Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Plotseling geen vermogen, noodloop? waarom?

vragen over de T4
Plaats reactie
Arie B
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2021, 16:29

Plotseling geen vermogen, noodloop? waarom?

Bericht door Arie B »

Dag mensen, een vraag; Ik heb een T4 uit 2002 waar ik nooit problemen mee heb gehad, 2,5tdi met 102pk. Vandaag klinkt de bus plotseling wat rauw en ontbreekt het aan vermogen. De anwb kan niks uitlezen en ik durf er eigenlijk niet mee op pad. Ik had voor een week een plek op Texel en met mijn zoontje alles ingepakt, graag jullie tips of ideeën. Ik wil mijn vacuumslangen wel vervangen, er zat er ook 1 los, heb ik weer vastgezet maar waar haal ik die op zondag?

Groeten en alvast dank voor jullie reacties, Arjen
Gebruikersavatar
Multivan Generation
Berichten: 34131
Lid geworden op: 14 jan 2007, 14:41
Locatie: Zeeland (Oost)
Contacteer:

Re: Plotseling geen vermogen, noodloop? waarom?

Bericht door Multivan Generation »

Is de trillingsdemper op de krukas al eens vervangen?
Zitten alle interkoelerslangen goed vast?
Wanneer is de distributieriem voor het laatst vervangen, hoeveel kilometer of hoeveel jaar geleden?

Dit lijkt mij eerlijk gezegd geen kwestie van een simpel vacuüm slangetje.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Arie B
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 apr 2021, 16:29

Re: Plotseling geen vermogen, noodloop? waarom?

Bericht door Arie B »

de riemen zijn vorig jaar met allke toebehoren vervangen, rijdt ook probleemloos altijd. Omdat het van de ene op de andere dag ineens verandert lijkt het me geen slijtage van delen, kan wel zijn dat er beesten onder dekap hebben gezeten, ik zag los dempingsmateriaal
Gebruikersavatar
Lammert
Berichten: 298
Lid geworden op: 05 jun 2009, 21:13
Locatie: Geeuwenbrug

Re: Plotseling geen vermogen, noodloop? waarom?

Bericht door Lammert »

kijk eens naar je turbo. zit het huis nog goed vast. los turbohuis door steunbreuk kan ook een oorzaak zijn. 10 jr geleden gehad.
:T44EVER Lammert
Lammert (T4-2002 LWB DC 102<132PK. Vanaf nieuw in bezit. > 444444.4km. :ikrij
Gebruikersavatar
Zwartbusje
Berichten: 162
Lid geworden op: 15 mei 2016, 18:49
Locatie: Oudewater

Re: Plotseling geen vermogen, noodloop? waarom?

Bericht door Zwartbusje »

Arie B schreef: 11 aug 2024, 10:09 Dag mensen, een vraag; Ik heb een T4 uit 2002 waar ik nooit problemen mee heb gehad, 2,5tdi met 102pk. Vandaag klinkt de bus plotseling wat rauw en ontbreekt het aan vermogen. De anwb kan niks uitlezen en ik durf er eigenlijk niet mee op pad. Ik had voor een week een plek op Texel en met mijn zoontje alles ingepakt, graag jullie tips of ideeën. Ik wil mijn vacuumslangen wel vervangen, er zat er ook 1 los, heb ik weer vastgezet maar waar haal ik die op zondag?

Groeten en alvast dank voor jullie reacties, Arjen
En wat was uiteindelijk het probleem? Heb je het gevonden?
T4 klopt als een bus!
Zwarte VW California Freestyle 151pk 2003
Plaats reactie