Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Folie plakken op voorruit en voor-zijruiten

vragen over de T5
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Folie plakken op voorruit en voor-zijruiten

Bericht door JP »

Ja ja ik weet dat het niet mag maar ik vind het gewoon mooi.
Ik ken iemand met een multivan en die rijd er nu al 3 jaar mee rond zonder problemen.

Nu heb ik meerdere bedrijven gemaild met de vraag of zij deze folie willen aanbrengen maar helaas zijn ze allen te bang voor narigheid??

Ik hoef geen bonnetje ofzo ik wil alleen netjes beplakte ruiten :yes
Weten jullie misschien een bedrijf in de buurt van Alphen aan den Rijn
(Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, Breda, Alkmaar, Den Haag etc. zijn allemaal dichtbij, althans, dit zijn een goede redenen om lekker met de T5 op stap te gaan :happy )

Misschien heeft een van jullie nog tips of goede/slechte ervaringen met folie op de genoemde ruiten?

Ik hoor het graag

Groet,
JP
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

Gema Glas
in Barendrecht
Gebruikersavatar
peter T5
Berichten: 384
Lid geworden op: 14 jan 2007, 20:09
Locatie: Almere

Bericht door peter T5 »

http://www.smokeywindows.nl/index.htm

Zit in Almere doet ook voorruiten, wel ook eigen risico i.v.m. wetgeving.
Afbeelding
Guus NLB
Berichten: 841
Lid geworden op: 16 jan 2007, 15:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Bericht door Guus NLB »

Fijn, als je door zoiemand 's avonds bij regen aangereden wordt op je fietsje omdat ie je niet ziet met z'n permanente zonnebril in 't donker.
Denk er dan wel heel goed om dat je kunt worden vervolgd voor poging tot doodslag ! Ik vind het ook verrekte aso !!
Kees 128
Berichten: 511
Lid geworden op: 22 jan 2007, 21:35
Locatie: De Steeg , parel v. Gelderland
Contacteer:

Bericht door Kees 128 »

Ja JP , ik snap best wel dat je het mooi vindt hoor . Maar het kan best gevarlijk zijn , dus hou rekening met de eventuele gevolgen want die kunnen je behoorlijk gaan tegenvallen . :alarm :politie :alarm
Groet Kees
Afbeelding
vaniac
Berichten: 1202
Lid geworden op: 13 jan 2007, 20:33

Bericht door vaniac »

Het is niet voor niets verboden :politie :alarm :gif
Gebruikersavatar
wolfman
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:23

Bericht door wolfman »

@jp,Je voorruit en voorportieren mag nog steeds worden beplakt maar je mag niet onder de 50% norm uit komen,dus dit betekend dat je met een goed gekeurde folie moet gaan plakken bv suntek spectra gray 65% of carbon 70%dan voeldoe je aan de nieuwe norm!!! :happy
word het donkerder geplakt en ze houden je aan,en naar meeting met de titnman en daar kom je onder de 50%, dan krijg je een bekeuring van 75 euro en als je het niet te plekken kan afhalen dan nemen ze kentekenbewijs in beslag,haal je het nog niet af dan wordt je kenteken na 4 weken doorgestuurt naar de rdw en dan kun je hem opnieuw laten keuren :ie
Laatst gewijzigd door wolfman op 23 aug 2007, 23:00, 2 keer totaal gewijzigd.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Bericht door JP »

Guus NLB schreef:Fijn, als je door zoiemand 's avonds bij regen aangereden wordt op je fietsje omdat ie je niet ziet met z'n permanente zonnebril in 't donker.
Denk er dan wel heel goed om dat je kunt worden vervolgd voor poging tot doodslag ! Ik vind het ook verrekte aso !!
He kijk nou een moraalridder! Leuk zeg ik dacht dat deze uitgestorven waren? :happy
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Bericht door JP »

wolfman schreef:@jp,Je voorruit en voorportieren mag nog steeds worden beplakt maar je mag niet onder de 50% norm uit komen,dus dit betekend dat je met een goed gekeurde folie moet gaan plakken bv suntect spectra gray 65% of carbom 70%dan voeldoe je aan de nieuwe norm!!! :happy
word het donkerder geplakt en ze houden je aan,en naar meeting met de titnman en daar kom je onder de 50%, dan krijg je een bekeuring van 75 euro en als je het niet te plekken kan afhalen dan nemen ze kentekenbewijs in beslag,haal je het nog niet af dan wordt je kenteken doorgestuurt naar de rdw en dan kun je hem opnieuw laten keuren :ie
@Wolfman bedankt voor jou reactie. Ik had inderdaad al zoiets vernomen. Ik was ook niet van plan om in een zwarte bus te gaan zitten. Maar een beetje donkerder kan geen kwaad.

