Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Probleem met kraantje

VW T4 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
California_coach
Berichten: 3
Lid geworden op: 11 jul 2022, 19:29

Probleem met kraantje

Bericht door California_coach »

:T44EVER Beste forumleden,

De voorbije twee weken hebben wij met onze T4 California van 2000 een heerlijke vakantie gehad in Denemarken.
Halverwege de vakantie kregen we echter problemen met het kraantje. Als we de kraan open zetten, kwam er eerst geen water uit. Als we de kraan open lieten staan, hoorden we pas na een tijd (soms 5 seconden, maar soms ook zeker 30) het pompje in gang schieten en kwam er wel water uit de kraan. Iemand een idee waar dat aan in liggen? Ik heb reeds op het forum gezocht, maar ik kan geen vergelijkbaar probleem en oplossing vinden.
Groet en bedankt!

Nic
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 882
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Probleem met kraantje

Bericht door SyncRoon »

In de kraan zit waarschijnlijk een microschakelaar. Kan zijn dat deze blijft hangen?
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 4826
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: Probleem met kraantje

Bericht door Hanz »

Meet bij de pomp of er direct spanning komt zodra je de kraan open zet. Zo ja, dan blijft waarschijnlijk je pomp hangen. Zo nee, dan moet je het in de kraan zoeken. Ik weet niet of de kraan van dat bouwjaar makkelijk open getrokken kan worden maar dan zou je kunnen proberen met wat contactspray het euvel te verhelpen. Als de pomp blijft hangen dan kan je hem maar beter vervangen voordat hij voor kortsluiting zorgt.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
feddejaap
Berichten: 22
Lid geworden op: 13 feb 2020, 12:15
Contacteer:

Re: Probleem met kraantje

Bericht door feddejaap »

Ik had laatst iets soortgelijks. De kraan deed het inderdaad soms na een tijdje of helemaal niet. Even storing zoeken bracht mij bij de stekker van de schakelaar. Die zit achter de wasbak. Daar zat flink wat corrosie. Nadat ik die contacten heb opgeschuurd geen last meer gehad van haperingen.
:T44EVER 2.4D California 1991 :campingT4
http://petitbus.nl
Plaats reactie