Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Sleutel inlezen en roetfilter

vragen over de T5
Plaats reactie
resa
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Sleutel inlezen en roetfilter

Bericht door resa »

Dag, afgelopen twee maanden wat pech met onze fijne camperbus. Het een komt nooit alleen zeggen ze dan. Met hulp van Peter, medeforumlid, een ander pinnetje ontvangen om onze afgebroken sleutel te repareren.
Vraag 1:
Met onze reserve sleutel kan ik wel rijden maar de deuren openen met afstand bediening werkt niet. De optie op contact zetten, knopje indrukken ed waarover gesproken wordt werkt niet. Moet deze ingelezen worden en zoja is er iemand in omgeving Helmond- Eindhoven die dat doet?
Vraag 2:
Onze bus was afgekeurd op de roetfilter. Heb deze gisteren vervangen, maar ik hoor ineens een fluitend geluid wanneer ik het gas loslaat als ik overschakel. En één keer kwam er witte rook onder de motorklap uit. Verder geen melding op het dasboard en geen verlies in capaciteit. Misschien de sticker op de filter of de olielaag op de nieuwe roetfilter?

Heel erg bedankt voor het meedenken.
:driveT5 :yes
Rickheem
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 sep 2023, 20:20

Re: Sleutel inlezen en roetfilter

Bericht door Rickheem »

Vraag 2: wij hadden laatst ook de roetfilter laten vervangen, toen hadden we ook een fluitend geluid en uitlaatgassen in de motorruimte. Uiteindelijk bleek dat de pakking tussen de roetfilter en het blok lastig op z'n plek te houden is tijdens de montage waardoor deze dus niet goed afsloot en uitlaatgassen in de motorruimte blies.

Mvg Rick
resa
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Re: Sleutel inlezen en roetfilter

Bericht door resa »

Rickheem schreef: 12 sep 2023, 19:21 Vraag 2: wij hadden laatst ook de roetfilter laten vervangen, toen hadden we ook een fluitend geluid en uitlaatgassen in de motorruimte. Uiteindelijk bleek dat de pakking tussen de roetfilter en het blok lastig op z'n plek te houden is tijdens de montage waardoor deze dus niet goed afsloot en uitlaatgassen in de motorruimte blies.

Mvg Rick
Dag Rick,
Dat lijkt me inderdaad het probleem. Bij onze roetfilter zat geen pakking en dat vond ik al vreemd. Zie link van de roetfilter die ik eronder heb gezet. https://www.winparts.nl/uitlaatsysteem/ ... 48945.html
:driveT5 :yes
resa
Berichten: 108
Lid geworden op: 14 sep 2011, 16:07

Re: Sleutel inlezen en roetfilter

Bericht door resa »

Het probleem is verholpen. Een nieuwe pakking van 1,50 bleek de oplossing. Dank Rick!
:driveT5 :yes
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33819
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Sleutel inlezen en roetfilter

Bericht door Multivan Generation »

Sleutel in laten leren heb je speciale software voor nodig, en dan kun je het gedrag van de sleutel laten instellen.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Plaats reactie