Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

SCA dak inbouw

VW T5 camper vragen nieuwbouw en zelfbouw
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34131
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

SCA dak inbouw

Bericht door Multivan Generation »

Er is een nieuwe DIY-mogelijkheid om je dak onder professionele begeleiding
bij SCA in te bouwen.

https://sca-mobil.de/workshop?utm_sourc ... dium=email

voordeel: korte wachttijd.

Misschien interessant voor iemand?

Groeten Peter
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: SCA dak inbouw

Bericht door SyncRoon »

Peter, heb je al een prijs gevraagd, of gezien? Is ook een beperkte 'aanbieding' waarbij je in 3 dagen klaar moet zijn? Dat wordt leuk als je met twee linker handen daar voor komt rijden. Gaat SCA het dan voor je oplossen? Wat zeggen de kleine lettertjes? Ik geloof nooit dat dit goedkoper of sneller gaat zijn dan het SCA dak door een andere inbouwer te laten plaatsen. Wel fijn voor je marketing.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2081
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: SCA dak inbouw

Bericht door chv »

Het is goedkoper omdat je veel zelf doet.
En met sneller bedoelt Peter waarschijnlijk dat je niet hoeft te wachten totdat een van de vele SCA dakinstallateurs (met hele volle orderportefeuilles) tijd voor je hebben, maar dat je, zodra je een SCA dak hebt, aan de slag kunt.
De bottleneck is nietzozeer de dakproductie van SCA, maar de enorme drukte vrij de montagebedrijven.
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
Hanz
Berichten: 5082
Lid geworden op: 14 feb 2015, 22:59
Locatie: Zaanstreek

Re: SCA dak inbouw

Bericht door Hanz »

SyncRoon schreef: 05 jul 2024, 11:52 Dat wordt leuk als je met twee linker handen daar voor komt rijden.
Ik denk niet dat iemand met twee linkerhanden zich hiervoor opgeeft. Als ik een hefdak nodig zou hebben dan lijkt mij dit een heel leerzame en gezellige workshop.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34131
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: SCA dak inbouw

Bericht door Multivan Generation »

chv schreef: 05 jul 2024, 13:36 Het is goedkoper omdat je veel zelf doet.
En met sneller bedoelt Peter waarschijnlijk dat je niet hoeft te wachten totdat een van de vele SCA dakinstallateurs (met hele volle orderportefeuilles) tijd voor je hebben, maar dat je, zodra je een SCA dak hebt, aan de slag kunt.
De bottleneck is nietzozeer de dakproductie van SCA, maar de enorme drukte vrij de montagebedrijven.
Je kunt tot 31 juli inschrijven voor een inbouw workshop eind september
Veel sneller/vlugger kan het niet. Daarmee kun je lekker in het najaar en de winter je bus verder klaar maken en volgend voorjaar mooi genieten.
En je kunt nog wat leren, in de productie van de daken kijken, en zelf mee helpen.

Wat het kost?
Geen idee, ik ben voorzien en is afhankelijk van welk dak, en welke opties (denk ik).
Wil je het dak in de kleur van je auto laten spuiten, dan kan ik mezelf voorstellen, dat het iets duurder is.

Marketing? amehoela? :zwaai Ik ben gewoon, zoals veel mensen, een gelukkige gebruiker/eigenaar van een SCA dak,
ik kreeg deze informatie door gestuurd en heb het gedeeld, zodat anderen, die mogelijk in de markt zijn voor een hefdak, hier hun voordeel mee zouden kunnen doen, en op een korte termijn hun gewenste hefdak op hun bus zouden kunnen hebben.
Meestal duurt de dakinbouw zelf anderhalf tot 2 dagen.

Via der Busbastler heb ik het toen ook geprobeerd, maar die workshop was toen al vol -> hefdak heeft mij toen bijna een jaar langer geduurd, voordat ik het er op had.



Auf einen Blick:

Datum: 25. bis 27. September 2024 (ganztägig)
Anmeldeschluss: 31. Juli 2024
Teilnehmerzahl: Streng limitierte Anzahl der Plätze, maximal zwei Personen pro Anmeldung
Ort: SCA-Service-Werkstatt, Wiesenstraße 43, 89551 Königsbronn
Inhalte: Dachaufbau (+ Zubehörmontage), Werksführung, Verpflegung, Shuttle zur Unterkunft, Grillabend (Donnerstag, 26. September)
Mitbringen: Arbeitskleidung, die schmutzig werden darf, und wenn möglich Sicherheitsschuhe
Teilnahmebedingungen: Kauf eines SCA-Dachs, Mindestalter 18 Jahre
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: SCA dak inbouw

Bericht door SyncRoon »

Peter, dit is marketing van SCA. Voor de gelukkige die snel reageert en de offerte accepteert. Ik neem gemakshalve maar aan dat SCA je ook een geldige verklaring van ombouw geeft als je nog via de RDW moet.

