Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Stickerset later verwijderen

Heb je een mededeling, wil je ff testen of heb je een leuke grap.
Is er na 21 dagen niet meer op gereageerd dan verdwijnt de topic.
Plaats reactie
peetjeadhdtje
Berichten: 1021
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Stickerset later verwijderen

Bericht door peetjeadhdtje »

Ik wilde een stickerset op de bus plakken en later eventueel weer verwijderen. Helpt het indien ik het oppervlak boen om het later makkelijker los te krijgen of moet ik dit juist niet doen?
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 929
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Stickerset later verwijderen

Bericht door SyncRoon »

Als je goede kwaliteit folie/wrap gebruikt komt dat er best wel af al kost dat soms moeite. Vooral veel fijne details kan lastig zijn. Beetje fohnen erbij helpt. Gewoon gewassen bus en siliconenvrij is voldoende.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
limburger
Berichten: 767
Lid geworden op: 30 sep 2009, 19:06
Locatie: zuid limburg

Re: Stickerset later verwijderen

Bericht door limburger »

als de stickers er langere tijd door weer en wind opgezeten hebben is de kans groot dat je na het verwijderen er toch nog wat van blijft zien omdat de lak onder de stickers beschermd is geweest door de stickers.

:driveT4 :T44EVER
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 929
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Stickerset later verwijderen

Bericht door SyncRoon »

En dan kan je de bus poetsen of polijsten en is dat ook weer weg. Bij normaal gebruik en zorg is dat niet onoverkoombaar. Ik heb eens reclame van een polyester laadbak gehaald wat heel veel moeite koste en dat was groot zichtverschil omdat de gelcoat buiten de stickers verweerd was. Ik denk dat je op autolak minder probleem gaat hebben dan bv op je laadbak.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Henk-1
Site Admin
Berichten: 4458
Lid geworden op: 11 jan 2007, 11:24
Locatie: Stadskanaal
Contacteer:

Re: Stickerset later verwijderen

Bericht door Henk-1 »

al een gegoogled op "auto magneetstickers" :vraagteken
Misschien is dat een optie
Groetjes webmaster Henk-1 :wjwnl VW T5 1.9TDI uit 2008 140PK
peetjeadhdtje
Berichten: 1021
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Stickerset later verwijderen

Bericht door peetjeadhdtje »

Ik wilde er een sticker van de temu opplakken maar wanneer later blijkt dat alles loslaat behalve de lijm wil ik die lijm er zonder ellende vanaf krijgen. Bij een witte bus zit daar een blanke laklaag overheen?
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 929
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: Stickerset later verwijderen

Bericht door SyncRoon »

Ik krijg temu niet geopend. is geblokkeerd bij mij want moet allerlei rare toestemmingen geven. Kwaliteit kan je jezelf zeker afvragen daar. Als de afbeelding je bevalt kan een beletteringsbedrijf dit ook gewoon namaken in goede folie's. Ik heb de set via Seitenstreifen.com als geintje voor mijn werkbus gekregen van een vriend en de lokale reclame/belettering kon dit gewoon namaken, maakte hun ook niet uit wie wat of waar. Was in ieder geval goede kwaliteit 3M folie. Daarna deze ook aangeschaft voor op de 4M.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 33892
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Stickerset later verwijderen

Bericht door Multivan Generation »

peetjeadhdtje schreef: 02 jun 2024, 11:48 Bij een witte bus zit daar een blanke laklaag overheen?
Ik vermoed van niet.
Niet bij een Transporter,
mogelijk wel bij een California en Multivan.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
peetjeadhdtje
Berichten: 1021
Lid geworden op: 10 jul 2020, 10:33
Locatie: Swalmen

Re: Stickerset later verwijderen

Bericht door peetjeadhdtje »

SyncRoon schreef: 02 jun 2024, 11:54 Ik krijg temu niet geopend. is geblokkeerd bij mij want moet allerlei rare toestemmingen geven. Kwaliteit kan je jezelf zeker afvragen daar.
Ik doe alleen Temu op de laptop zonder de app. Laat je niet verleiden je pakket te volgen via de telefoon.
Ze zullen best rommel verkopen maar de rollen dubbelzijdige foamtape die ze daar verkopen hebben ook de scotch 3m lijmlagen en kosten 1/5 van mijn groothandel. Ik plak er kunststof platen mee tegen aluprofielen en je krijgt het spul niet los.

Op onderstaande link een artikel https://radar.avrotros.nl/artikel/telef ... vacy-60371

Zo gebruik je TEMU veilig
Wil je toch iets bestellen bij Temu? Gebruik dan de browser op je telefoon of computer in plaats van de app. Hierbij kun je namelijk een incognitovenster openen en hoef je niet akkoord te gaan met de voorwaarden van de app.

Log bijvoorbeeld ook niet in met een van je sociale mediaprofielen. Als je dit wel doet, geef je Temu toegang tot bijvoorbeeld je Facebook- of Instagramaccount.
Gebruikersavatar
websurfer
Berichten: 715
Lid geworden op: 24 okt 2014, 23:03
Locatie: Beverwijk

Re: Stickerset later verwijderen

Bericht door websurfer »

Temu is goedkoop en dat kunnen ze doen omdat ze verder goud verdienen aan je gegevens
hier is al meerdere keren melding op TV en bij consumenten programmas over gesproken

dat is voor mij een reden ver weg te blijven bij Temu maar goedkoop is het zeker
Happy with the :driveT4 Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 310 dkm
Plaats reactie