Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Gerechtigheid in Schotland.

Reisverhalen verslagen die de weetjeweller meegemaakt hebben. Foto verplicht en een leuk verhaal natuurlijk. Moet wel de moeite waard zijn, geen ritje naar de buurman enz.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2052
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Gerechtigheid in Schotland.

Bericht door Mickel Moen »

We zijn net terug van een rondreis Schotland.

Ik wist dat camperbusjes populair zijn in het VK.
Er waren campings/camperplaatsen bij, waar de verhouding fifty/fifty was.

Dit bord vond ik toch wel uniek. :gekte

Afbeelding

Het bespaarde ons een plek tussen de witte dozen.

Afbeelding

Afbeelding

Ik doe niet aan vakantieverslagen. Wel houd ik op mijn blog al onze overnachtingsplaatsen bij inclusief routes. Meer voor onszelf, maar voor wie het interessant vindt:

http://mickelmoencamperen.blogspot.com/
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3993
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Gerechtigheid in Schotland.

Bericht door krekwakwol »

Hoi Geert, kun je daar in Schotland nog een beetje buiten zitten, of is het fris en zit je s avonds in de bus.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2052
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Gerechtigheid in Schotland.

Bericht door Mickel Moen »

Hoi Arnold.

We zijn alweer terug. De hele maand juni in Schotland geweest. En zoals in een groot gedeelte van noorden van Europa was het niet zulk denderend weer. Wat regen betreft viel het eigenlijk best wel mee, maar het was inderdaad koud. In een winkel waarin de zomer voluit begroet werd, hing er een briefje bij. Summer is on pause. We hebben veel dagen gehad van rond de 10C. Ik was blij, dat ik de hefdaksjaal meegenomen had.
Dus in p4n ook gefilterd op douches en stroom, want we verwarmen elektrisch en dan wil je wel aan de paal.

Maar verder een mooie reis gehad met zeer veel Single track roads.
dca4938d-9f72-4fd2-98a2-69a187a10245.jpeg
IMG_1602.jpeg
Bijlagen
IMG_1610.jpeg
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3993
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Gerechtigheid in Schotland.

Bericht door krekwakwol »

Oké, bedankt voor je toelichting.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
MarkV
Berichten: 682
Lid geworden op: 23 apr 2018, 14:33
Locatie: Twente

Re: Gerechtigheid in Schotland.

Bericht door MarkV »

Een soortgelijk bord in Oostenrijk ook wel eens gezien, ik juich het toe :toppie
Groeten, Mark
2014 T5 California Beach Edition TSI

1986 T3 Westfalia Joker 1.6td
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Gerechtigheid in Schotland.

Bericht door de Viking »

JA, mooi, ik heb ook een hekel om tussen de grote campers te staan en doe ik dus ook niet.

Dat ik dan toch een 220 kabel aan je camper zie aangesloten valt me tegen :knipoog
Ik dacht dat je met jouw HH accu en paneel het ook wel zonder 220 zou kunnen.

Vorig jaar rondreis Italië gedaan en op b.v. Sicilië is het verboden met campers op de grote parkeerplaatsen bij het strand te staan.
Maar als VW bus nooit een probleem gehad, overal waar het voor campers verboden was stonden en reden wij.
En met een VW bus rijd je door alle grote en kleine steden, al hoe smal, en kun je overal parkeren.
Toch wel een voordeel zo'n compacte bus, we kwamen nooit grote campers tegen die stonden buiten de steden :lach

NU 6 weken Noorwegen en ben benieuwd, kunnen in principe altijd zonder stroom staan.
Maar ook dat er 2 weken, heen en terug een aanhanger mee gaat met een BSA motor omdat we bij Oslo nog een week een Internationale BSA rally hebben.
.
Sicilie.jpg
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gebruikersavatar
Mickel Moen
Berichten: 2052
Lid geworden op: 21 mei 2009, 15:19
Locatie: Súdwest-Fryslân
Contacteer:

Re: Gerechtigheid in Schotland.

