Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Problemen met Topran onderdelen

vragen over de T4
Plaats reactie
busbart

Problemen met Topran onderdelen

Bericht door busbart »

sinds ik mijn bus heb, heb ik altijd gerepareerd met Topran onderdelen, tot enkele jaren geleden nooit problemen mee gehad.
Daar waar ik mijn onderdelen altijd kocht, gaf aan dat Topran 3 lijnen had, welke je zou kunnen herkennen in de onderdeelnummers, bv. 1..-... voor economy lijn, 2..-... voor medium lijn, en 3..-... voor de Goeie lijn...

ongeveer zo'n 3 jaar geleden (of 4???) kreeg ik problemen met mijn cardans, binnen en buiten, links en rechts.
nieuw spul besteld, kreeg Topran uit de goeie lijn, gemonteerd, en binnen 3 maanden hoezen die terugschoven, andere die scheurden op de vouwen, cardans die weer lelijk begonnen te doen etc.
zo enkele keren de losse hoezen vervangen, weer Topran, weer enkele maanden verder opnieuw gescheurd. toen moest ik door omstandigheden een cardan laten vervangen, die prutsers kregen het niet voor elkaar en hebben toen als goede "geste" een compleet nieuwe spidan aandrijfas gemonteerd, en zelfs daarvan begint nu al (OK 4 jaar later) een hoes te krimpen???? hij glijd van de aandrijfas af waar de klem op het rubber zit.en verliest zo vet.

Die Topran hoezen waren van een soort zacht plastic, geen rubber.

Enfin, Ik ben dat gedoe zó beu!
Wat zijn nu wél goede cardanhoezen???
Ik wil toch wel een keer af zijn van iedere keer te vervangen!

En eigenlijk geld dit verhaal óók voor de "hondebotjes", die metalen verbindingsstukken van de stabilisatorstang naar de triangels van de voorwielen, waar die rubbertjes inzitten. die gaan bij mij ook niet langer als 8-10 maanden mee en dan liggen de onderste rubbers eruit, helemaal kort geworden???

is dat iets wat jullie bekend voorkomt?
Groet, Bart
Pascal-141

Re: Problemen met Topran onderdelen

Bericht door Pascal-141 »

Mijn ervaring : topran spul is goedkope rommel.
Ik heb betere ervaringen met GKN , SKF , Febi .
My current cars:
T3 doka Syncro 5E 2.3i Offroad ombouw
T3 doka Syncro 1.7TD Offroad ombouw
VW Amarok 4Motion highline
T6.1 (2020) 150-DSG ,de nieuwe werkbus
VW Crafter (model 2019) camper
Plaats reactie