Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Standkachel reparatie waar kan ik terecht ?

vragen over de T5
Plaats reactie
Sterpstra
Berichten: 14
Lid geworden op: 06 jul 2022, 08:06

Standkachel reparatie waar kan ik terecht ?

Bericht door Sterpstra »

Hallo allemaal, ik ben helemaal nieuw hier. Ik ben sinds 2 weken de gelukkige eigenaar van een 2007 t5.
Alles is naar wens , echter de standkachel zou naar zeggen( van de vorige eigenaar), gestopt zijn met werking na een probleem van een verstopte pollenfilter?
Ik zou het graag gerepareerd hebben, hebben jullie tips ? Adressen waar ik terecht kan ? Hoor t graag .
Fijne avond en alvast bedankt voor t meedenken.
Groetjes Sikko.
Lalk
Berichten: 56
Lid geworden op: 25 jun 2019, 13:17

Re: Standkachel reparatie waar kan ik terecht ?

Bericht door Lalk »

Een pollenfilter zegt mij niets, maar mijn standkachel (Multivan 2007) deed het niet meer omdat de printplaat op de kachel kapot was. Opstarten deed-ie nog wel, maar de kachel startte niet door. Door de kachel aan te sturen via VCDS ben ik er achter gekomen wanneer de kachel stopte. Google hielp me toen aan de oplossingsrichtingen.
Een gereviseerde printplaat heb ik gekocht via eBay-Kleinanzeigen. Kostte iets van €125. Als je een beetje handig bent kun je de plaat zelf inbouwen. Paar uurtjes werk…. Maar ik zou eerst kijken naar dat pollenfilter (?) en via VCDS de kachel testen.
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Standkachel reparatie waar kan ik terecht ?

Bericht door Multivan Generation »

Een pollenfilter is een interieurluchtfilter.
Een standkachel die er mee stopt heeft een andere oorzaak.
Welke dat is, kun je vaak via VCDS achterhalen.
Maar is het de zuheizer, of een standalone motorverwarmer of een luchtsstandkachel welke het niet doet?

Je kunt het eventueel aan Oskar hier op het forum vragen.
Zie de memberslist..

Ook kun je achterhalen welke kachel er in zit, door naar een sticker in de deursponning, aan de binnenzijde van het tankklepje, of aan de binnenzijde van de deur te kijken. Veelal is er Webasto en Eberspacher gebruikt in de T5.
Dus kun je ook een Webasto of Eberspacher-dealer benaderen hiervoor.

groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie