Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

remprobleem

vragen over de T4
Plaats reactie
brandweer02
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 aug 2007, 22:16
Locatie: oosterbeek

remprobleem

Bericht door brandweer02 »

Hoi,

Ik heb een T4 uit '96 , ik kreeg vorig jaar problemen met remmen. Als je een aantal keer ( meestal 3 ) achter elkaar remt zit het rempedaal strak bovenin en moet ik mezelf naar de achterbank duwen om tot stoppen te komen. Na wat rondvragen dacht men dat de vacuumpomp stuk zou kunnen zijn. Vorige week werd het erger en gevaarlijker , een nieuwe vacuumpomp geplaatst. Het probleem is echter niet verholpen, helpie !! Heeft iemand een idee wat het zou kunnen zijn, groeten , Jorien. :ie
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Kan zijn dat je ergens een lek hebt in een vacuumslang, deze ff allemaal controleren.
Kan ook zijn dat de rembekrachtiger kapot is.
Dat is de grote ronde trommel die je als je de motorkap open maakt, aan de bestuurderszijde ziet zitten.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
aernout

Bericht door aernout »

zit ook richting hoofdrem cilinder / bekrachtiging te denken
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Ik heb vrijwel het zelfde probleem, met name bij lage toeren houdt de vacuumpomp het niet bij om vacuum te verzorgen, bij hogere toeren is het minder erg.

Kwam gisteren toevallig de oorzaak tegen omdat ik aan de brandstofpomp bezig ben. Ik moest de dikke vacuumleiding van pomp naar rembekrachtiger aan de kant hebben, op de rembekrachtiger zit deze leiding aangesloten op een haaks bochtje dat in een rubber in de vacuumbekrachtiger steekt.
Dit bochtje kun je uit de bekrachtiger trekken (met beleid en gevoel!)

Bij mij is de hard kunststofleiding, die over het bochtje geklemd zit , gescheurd, dus daar lekt ie lucht (zuigt lucht aan)..... nieuwe leiding dus.

Misschien heb jij wel het zelfde probleem, mijn T4 is een 102pk tdi met 330dkm op de teller uit 1996....gelijke leeftijd dus.
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33820
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Bericht door Multivan Generation »

@ Rober B,
kijk eens op deze pagina:


http://camelot.dyndns.org/diape/html/tt ... remmen.htm

bijna onderaan..
Ik heb pas de leidingen vervangen door drukslang met een inwendige diameter van 12 mm.
In combinatie met dat apparaatje, die brakebooster, remt het ECHT goed :jump :jump

Wel goede slangklemmen gebruiken. Enne goedkoper als die hard plastic slangetjes van VW.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie