Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

comfort ivm verlagen

vragen over de T5
Plaats reactie
Gebruikersavatar
rob63
Berichten: 37
Lid geworden op: 02 apr 2007, 20:07
Locatie: bergen op zoom
Contacteer:

comfort ivm verlagen

Bericht door rob63 »

Weetje wellers, ik heb mijn t5 verlaagd met dempers en veren,verder voorzien van 20´´velgen.
Op de snelweg merk dat het net lijkt dat de voorkant lichtjes stuitert.
ook waneer ik op de moerdijkbrug rijdt vind ik hem niet niet echt plakken zoals blijkt uit vorige reactie´s,ik vind het meer met de fiets over de kinderkoppen rijden.
Kan ik de vering soepeler afstellen.
groeten Rob63 :jump :jump
Gebruikersavatar
appie
Berichten: 386
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:04
Locatie: zwarte haan
Contacteer:

Bericht door appie »

extra kussentje en niergordel?
Gebruikersavatar
Schildertje
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 mei 2007, 18:21
Locatie: Zaanstad
Contacteer:

Bericht door Schildertje »

Ik heb de mijne alleen verlaagd met Eibach veren, en ben er kwa comfort nauwelijks op achteruit gegaan.......
T5 130 pk TDI "60" Edition tiptronic full-options. JD-Engineering chiptuning, 18 inch Rial, Multivan koplampen en achterlichten, JVC NX7000 met afneembaar front !
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33889
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Ik denk je 20 inch er van onder, daar zou het probleem wel eens in kunnen zitten.
Allereerst nemen de banden de eerste initiële demping voor hun rekening en daarna pas de schokdempers.
Misschien eens met standaard bandenmaat even testen en je weet het antwoord :knipoog

succes
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

Een vriend van me heeft ook een T5 (LWB) met 20" eronder en is verlaagd met een regelbare kit van KW . Ik heb ook al meermaals met deze auto gereden en vind dat die nog heel soepel rijd , ondanks de 20" en verlaging.
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Gebruikersavatar
erik 924
Berichten: 530
Lid geworden op: 14 jan 2007, 21:23
Locatie: Hoorn

Bericht door erik 924 »

mannen die van mij is ook verlaagd geweest en trok toen of naar rechts ( naar banden boer geweest 3 keer uitgelijnd en geballanceerd) en daarna trok ie naar links!!! Had toen al valbrem le mans 17 inch velgen met Michelinin banden.

Verlagingszet eronder vandaan gehaald en over was het probleem en tevens een veel beter gevoel bij de wegligging!!!

T4 lag gewoon hoe je het went of keert beter op de weg!!!!
Gebruikersavatar
Pascal-141
Berichten: 10826
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:11
Locatie: Tussen Antwerpen en Brussel

Bericht door Pascal-141 »

erik 924 schreef:mannen die van mij is ook verlaagd geweest en trok toen of naar rechts ( naar banden boer geweest 3 keer uitgelijnd en geballanceerd) en daarna trok ie naar links!!! Had toen al valbrem le mans 17 inch velgen met Michelinin banden.

Verlagingszet eronder vandaan gehaald en over was het probleem en tevens een veel beter gevoel bij de wegligging!!!
Dan moet er toch iets niet goed geweest zijn bij jouw verlagingskit , want die van mijn vriend (zie vorig bericht) rijd als een trein op rails !
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie