Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Linker aandrijfas geluid?
Linker aandrijfas geluid?
Vandaag even weekje weg met de camper en hoor zacht bij iets insturen naar links aan de linkerkant een geluid wat eeb beetje als schump_schump klinkt!
Verwacht dat dit dus de homokineet is links ! Het geluid is net te horen boven motor geluid uit en ook bij gas los licht hoorbaar
Nu heeft de vaste garage geen tijd voor mij om dit voor de grote trip richting zuid europa te onderzoeken/repareren (30 dgn weg) !
Nu dus de twijfel of ik daar nog meekan doorrijden zonder onderweg met pech te komen staan!
Ik denk dat het in de begin stadium is gezien het zachte maar aanwezige geluid dus hier de vraag;
Is mijn veronderstelling realistisch en dus juist? En kan je daar nog mee doorrijden?
Ik hoop van wel maar zie jullie reacties graag komen
Verwacht dat dit dus de homokineet is links ! Het geluid is net te horen boven motor geluid uit en ook bij gas los licht hoorbaar
Nu heeft de vaste garage geen tijd voor mij om dit voor de grote trip richting zuid europa te onderzoeken/repareren (30 dgn weg) !
Nu dus de twijfel of ik daar nog meekan doorrijden zonder onderweg met pech te komen staan!
Ik denk dat het in de begin stadium is gezien het zachte maar aanwezige geluid dus hier de vraag;
Is mijn veronderstelling realistisch en dus juist? En kan je daar nog mee doorrijden?
Ik hoop van wel maar zie jullie reacties graag komen
Happy with the
Driver Michael
2.5 tdi chipped to 130 pk 340 dkm
Driver Michael2.5 tdi chipped to 130 pk 340 dkm
Re: Linker aandrijfas geluid?
Is het geen versleten wiellager?
Groet,
Erik.
Groet,
Erik.
Die heb ik al gecontroleerd en er zit daar geen speling op
En heb de garage bij een grote beurt eind vorig jaar dit ( rondom) laten checken en kwam toen niets uit
(Check ivm km stand en onderhoud wil ik op 100% hebben)
En heb de garage bij een grote beurt eind vorig jaar dit ( rondom) laten checken en kwam toen niets uit
(Check ivm km stand en onderhoud wil ik op 100% hebben)
Happy with the
Driver Michael
- Multivan Generation
- Contacteer:
Stuur eens flink in en check of je as-hoes geen scheur vertoond.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
Als het goed is niet maar zal checken
Was 2 jaar terug al vervangen ivm scheur vandaar vermoed ik de homokineet eerder dan het wiellager
Was 2 jaar terug al vervangen ivm scheur vandaar vermoed ik de homokineet eerder dan het wiellager
Happy with the
Driver Michael
Links insturen en aan de linkerkant geluid dan is het waarschijnlijk geen wiellager. Bij versleten lager is het net andersom. Links insturen dan rechts geluid omdat op dat wiel dan meer kracht komt. En dat is ook meer een brommend geluid.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Het is duidelijker geworden wat het probleem is na een dag geparkeerd in de berm (met rechterkant ) aankomen rijden met het zachte (links) geluid maar weg gereden met aan de rechterkant echt een hard chompchomp geluid en bij zachtjes wegrijden hoor je een knak bij het rechterwiel per omwenteling
Homokineet rechts dus lijkt mij duidelijk en mogelijk komt links er dus ook aan gezien het eerder gehoorde geluid!
Wat is beter beide uit voorzorg vervangen of alleen rechts en links pas als het nodig is ?
ik verwacht beide maar hoor dat graag van de technici onder ons
Ik hoop alleen dat mijn garage nog tijd hiervoor heeft aangezien ik over twee weken toch echt met de camper naar zuid Europa wil vertrekken!
Homokineet rechts dus lijkt mij duidelijk en mogelijk komt links er dus ook aan gezien het eerder gehoorde geluid!
Wat is beter beide uit voorzorg vervangen of alleen rechts en links pas als het nodig is ?
ik verwacht beide maar hoor dat graag van de technici onder ons
Ik hoop alleen dat mijn garage nog tijd hiervoor heeft aangezien ik over twee weken toch echt met de camper naar zuid Europa wil vertrekken!
Happy with the
Driver Michael
Mijn advies is om meteen beide buitenste homokineten te vervangen. Dan heb je daar geen omkijken meer naar.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Dank je erder voor je reactie.
Alleen hoop ik dan dat mijn garage daar tijd voor heeft
( is zo druk dat een normale afspraak 3 weken kan duren.
Moet dan alternatief garage zoeken die dan wel tijd heeft
Alleen hoop ik dan dat mijn garage daar tijd voor heeft
( is zo druk dat een normale afspraak 3 weken kan duren.
Moet dan alternatief garage zoeken die dan wel tijd heeft
Happy with the
Driver Michael
Dat is inderdaad wel even spannend ja. Bij ons is de planning op de zaak 5 weken maar liefst.
T5GP Beach
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Phaeton W12
Golf 3 VR6 3.0C
Golf Rallye
Golf 1
Oei had jullie als alternatief in gedachte maar dat kan ik dus vergeten....
Goed dat jullie het druk hebben maar slecht voor de klant ... en mogelijk mij dus!
Goed dat jullie het druk hebben maar slecht voor de klant ... en mogelijk mij dus!
Happy with the
Driver Michael
Misschien dat Ismet in Vijfhuizen je kan helpen.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV
Die was mijn 3e optie inderdaad !
Zo meteen eerst garage bellen en dan hoor ik het wel
Zo meteen eerst garage bellen en dan hoor ik het wel
Happy with the
Driver Michael
Maandag word er gekeken wat er defect is en evt besteld moet worden!
En dat in 2 weken tussendoor de reparatie dus het lijkt goed te komen gellukkig !
Hou jullie op de hoogte maandag wat het defect is
En dat in 2 weken tussendoor de reparatie dus het lijkt goed te komen gellukkig !
Hou jullie op de hoogte maandag wat het defect is
Happy with the
Driver Michael
Update em sluiting
de camper is weer terug en tegen alle verwachting in dus geen homokineet
de garage heeft alles bekeken en ook de wiellagers op geluiden gecontroleerd en niets gevonden wat verontrustend was
wel heeft hij ophanging rubbers vervangen (zat aardig ruim ) en andere rubbers vervangen welke ook te ruim waren geworden !
bus is nu een stuk stiller qua geluidjes zeker op klinkerwegen en het "verontrustend geluid " is niet meer geconstateerd
Ook heeft hij de stofplaten bij de remmen iets ruimer gebogen zodat deze ook niet meer konden aanslepen bij langer stilstaan en roestvorming
al met al is het dus weer goed en tegen minimale kosten wat ook wel lekker is !
uiteindelijk dus een storm in een glas water
de camper is weer terug en tegen alle verwachting in dus geen homokineet
de garage heeft alles bekeken en ook de wiellagers op geluiden gecontroleerd en niets gevonden wat verontrustend was
wel heeft hij ophanging rubbers vervangen (zat aardig ruim ) en andere rubbers vervangen welke ook te ruim waren geworden !
bus is nu een stuk stiller qua geluidjes zeker op klinkerwegen en het "verontrustend geluid " is niet meer geconstateerd
Ook heeft hij de stofplaten bij de remmen iets ruimer gebogen zodat deze ook niet meer konden aanslepen bij langer stilstaan en roestvorming
al met al is het dus weer goed en tegen minimale kosten wat ook wel lekker is !
uiteindelijk dus een storm in een glas water
Happy with the
Driver Michael