Ik ga zeker even kijken naar de door jou genoemde folies.

Groet
JP
Gebruikersavatar
wolfman
Berichten: 68
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:23

Bericht door wolfman »

JP schreef:
wolfman schreef:@jp,Je voorruit en voorportieren mag nog steeds worden beplakt maar je mag niet onder de 50% norm uit komen,dus dit betekend dat je met een goed gekeurde folie moet gaan plakken bv suntect spectra gray 65% of carbom 70%dan voeldoe je aan de nieuwe norm!!! :happy
word het donkerder geplakt en ze houden je aan,en naar meeting met de titnman en daar kom je onder de 50%, dan krijg je een bekeuring van 75 euro en als je het niet te plekken kan afhalen dan nemen ze kentekenbewijs in beslag,haal je het nog niet af dan wordt je kenteken doorgestuurt naar de rdw en dan kun je hem opnieuw laten keuren :ie
@Wolfman bedankt voor jou reactie. Ik had inderdaad al zoiets vernomen. Ik was ook niet van plan om in een zwarte bus te gaan zitten. Maar een beetje donkerder kan geen kwaad.

Ik ga zeker even kijken naar de door jou genoemde folies.

Groet
JP
Hoi Jp in jouw buurt zijn er genoeg bedrijven die met deze goedgekeurde folies werken.

Ga anders ff googleen
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

JP schreef:
Guus NLB schreef:Fijn, als je door zoiemand 's avonds bij regen aangereden wordt op je fietsje omdat ie je niet ziet met z'n permanente zonnebril in 't donker.
Denk er dan wel heel goed om dat je kunt worden vervolgd voor poging tot doodslag ! Ik vind het ook verrekte aso !!
He kijk nou een moraalridder! Leuk zeg ik dacht dat deze uitgestorven waren? :happy
Guus heeft groot gelijk,en ik zou dat moraalridder maar even terugnemen,iedereen komt een keer aan de beurt,kijken wat je dan zegt.

:muur :muur

Ja ja ik weet dat het niet mag maar ik vind het gewoon mooi.
Ik ken iemand met een multivan en die rijd er nu al 3 jaar mee rond zonder problemen.

:bonk :bonk :bonk


Nu heb ik meerdere bedrijven gemaild met de vraag of zij deze folie willen aanbrengen maar helaas zijn ze allen te bang voor narigheid??

Nee,die willen lui als jij niet als klant,anders worden ze voor "moraalridder"
uitgemaakt.

:bonk :bonk :bonk

Ik hoef geen bonnetje ofzo ik wil alleen netjes beplakte ruiten

En kijk,dat is nou karakter,mensen vragen om zwart te werken,omdat je anders denkt dat iemand anders teveel verdient of belasting betaalt???

Die moraal hebben we nodig in Nederland,dan komt er zeker meer politie,scholing,ziekenhuizen,wegen,etc etc,of werd dat van zwart geld betaald?


:muur :muur :muur


Ik zou haast zeggen ,hoe bekrompen kun je zijn,maar doe dat
maar niet,dat geeft misschien een indruk van moraal........





















:boos :boos :boos :boos :boos
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Bericht door JP »

Henk250 schreef:
JP schreef:
Guus NLB schreef:Fijn, als je door zoiemand 's avonds bij regen aangereden wordt op je fietsje omdat ie je niet ziet met z'n permanente zonnebril in 't donker.
Denk er dan wel heel goed om dat je kunt worden vervolgd voor poging tot doodslag ! Ik vind het ook verrekte aso !!
He kijk nou een moraalridder! Leuk zeg ik dacht dat deze uitgestorven waren? :happy
Guus heeft groot gelijk,en ik zou dat moraalridder maar even terugnemen,iedereen komt een keer aan de beurt,kijken wat je dan zegt.

:muur :muur

Ja ja ik weet dat het niet mag maar ik vind het gewoon mooi.
Ik ken iemand met een multivan en die rijd er nu al 3 jaar mee rond zonder problemen.

