Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
welke kabel is dit?
welke kabel is dit?
tweede electriciteitsvraag.
In het dashboard ter hoogte van de tellerunit zit een vierpolig recht stekkertje waarvan ik niet weet waar het hoort. misschien is het sowieso nooit aangesloten geweest maar op het eerste gezicht lijkt het ergens van te zijn. binnen het bereik van het stekkertje is alles wat ik kon zien aangesloten muv van de tellerunit maar daarvan is hij niet.
Iemand een idee? De foto die ik ervan gemaakt zou kunnen hebben tijdens demontage van het dashboard heb ik niet meer.
t4 bestel 2002 zeer kale versie, geen airbag, airco, electrische ramen, electrische spiegels, etc. 2.5 tdi 88 pk.
ook hier de foto's automatisch linksom gedraaid geplaatst door de website. hoe kan ik dat voorkomen?
In het dashboard ter hoogte van de tellerunit zit een vierpolig recht stekkertje waarvan ik niet weet waar het hoort. misschien is het sowieso nooit aangesloten geweest maar op het eerste gezicht lijkt het ergens van te zijn. binnen het bereik van het stekkertje is alles wat ik kon zien aangesloten muv van de tellerunit maar daarvan is hij niet.
Iemand een idee? De foto die ik ervan gemaakt zou kunnen hebben tijdens demontage van het dashboard heb ik niet meer.
t4 bestel 2002 zeer kale versie, geen airbag, airco, electrische ramen, electrische spiegels, etc. 2.5 tdi 88 pk.
ook hier de foto's automatisch linksom gedraaid geplaatst door de website. hoe kan ik dat voorkomen?
- René
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Re: welke kabel is dit?
CC.
Je hoeft alleen nog hendel te hebben zo te zien.
Je hoeft alleen nog hendel te hebben zo te zien.
- Multivan Generation
- Contacteer:
Hoort onderaan je stuurkolom vast te zitten.
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
-
T4Twin0182
Is voor je cruise control inderdaad.
Mocht je een hendel zoeken heb ik die wellicht nog wel liggen.
Stuur gerust een pb.
Groetjes,
Mocht je een hendel zoeken heb ik die wellicht nog wel liggen.
Stuur gerust een pb.
Groetjes,
dat lijkt idd het stekkertje te zijn. de bus heeft alleen geen cruise control geïnstalleerd,
het zal standaard in de kabelboom zijn meegenomen zodat ze niet voor elk type een andere kabelboom hoeven te maken. bij de zekeringenkast zitten ook veel niet aangesloten stekkertjes.
cruise control... zou misschien wat zijn. heb voorlopig nog andere prioriteiten dus wie weet.
hoe is dat bij een diesel eigenlijk. bij benzinemotor is dat een gaspedaal/vlinderklep regeling als ik het goed heb, een diesel is alleen fly by wire, gaat dat via de ecu en kan het zijn dat mijn ecu dat ook al ingebouwd heeft en alleen via een andere hendel aan het stuur "geactiveerd" kan worden?
het zal standaard in de kabelboom zijn meegenomen zodat ze niet voor elk type een andere kabelboom hoeven te maken. bij de zekeringenkast zitten ook veel niet aangesloten stekkertjes.
cruise control... zou misschien wat zijn. heb voorlopig nog andere prioriteiten dus wie weet.
hoe is dat bij een diesel eigenlijk. bij benzinemotor is dat een gaspedaal/vlinderklep regeling als ik het goed heb, een diesel is alleen fly by wire, gaat dat via de ecu en kan het zijn dat mijn ecu dat ook al ingebouwd heeft en alleen via een andere hendel aan het stuur "geactiveerd" kan worden?
- Multivan Generation
- Contacteer:
rustbus schreef: 04 jun 2025, 12:21 dat lijkt idd het stekkertje te zijn.
Lijkt niet --> is zo!
de bus heeft alleen geen cruise control geïnstalleerd,
het zal standaard in de kabelboom zijn meegenomen zodat ze niet voor elk type een andere kabelboom hoeven te maken.
Toen nog wel ja. Tegenwoordig niet meer
Pakken wat je pakken kan qua cruisecontrol-hendel. Ze zijn zeldzaam geworden, zijn nieuw niet meer leverbaar en dus worden ze steeds duurder..
hoe is dat bij een diesel eigenlijk? ls ik het goed heb, een diesel is alleen fly by wire, gaat dat via de ecu en kan het zijn dat mijn ecu dat ook al ingebouwd heeft en alleen via een andere hendel aan het stuur "geactiveerd" kan worden?
Zie : https://www.eldiape.com/cruisecontrol/cruisecontrol.htm
...have you ever noticed that some people never have the money to do it right, but can always find the money to do it twice?...
zou ik u kunnen porren om ook zo'n foto te maken van deze stekkertjes:
https://weetjewel.nl/phpbb3/viewtopic.php?t=73059
bedankt voor de foto's
er zitten drie asnsluitingen op zo te zien, dat is toch anders dan bij mij
er zitten drie asnsluitingen op zo te zien, dat is toch anders dan bij mij
Inderdaad 3 aansluitingen. Links, rechts en aan de achterkant. En zo te zien alle drie de stekkers hetzelfde.
T4 California 1997 - 2.5TDI/ACV