Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

nog eens regenwater

vragen over de T5
Plaats reactie
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

nog eens regenwater

Bericht door Werner »

Dag iedereen,

Fijn een forum specifiek gericht op Transporter busjes en aanverwanten. Ik hoop hier de nodige informatie te kunnen vinden EN bij te dragen.

Zelf hebben mijn vrouw en ik sinds kort een VW T5 California. Onze eerste trip van 4 weken is voorbij. Schitterend maar de wagen heeft wel wat kinderziektes:

1: In de constructie om het dak op te tillen ontbreken zowel links als rechts enkele vijzen. Niet dat het dak niet omhoog gaat, maar 't moet compleet zijn.

2: Wanneer het regent en onze bus is met z'n neus naar boven geparkeerd dan hebben wij steevast waterinsijpeling via de schuifruit in de cabine. Het water loopt dan door de schuifgoot en druppelt vervolgens achter het keukenblok weg ... we weten niet naar waar. Maar dit is niet normaal. Heeft hier iemand op het forum gelijkaardige problemen met zijn/haar schuifruit?
Foto's van dit euvel op aanvraag.

Groetjes en bedankt,

Werner
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

De lekkage van de schuifruit is bekend, en op te lossen door een nieuwe, gemodificeerde schuifruit. Bij mij viel dat onder de garantie.

Dat van die vijzen snap ik niet helemaal. Wat bedoel je daar mee?
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door Werner »

Dag Gerard,

Hier een kopie van de email die ik jou vandaag stuurde. Ik post mijn bericht nog eens hier omdat ik niet zeker ben of m'n email aangekomen is.

"Beste,

Op 19 augustus poste ik iets op het forum van http://www.weetjewel.com over waterinsijpeling langs de schuifruit van mijn T5 California. U reageerde en schreef dat u dat probleem ook gehad heeft. U schreef dat men onder garantie een gemodificeerde schuifruit geplaatst heeft.

Niet lang er na heb ik de wagen in de garage binnen gebracht en ging men de schuifruit repareren al vond men het al raar dat zoiets kon. Ik daarentegen was verrast van hun reactie omdat u schreef dat ze bij VW op de hoogte moeten zijn van dat probleem. Maar goed, ze hebben het gerepareerd.

Zondag jongstleden (11/11) zie ik dat er opnieuw water in de geul zit. Graag had ik van u vernomen wat men toen bij u juist gedaan heeft (evt. een beschrijving, een productnummer, een technische fiche...) zodat ik mijn garage kan tonen dat het niet nieuw is en anders moet. Ik ben het wat beu om door mijn garage behandeld te worden als ambetante klant. Ze pobeerden mij vandaag weer te overtuigen dat het om condens zou gaan. Ik heb hen gezegd dat dit niet zo is. En met wat meer informatie in de hand, kan ik wat meer druk op de ketel zetten.

Met vriendelijke groeten & alvast bedankt

Werner"
Gebruikersavatar
Gerard 136
Berichten: 309
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:08

Bericht door Gerard 136 »

Werner,

Productnummers e.d. heb ik niet, maar bij mij is de gehele ruit, dus inclusief het schuivend gedeelte vervangen. Als ik het mij goed herinner, was er een probleem met de afdichtrubbers. Als je met de zoekfunctie op jewuwa gaat zoeken (Duits forum met apart California gedeelte) moet je hier zeker meer over kunnen vinden.

Hier volgt de link naar het Cali forum:
http://www.t5-board.de/board/t5-california/
Iemand zei: Glimlach, als er problemen zijn, het kan altijd erger.
Ik glimlachte. En inderdaad, het werd veel erger.

Gerard.
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Inmiddels schijnt VW schuifruiten met andere rubbers en andere passingen te monteren. Veel Multivanners van de eerste lichting hebben vaste ruiten laten monteren om van de eeuwige lekkage af te zijn. Misschien een idee :groteogen :groteogen :groteogen
Werner
Berichten: 35
Lid geworden op: 19 aug 2007, 20:13
Locatie: Lovendegem - België

Bericht door Werner »

Bedankt voor de link naar het Duitse forum. Maar mijn Duits is onvoldoende om in dit forum aan de slag te gaan. Mocht mij iemand meteen de juiste links doorgeven, zou dat voor mij een grote hulp zijn.

Vandaag ben ik naar de garage langsgeweest en men stelde voor om de afdichtingsrubbers te vergroten zodat de schuifruit in gesloten toestand meer spant tegen de vaste ruit. 'k Ben eens benieuwd.

Mijn schuifruit vervangen door een vaste ruit is geen optie omdat die ruit open moet wanner we in de bus koken.

alvast bedankt,

Werner
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Werner schreef:Bedankt voor de link naar het Duitse forum. Maar mijn Duits is onvoldoende om in dit forum aan de slag te gaan. Mocht mij iemand meteen de juiste links doorgeven, zou dat voor mij een grote hulp zijn.

Vandaag ben ik naar de garage langsgeweest en men stelde voor om de afdichtingsrubbers te vergroten zodat de schuifruit in gesloten toestand meer spant tegen de vaste ruit. 'k Ben eens benieuwd.

Mijn schuifruit vervangen door een vaste ruit is geen optie omdat die ruit open moet wanner we in de bus koken.

alvast bedankt,

Werner
Probeer deze link eens:
http://www.t5-board.de/board/search.php?searchid=341596

De begrippen waarnaar je moet zoeken zijn:
schiebefenster undicht, wassereinbruch, rollo nass enz.
Plaats reactie