:bonk :bonk :bonk


Nu heb ik meerdere bedrijven gemaild met de vraag of zij deze folie willen aanbrengen maar helaas zijn ze allen te bang voor narigheid??

Nee,die willen lui als jij niet als klant,anders worden ze voor "moraalridder"
uitgemaakt.

:bonk :bonk :bonk

Ik hoef geen bonnetje ofzo ik wil alleen netjes beplakte ruiten

En kijk,dat is nou karakter,mensen vragen om zwart te werken,omdat je anders denkt dat iemand anders teveel verdient of belasting betaalt???

Die moraal hebben we nodig in Nederland,dan komt er zeker meer politie,scholing,ziekenhuizen,wegen,etc etc,of werd dat van zwart geld betaald?


:muur :muur :muur


Ik zou haast zeggen ,hoe bekrompen kun je zijn,maar doe dat
maar niet,dat geeft misschien een indruk van moraal........





:boos :boos :boos :boos :boos
Ik neem helemaal niets terug.
Ik vraag duidelijk om positieve en negatieve reacties, er bestaat dan een normale manier om aan te geven dat het niet verstandig is ipv gelijk te beginnen roepen dat ik aso ben! :boos :boos

Wolfman komt met het perfecte advies om eens te kijken naar de folie's die in Nederland niet verboden zijn en dat zijn adviezen waar ik veel meer mee zal doen dan een loze kreet! Niet verboden betekend in Nederland dat de verkeersveiligheid ook niet in het geding komt, dat is gelukkig in het Nederlandse recht geod geregeld.

Wat ik met de tekst zonder bonnetje bedoel is dat zij (de ondernemer) dan nooit aansprakelijk gesteld kunnen worden. Dit heeft voor mij niets te maken met het aanzetten om geen belasting te betalen, een ondernemer hoeft geen bonnetje uit te geven om toch belasting te kunnen betalen hoor, gewoon wel de inkomsten aangeven en klaar is klara.
Dat jou gedachte gelijk uitgaat naar belasting onderduiking zegt misschien meer over jou gedachte gang??

Ik heb met dit topic niet meer willen vragen dan de reactie's die wolfman, Henk106, Peter T5 en zelfs de reactie van Kees 128 kan ik waarderen maar roepen dat ik aso ben en aanzet tot belasting onderduiking gaat mij toch echt te ver. Verder :peace :peace :peace :peace
Gebruikersavatar
Henk250
Berichten: 2042
Lid geworden op: 28 mei 2007, 17:35
Locatie: Midden Brabant

Bericht door Henk250 »

Ik blijf bij mijn mening,en dat is wat er staat,
Als "ondernemer" heb ik vaak te maken met lui die "geen bonnetje "willen,en daar anderen, (lees de maatschappij) ,mee te kort doen.

:alarm
Je begint met een pc....en eindigt met Mac.
Gebruikersavatar
JP
Berichten: 469
Lid geworden op: 25 jun 2007, 23:14
Locatie: Nederland

Bericht door JP »

Natuurlijk mag jij je mening hebben maar moet dat gepaard met zoveel :muur en :bonk emoticons? En jou interpretatie aannemen als het bedoelde?

Dat kan toch wel met een beetje meer respect?

Voor de duidelijkheid: Ik ben zeer geïnteresseerd in de door Wolfman genoemde folie's, dit omdat ik moraal heb. :toppie
Gebruikersavatar
henk106
Berichten: 544
Lid geworden op: 12 jan 2007, 20:01
Locatie: Hoogvliet T4

Bericht door henk106 »

JP schreef:Natuurlijk mag jij je mening hebben maar moet dat gepaard met zoveel :muur en :bonk emoticons? En jou interpretatie aannemen als het bedoelde?

Dat kan toch wel met een beetje meer respect?

Voor de duidelijkheid: Ik ben zeer geïnteresseerd in de door Wolfman genoemde folie's, dit omdat ik moraal heb. :toppie
Ik heb het al jaren opzitten menige keer aangehouden maar nog altijd niets overgezegt , en het zicht is gewoon goed met regen of s,nachts
de voorruit is tetanium en de zijruiten alu light
en is van Sl lumar gedaan bij Gema glas in Barendrecht
Plaats reactie