie , de T6 naafkappen op...
Eigenlijk best geinig, dat subtiele veranderingen zo'n andere look and feel geven van hetzelfde wiel..
Dank je wel voor jullie inzichten en reacties
Groetjes Peter
de oudere T5 kappen in de luxere versie met chroom-logo.
Ook helemaal in zwart verkrijgbaar (standaard),
welke beiden op zowel de 16 inch velgen met de ronde gaatjes,
als de 17 inch velgen passen, doordat ze klemmen op de wielbouten.
De buitendiameter van beide afdek-kappen is hetzelfde, optisch daarentegen verschillen ze behoorlijk..
De afdek-kappen zijn enigszins met een bolling naar buiten en dan weer naar binnen. Ik denk dat de reden daarvoor is, omdat je ruimte/hoogte moet hebben/vinden voor het klemsysteem op de wielbouten.Snautzer schreef: ↑17 apr 2020, 12:21 Eigenlijk vind ik afdek plaatjes niet zo mooi. Pic 1 oogt voor mij het mooist maar staat minder mooi op een personenbus. Eigenlijk zou ik het het mooist vinden als het kapje in velg kleur is en dan ook nog de bolling naar binnen. Centrum blijft het vw logo. Bestaat natuurlijk niet. Dan houd je een mooi oppervlak vwb de velg zonder de bouten te zien. Mogelijk dat het genoeg is dat de kop van de bouten in velg kleur worden gespoten. Krijg je een mooie volle velg denk ik.
Ook vind ik je reactie leuk, omdat ik zelf namelijk een jaar geleden ook met de gedachte gespeeld heb, om ze reflexzilver te spuiten, net zoals onze velgen in die kleur gespoten zijn, zodat je alleen het VW logo als centraal middelpunt met een beetje zwart en chroom over houdt.
We hebben toen besloten om dit niet te doen, omdat we ze toch voor de winterset gebruikten, en als je ze er dan weer af moet halen, even een inbus-sleutel in een gaatje en trekken maar, geeft kans op lakbeschadiging van de gespoten wielkap..
Dan de volgende reactie:
Ik vind de combinatie van de T5 afdek-kap met de 16 inch velg met ronde gaatjes nog wel okee, echter gaan we onze wielen niet zwart of een andere donkere kleur laten spuiten. De reden voor ons is best eenvoudig en in dit artikel hebben we dit al eens uitgelegd:ThomasH schreef: ↑17 apr 2020, 20:23 Ik wilde eerst zeggen: gewoon gaan voor de situatie in foto 1. Wat me verbaasde, want we hebben zelf die in foto 2. Maar.. onze velgen zijn zwart. Dus dat kan je ook nog overwegen, al weet ik niet of dat een zak dukaten kost of makkelijk zelf te spuiten is. Vind het er iig mooier uitzien. Maar blijft smaak.
http://www.eldiape.com/stance/stance.htm
Je krijgt dan een beetje dit effect:
En andere reden kan ook zijn, dan valt het niet zo op, dat ze vuil zijn of dat er remstof op zit...
Wij hebben ze zijn reflex-zilver metallic laten poedercoaten, zodat de diepte in de velg goed toch uiting komt.
Wil je een wat meer offroad-look, dan kan het natuurlijk prima om je velgen donker te hebben..
Dat kan ik me voorstellen, ze ogen optisch ook lichter en door het kleinere VW logo, lijkt de velg iets groter..
Ook wij vinden ze subtieler, die van de T5 zijn wat meer "in your face"/schreeuweriger..
Maar wat we niet snappen,
VW ontwerpt een 7 spaaks velg, waarom ontwerpt men dan ook niet een afdek-kap met 7 of een veelvoud hiervan aan gaatjes of gleufjes.
De hoeveelheid klopt gewoon niet
Die optie hebben we ook al eens gezien(op je voorbeeld), maar vind de uitvoering conflicterend met elkaar.
Ten eerste om dit mogelijk te maken, moet je gaatjes boren in je velg om de klem-beugeltjes voor de naafkappen vast te kunnen zetten.
Ten tweede, doen het dan meteen goed en kies oude Kever kappen, met ingestanst VW logo
En ten derde vinden we het bij jouw voorbeeld maar ook bij onze bus niet passen in relatie tot de rest van hoe de bus opgebouwd is.
Dat vonden wij nu ook..
De dames in huis hebben er ook eens naar gekeken, en er zitten nu de derde optie , de T6 naafkappen op...
Eigenlijk best geinig, dat subtiele veranderingen zo'n andere look and feel geven van hetzelfde wiel..
Dank je wel voor jullie inzichten en reacties
Groetjes Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...