Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

HH accu voor Beach

VW T6 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Spatter
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:19

HH accu voor Beach

Bericht door Spatter »

De huishoudaccu (1 varta 75Ah) in mijn Beach uit 2016 is duidelijk aan vervanging toe. Ik gebruik hem alleen voor de CF-35 koelbox en af en toe een lampje aan. Vervanging door de Varta LA80 is het makkelijkst maar ik zit natuurlijk te kijken naar een lithium accu om wat langer vrij te kunnen staan. Zonnepanelen hoef ik trouwens niet. Nou heb ik toch wel alle draadjes hierover gelezen maar het is me nog niet duidelijk of ik zomaar 1 op 1 de accu kan vervangen voor een lithium accu met BMS. Zoals deze bijv: https://www.bluepowershop.nl/accu/accu- ... 0hfas.html
Of deze: https://solarpowersupply.be/accus/watts ... ie-lifepo4
Lambiek schreef in het draadje van Markuz dat je dat prima kan doen als je het maar in de gaten houdt op je telefoon. Maar ik heb geen idee waar ik op moet letten; wanneer het fout gaat.
En heb ik een booster nodig voor een 100Ah lithium accu ?
2022:California Beach 2016 2.0 102pk
2000: T4 TDI DC 2000
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 253
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: HH accu voor Beach

Bericht door de Viking »

Ik heb 2 Victron HH accu's, 2x 90 Ah vervangen door 1 lithium van 100 Ah.
Bij de plek vd 2e accu heb ik onder de stoel een booster van Votronic en de Cyrix moet er tussen uit ander loopt je start accu leeg!
BMS zit al in de accu verwerkt en een app op de telefoon om alles bij te houden en te controleren.
En dat is alles.
Lithium wordt nu in no time geladen door het zonnepaneel en evt de dynamo.
Bijlagen
Super B booster.jpg
SUper B lithium accu.jpg
Super B 1.jpg
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Spatter
Berichten: 26
Lid geworden op: 20 aug 2014, 18:19

Re: HH accu voor Beach

Bericht door Spatter »

Ik heb er toch maar een agm ingezet. Ik ga overmorgen weg. Ik kwam er gewoon niet uit wat ik moet doen. Misschien voor een volgend project als ik meer tijd heb om me te informeren.
Dankjewel Sieds. Past het allemaal wel onder de voorstoel ?
Ik heb nog een draaibare stoel ook. Dan is er nog wat minder ruimte dacht ik.
Maar behalve de lithium accu, is er een booster nodig en een andere lader voor 240v walstroom. Waar zit die laatste trouwens ?
Sommige boosters en laders hebben een ventilator zie ik. Maakt dat veel herrie ?
2022:California Beach 2016 2.0 102pk
2000: T4 TDI DC 2000
Plaats reactie