Ik zie niet in waarom SCA de ombouw goedkoper zou aanbieden. De doorloop aan tijd is wellicht hoger per voertuig ook al heb je wellicht meer gedeelde tijd van de begeleidende werknemers. Uit de praktijk weet ik in ieder geval wel dat begeleiding van mensen behoorlijk wat vergt aan energie en inspanning. Want nergens spreken ze over een instapbekwaamheid maar wel dat men 'kan' assisteren wat ook weer impliceert dat het gedaan wordt maar dat je 'mag' meewerken. Zo te lezen incl. accommodatie (verblijf) en dat geven ze ook niet weg. Dus goedkoper? Dan is het zeker een marketing truc van SCA.

Verder heb ik zelf ook achter een SCA dak geïnformeerd en daar waren levertijden juist het probleem dat men niet de garantie kon geven dat de levertijd bij bestelling gewaarborgd was. Het is jammer dat je als particulier weinig aan een leerzame en gezellige workshop hebt anders dat je een dak op je bus hebt. Goed voor aan het kampvuur maar dat maakt je nog geen professioneel SCA dak inbouwer.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
chv
Berichten: 2081
Lid geworden op: 15 apr 2007, 11:43
Locatie: Den Haag

Re: SCA dak inbouw

Bericht door chv »

@ synchroon:
Ik lees een boel aannames, en weinig eigen ervaring met deze service van SCA. Kennelijk is dit niet iets voor jou, dat kan.
Maar voor iemand die wel al enige handigheid heeft in zelf ombouwen maar toch nog huiverig is om zelf een hefdak te monteren kan dit een heel aantrekkelijke optie zijn.
En ik vind het heel welkom dat Peter regelmatig dit soort mogelijkheden onder onze aandacht brengt.
Op dit forum doen veel doet het zelverts hun inspiratie op. Laten we er met zijn allen voor waken dat niet in plaats daarvan een soort opinie ventilleerplaats wordt.
Vind je ook niet?
Met vriendelijke groet,
Charles Vos

T6 Rockton met California interieur en SGA hefdak
Gebruikersavatar
SyncRoon
Berichten: 1106
Lid geworden op: 05 nov 2022, 12:09
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen

Re: SCA dak inbouw

Bericht door SyncRoon »

Hallo Charles,

Peter heeft zeker waardevolle bijdrages. De veronderstelling dat het goedkoper zou zijn is mijn veronderstelling dat geef ik toe. Ondanks dat SCA goede en mooie hefdaken heeft is mijn ervaring wel knudde aangezien levertijden en zelfbouw niet binnen mijn (tijds)plannen pasten. Dat was namelijk mijn 1e voorkeur dak. Diegene die hier een mooie kans in zien hebben de aanvraag al verzonden :) denk je niet? Om nu enkel over mooi weer te spreken of een disney versie van het leven af te schilderen is ook zo wat. Je mag best kritisch zijn op wat je voorgeschoteld krijgt. Voor diegene die het lukt van deze 'aanbieding' gebruik te maken. Het is je zeker gegund. Ik verwacht echt niet dat er iets mis gaat maar een 'snapchen' verwacht ik het ook niet te zijn.
Groet, Ronald
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2052
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: SCA dak inbouw

Bericht door Mickel Moen »

Ik vind het helemaal niet zo raar. Marketing? Zou best kunnen. Maar wat is daar mis mee. Ze leveren een product/dienst wat jij al dan niet wilt hebben.
Mooie gelegenheid om een bijzondere ervaring op te doen bij de fabrikant, als het lukt op de lijst te komen.

Doet mij overigens denken aan de inbouw van mijn eigen SCA-dak. Ik heb dat laten doen bij JWG in Grootegast. Iets van 1,5 dag. Zelf meegeholpen. Pracht ervaring. Ik heb daar toen in de buurt een B&B genomen.

Vorig jaar is mijn doek vervangen. Ook weer meegeholpen.

Peter, bedankt voor het delen.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Plaats reactie