Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

overzetten stoel naar bank

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

overzetten stoel naar bank

Bericht door hendrikus »

ik heb een nette 2 zits bank gevonden voor in de T4. Is een bank met hoofdsteunen en gordels en zou 250 moeten kosten. Is het zo dat een bankje altijd op de gaten vd stoel past??

En is dit een goede prijs of betaal ik dan teveel. Kan nl bijna geen bankjes vinden op het net
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Adri626
Berichten: 2291
Lid geworden op: 12 jan 2007, 23:56
Locatie: Zaanstreek

Bericht door Adri626 »

Ik denk een nette prijs als er twee driepuntsgordels aan de bank zitten en zoals je zecht een net bankje is. Je stoel is altijd weer te verkopeN (als je dat wilt) Dat breng je dan weer in mindering. Het bankje past wel alleen zal je even onder de bekleding naast de handrem moeten kijken daar zitten 1 of 2 rubberdopjes waar bevestigingspunten zitten. Vraag de twee extra bouten erbij !!!
Kan nl bijna geen bankjes vinden op het net
bankjes zijn met name in de vakantieperiode erg geliefd vanwege de extra zitplaats.....
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Re: overzetten stoel naar bank

Bericht door frank884 »

hendrikus schreef:ik heb een nette 2 zits bank gevonden voor in de T4. Is een bank met hoofdsteunen en gordels en zou 250 moeten kosten. Is het zo dat een bankje altijd op de gaten vd stoel past??

En is dit een goede prijs of betaal ik dan teveel. Kan nl bijna geen bankjes vinden op het net
Wij zijn met z'n 6 en en hebben er ook een bankje bij voor als we naar Polen Rijden, dat we 3-3 kunnen ziten.
maar normaal zit die bank er niet in maar de stoel want daarop zit je veel lekkerder als op het bankje.
+ bij de 1.9 td maakt het niks uit maar bij de 2.5 zit die in de weg met achteruit schakelen. het gaat wel maar niet super.
Maar dat komt mischien doordat ik een inca bankje heb en de rest van de auto toto bekleding is.
Ik zou enkele ringen onder de voorste bouten leggen van het bankje dan zit die een stuk minder recht.
En wisselen stelt niks voor gewoon de 4 schoeven los en het bankje erop.
enkele minuten en het is gebeurd.
Het bankje moet officieel op 6 draadeinden, maar dat doe ik nooit.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Let even op als je nu een portierbak aan de rechterzijde hebt,
als je dan het bankje gaat plaatsen, dan kan de deur niet dicht.

Iets om rekening mee te houden :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

heb geen deurbak aan de bijrijderszijde zitten, dus dit zou zo moeten passen begrijp ik. Dan gaan we hem dus maar kopen lijkt me.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

hendrikus schreef:heb geen deurbak aan de bijrijderszijde zitten, dus dit zou zo moeten passen begrijp ik. Dan gaan we hem dus maar kopen lijkt me.
Kun je hem er zo inzetten!!!, simpeler kan het niet...
wordt vaak voor vakantie gedaan een bankje er tijdelijk in.
Dat zijn de dingen die een T4 van een auto onderscheiden!!!!!!!!.
Lekker simpel en practisch.
schoorsteenveger rob
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 aug 2007, 21:03

bankje voor

Bericht door schoorsteenveger rob »

3personen voorin is prima maar let er op dat het past bij je deur anders moet je een ander deur paneel plaatsen anders gaat je duer niet meer dicht.
Gebruikersavatar
frank884
Berichten: 1859
Lid geworden op: 24 jan 2007, 09:38
Locatie: midden limburg

Bericht door frank884 »

Als die geen deurbak rechts heeft past de bank.
Gebruikersavatar
the sandman
Berichten: 914
Lid geworden op: 26 jun 2007, 20:27
Locatie: bij Zwolle

Bericht door the sandman »

als er op je kenteken "type Transporter 0.8 "staat mag er officieel geen bankje in wel als er "type transporter 1.0" staat EN 1.2 mag ook is een type voor personen vervoer. 0.8 en 1.0 en 1.2 heeft te maken met de asdruk die de bus mag hebben die voor die type goedkeuring van de bus geld. :happy
maar ik denk dat oom agent hier toch niets van weet :politie en er zal er geen 1naar kraaien maar misschien iets om over na te denken voor je eigen veiligheid :bonk
vr gr the sandman
Vriendelijke, Groeten
" The Sandman 835 "
Gebruikersavatar
hendrikus
Berichten: 749
Lid geworden op: 13 mar 2007, 19:56
Locatie: grunn

Bericht door hendrikus »

het is een enkele cabine, dus zit er ook geen extra gewicht van een achterbank in oid. Dus met de aslast zal het wel een beetje meevallen.
T4 2.5TDI 88pk 1999
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33875
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

als het een enkele cabine T800 is (moet dan een 88 pk zijn) dan mag er dus inderdaad eigenlijk geen 2-zits bankje in.

Maar inderdaad :politie :politie weet dat toch niet :lach
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie