Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Koelkast lampje knippert

vragen over de T5
Plaats reactie
MaYooH
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 aug 2024, 15:11

Koelkast lampje knippert

Bericht door MaYooH »

Hallo allemaal,
Waarsch is deze vraag al velen malen eerder gesteld. Maar ik ben nieuw hier en nog maar een paar maanden in het bezit van een California t5 uit 2007.
Nu aantal weken onderweg in Zweden. Kwam ik er per toeval achter dat er in het linkerkastje onderin een ventilatortje zit dat lucht naar binnen zuigt! Ik denk om de koelkast te helpen met koelen, maar de dealer kon mij het niet zeggen. Die snapte niet eens dat er überhaupt een ventilatortje in zat! Via ChatGPT er redelijk achter gekomen.

Maar nu, sinds ik die ventilator extra gebruik overdag, geeft de koelkast een foutmelding. Het lampje op de display , het sneeuwvlokje, begint te knipperen.
Nu twee keer het display gereset en aan/uit gezet en dan kan ik de koelkast weer aan zetten.

Helaas lees ik net pas hoe je in het verborgen menu komt om de fout code uit te kunnen lezen, maar goed. Mijn vraag is: weet iemand wat de oorzaak zou kunnen zijn van het knipperen van dit lampje? En kan het kwaad dat ik toch steeds opnieuw de koelkast aan zet? Mag dat gewoon?

Ik ben echt een amateur wat dit betreft, maar wil graag leren en weten hoe het zit/werkt!

Alvast bedankt voor de moeite 🙏🏻
Plaats reactie