Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Hoe nu verder te spuiten....?!

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Hoe nu verder te spuiten....?!

Bericht door Niels949 »

Hey Weetjewellers,

Ik heb gisteren mijn kentekenplaatverlichtingsbalkje gespoten.... :lach
Nu wou ik nog mijn binnenhandgrepen erbij spuiten, blijkt dat na 1 laag, het spuitbusje al leeg is.... :bonk :ie ('t was ook wel een heel klein busje...).

Kan ik nu gewoon zodra ik weer een nieuwe spuitbus heb, doorspuiten over de 1e laag heen??

Ik hoor graag van jullie.

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

hoe is het afgelopen met dat spuitbusje dat ik je van mij hebt?
:knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

@Peter:

Dat zegt ie toch....dat was veel te klein en is al leeg :happy :bifun :bifun :bifun


@Niels:

als je de oude laag goed laag drogen (bij kamertemp een dag of twee minimaal en het zelfde soort verf gebruikt (dus geen acryl en synthetisch door elkaar) liefst voor de zekerheid het zelfde merk, kun je als het goed is gewoon overheen spuiten.

Succes
Roger
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Roger: :politie niet te bijdehand he, het ging namelijk over een ander spuitbusje en niet over een spuitbusje in de kleur van zijn autolak :knipoog

Misschien een beetje te snel geïnterpreteerd?
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

eerste laag spuiten goed laten drogen. Lochtjes schuuren. ontvetten en 2de laag spuiten. weer drogen. Is het resoltaat ok. dan genieten zo niet. herhaal heel het proces nog een x
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

Niels, spuit er voor de zekerheid nog een paar dunne laagjes blanke lak overheen.
Dan houdt die technoblauwe verf het wat langer uit op je binnenhandgrepen :knipoog
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

hihihi tja peter, ik ging er wel van uit dat het niet om hetzelfde spuitbusje ging, maar toch effe plagen :jump


Francisco... spuit jij elke laag inclusief drogen schuren en ontvetten???

Ik spuit een laagje, wacht tot dit goed is aangedroogd (meestal paar minuutjes), spuit er een laagje overheen, weer wachten volgende laagje enz. (zo staat het ook op vrijwel elke spuitbus verf dacht ik)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
francisco
Berichten: 819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 19:59
Locatie: 's-Hertogenbosch
Contacteer:

Bericht door francisco »

eeeeh; Roger B.

ik doe meestal het volgende

bij een kleur:
Als je een kleur gebruikt kunje het beste eerst helemaal laten uit harde. en dan lichtjes schuren. ontvetten en weer spuiten.

bij twee kleuren
wil je bv 22 kleuren gaan gebruiken. Mag de lak niet helemaal droog zijn want anders hecht de 2laag niet op de eerste.

grt frank
Gebruikersavatar
theo#94 T4
Berichten: 421
Lid geworden op: 12 jan 2007, 22:23
Locatie: noord-brabant

Bericht door theo#94 T4 »

je moet dan wel op letten als je een keer de handgrepen er af haalt want de lak zal gaan barsten als je de greep verwijdert,is bij mij ook gebeurt,omdat de grepen te soepel zijn.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Niels949
Berichten: 425
Lid geworden op: 13 jan 2007, 10:47
Locatie: Zwijndrecht
Contacteer:

Bericht door Niels949 »

Bedankt allemaal voor de antwoorden!

Ik heb mijn kentekenverlichtingsbalkje dus eerst helemaal gespoten. (behalve de achterkant). Die is mooi gelukt! Ik heb hem eerst ontvet en daarna 4 lagen kleurlak gespoten, met tussenpozen van 10 minuten. Daarna nog 3 lagen blanke lak gespoten.

Die handgrepen is een experiment. Leek me wel mooi. Maar daar had ik dus niet genoeg lak meer voor.... :bonk

Ik heb dinsdag weer nieuwe verf en dan spuit ik weer verder.

@Peter; heb dus de mistachterlichten al gespoten met jouw spuitbusje. Maar vond de verf erg slecht dekken. spuitbusje was ook niet al te vol meer, misschien heeft het daarmee te maken. Heb 4 lagen gespoten en nog niet echt donker...

Groeten,

Niels949
T4 102 PK uit 2003
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Niels, dat klopt dat het slecht dekt, maar dan kun je niet zo snel te donker spuiten.
Is een beetje om je tegen jezelf in bescherming te nemen :happy

Berrie heeft het ook al eens gebruikt :knipoog
Dus wel mooi 3 mensen lol van een en hetzelfde spuitbusje :jump
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie