Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

aankoop advies

vragen over de T6
Plaats reactie
nixs001

aankoop advies

Bericht door nixs001 »

Hallo ik ben nieuw op het forum en ben opzoek naar een T6 voor ombouw naar camper.
Mijn vraag is, is het beter een 150 pk dan een 204 pk te nemen, ik hoor verhalen over de betrouwbaarheid van de 204 pk en de dubbele turbo. Omdat het een camper wordt en er dus geen grote hoeveelheden gewicht hoeft te dragen/trekken is een 150 pk meer dan voldoende, maar ik kom regelmatig een leuke bus tegen die in mijn prijsklasse zit met 204 pk.
Dus mijn vraag is wat zijn jullie ervaringen met beide bussen

Nick
krekwakwol

Re: aankoop advies

Bericht door krekwakwol »

Hallo Nick,

Welkom hier,
Leuk dat je een T6 gaat ombouwen naar camperbus.
Afhankelijk hoe je de camper wilt bouwen, moet je het gewicht van een camperbus niet onderschatten en je rijdt er altijd mee rond in tegenstelling tot een transporter, waar je misschien afven toe met zware vracht rond rijdt.
Onze T5 is volledig bepakt, incl 2 e-bikes achterop, 2 personen aan boord en vakantie klaar 2850 kg.
Maar de 150pk uitvoering zou dit prima moeten kunnen doen, anders kun je hem.ook nog laten chippen voor extra vermogen., Ik weet niet hoe het met de huidige 204 pk modellen is, maar de eerdere modellen zou ik laten staan, of er moet al een nieuwe motor met aanbouwdelen (o.a. laatste type EGR koeler) in liggen.
Groet, Arnold
T5 2.5TDI 96kw bj 2008
Plaats reactie