Bericht door Mickel Moen »

Tja Sieds.

Ik weet niet hoe jij verwarmt, maar wij verwarmen elektrisch. Dus als het koud is gaan we aan de paal. En het was koud in Schotland. Al hoewel het zonnetje daar schijnt op die ene foto, was het 10C. Dan zijn we ook wat blij met onze vloerverwarming.
Op die foto kun je ook zien dat we de hefdaksjaal gebruiken. ''s Nachts was het denk ik 6C.
Die luxe van een lekkere warme bus, maken we dus graag gebruik van.

Het is overigens ook geen principe- of financiële kwestie. Meer zoals het uitkomt. We kunnen zonder verwarming gemiddeld lang vrij staan, maar het is zeker niet zo, dat we omdat we paneeltjes hebben ook vrij moeten staan.
Voor op een camping is het voordeel van niet aan de paal te hoeven, dat je vaak op veel mooiere plekjes kunt staan met veel meer ruimte.

Overgens veel plezier in Noorwegen en succes met de rally.
Groetnis, Geert
.Afbeelding mickelmoen.nl
Gebruikersavatar
de Viking
Berichten: 259
Lid geworden op: 12 nov 2015, 10:34
Locatie: midden Fryslân

Re: Gerechtigheid in Schotland.

Bericht door de Viking »

He Geert,

Wij verwarmen helemaal niet dus dat is wel eens een extra extra dekentje en ik had ook geen kacheltje mee :knipoog
Elektrisch zou m'n accu niet kunnen trekken. Maar Noorwegen was het half juli tot eind augustus best goed weer.
We waren in de Rondane boven Lillehammer en daar was het half juli ook 's nachts maar 3 graden maar overdag gelukkig vaak 20.
45 Dagen weg geweest, 1 week op de camping met de BSA rally bij Oslo maar verder maar 2x op een camping gestaan voor een warme douche maar verder altijd vrij gekampeerd.
En dat kon ook overal, op de mooiste plekjes bij meren, beekjes, in het bos en vaak helemaal alleen, bijzonder.
De 80 ltr koelkast draaid wel op het zonnepaneel en we hebben een pomp douche en die werkt prima maar wel koud water.

Was 50 je geleden dat ik in Noorwegen rondgereden heb maar wat een bijzonder mooi land, rust ruimte en natuur.
Overal nette openbare toiletten dus die camping hebben wij niet nodig.
En wij trekken iedere dag weer even verder dus heel zuid Noorwegen door geweest van Lillehammer naar Trondheim en dan zigzaggend weer naar beneden, 7000 km gereden! en heel veel gezien.
Zo veel mogelijk op kleine wegen dus die grote campers komen we daar niet tegen en die staan zag ik vaak op de campings.

In Denemarken stond de teller van de T5 Transporter op 300.000 km en nog altijd nagenoeg geen olie verbruik, geweldige 1.9 diesel!
Noorwegen durf ik gerust een van de mooiste landen te noemen.
Maar iedereen rijd daar nu bijna elektrisch en nog geen beperkingen voor onze oude diesel.
.
Noorwegen 4.jpg
Groeten Sieds - zie mijn T5 project: viewtopic.php?f=13&t=52269
Gebruikersavatar
Blue Moon
Berichten: 244
Lid geworden op: 25 sep 2013, 20:41

Re: Gerechtigheid in Schotland.

Bericht door Blue Moon »

Mickel Moen schreef: 15 jul 2024, 21:03
Ik doe niet aan vakantieverslagen. Wel houd ik op mijn blog al onze overnachtingsplaatsen bij inclusief routes. Meer voor onszelf, maar voor wie het interessant vindt:
Hey Geert
Wij vinden het zeker interessant om je route te volgen door het mooie Schotland.
<;-)
Plaats reactie