Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Pechjaar!

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
brugseb
Berichten: 1172
Lid geworden op: 20 nov 2014, 20:56
Locatie: Brugge (B)
Contacteer:

Pechjaar!

Bericht door brugseb »

Onze bus vertoonde dit jaar al behoorlijk wat mankementen. Ik kan er dan al es lacherig over doen dat elke puber zijn periode kent (de bus heeft nauwelijks 250.000 km :knipoog) maar ik heb het aan vrouwlief toch al mogen uitleggen...

Eerst was er de turbo; die was gedemonteerd, gereinigd, getest, teruggeplaatst, en vervolgens op de 1ste dag van onze maand Spanje alweer vastgelopen. Geen turbo bij warme start, wel bij koude start. Je leert er je verplaatsingen op afstemmen. Helaas ging ook de airco stuk, volledig verlies van koelgas. Bij thuiskomst nieuwe turbo en nieuwe sensor voor de airco. Die nieuwe turbo was de dag er op alweer stuk (een moer van de regelklep losgetrild). Soit. Intussen weer turbo én airco.

In juli ging het dan weer mis: op weg naar de Seine plots het beruchte "batterijlichtje". Alternator out. Onderweg pechdienst gebeld die overtuigend stelde dat ik best verder kon rijden, nadat hij de bus met de jumper opnieuw had gestart. Tja. Op de bestemming aangekomen met vastgelopen dashboard, raam ging niet meer omhoog, dus batterij compleet leeggereden. Lokale VW dealer is de bus komen halen en heeft netjes de alternator vervangen, terwijl wij enkele dagen zijn gaan fietsen. Toch nog even een oprisping: de eerste offerte was 1280 euro!!! Wél een originele VW alternator. Behoorlijk tegengas gegeven en uiteindelijk plaatsten ze een Bosch exemplaar. Kost: 560 euro, of minder dan de helft.

Vorige week was het dan weer het waterpompje dat zomaar de geest gaf. Gelukkig had ik al enige tijd een reserve mee, dus snel gefixt. Maar toch benieuwd wat het volgende wordt.

Oh ja, sinds gisteren werkt de claxon niet meer. En brandt het lichtje van de remmen. Toch maar weer even de garage bellen :nuts
:campingT4
T4 altijd een beetje reizen
check https://carobart.wordpress.com
ex T4 cali 2.4D, nu T4 CE 2.5TDI
Gebruikersavatar
krekwakwol
Berichten: 3993
Lid geworden op: 10 jan 2016, 20:28
Locatie: Gemeente Westerkwartier

Re: Pechjaar!

Bericht door krekwakwol »

Ja, je hebt er van die jaren bij, maar dan krijg je daartegen weer probleemloze jaren, omdat alles weer klaar is.
Tenminste bij ons.

Maar het is wel even slikken als het je in zo'n jaar zit.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Gebruikersavatar
Muug
Berichten: 563
Lid geworden op: 30 aug 2012, 16:38

Re: Pechjaar!

Bericht door Muug »

Ik leef met je mee. Ik zit al twee jaar in zo'n pechjaar (sinds de aankoop eigenijk)
Al meer dan 5000€ aan pechkosten, en dan reken ik nog niet eens nieuwe banden, nieuwe schokbrekers en nieuw raam. Als ik zulke kosten erbij reken kom ik op meer dan 8000€ kosten sinds de aankoop. :groteogen :groteogen :groteogen. Daarom heb ik 'm begin deze maand in de verhuur gestoken, kwestie van wat kosten te recupereren.
Mijn voorsteltopic: viewtopic.php?t=69052
Gebruikersavatar
Erdem50
Berichten: 2777
Lid geworden op: 21 sep 2014, 18:18
Locatie: Limmen

Re: Pechjaar!

Bericht door Erdem50 »

De ene noemt het pechkosten de ander ziet het als onderhoud. Dat ze 3x aan een turbo sleutelen is meer aan de garage te wijten dan pech hebben.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Corrado VR6
Golf 1
Gebruikersavatar
Jan anno NU
Berichten: 723
Lid geworden op: 19 jul 2021, 22:50
Locatie: Breda

Re: Pechjaar!

Bericht door Jan anno NU »

Tja , onderhoud wil je graag zelf plannen
En als je dan ongevraagd stil komt te staan is dat inderdaad vette pech.
😒
T4 2,5 TDI 2002
Plaats reactie