Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

goed gekeurd

vragen over de T4
Plaats reactie
LashanBehoof

goed gekeurd

Bericht door LashanBehoof »

me t4 is goed gekeurd dus kan er weer een jaar tegenaan maar wil nu de roest plekken bij gaan werken :driveT4 heb er verschillende zitten hier en daar is de lak eraf en dat is gaan roesten heeft er iemand suggesties hoe ik dat het beste kan doen alvast bedankt daarvoor :T44EVER :wjw :jumpklap
freek

Re: goed gekeurd

Bericht door freek »

Voor de grotere roestplekken heb ik goede ervaringen met een roterende staalborstel en schuurschijven op een haakse slijper. Laatst bij de Action gekocht voor ik dacht hoogstens 30 euro. Uitstekend apparaat. Zoveel als mogelijk terug naar blank metaal. De diepere roestputten blijven dan over. Daarna inspuiten met Avis roestomvormer. Dit is ook een grondlak. En dan verder afwerken. Voor de kleinere plekken gebruik ik een dremel met slijpschijven.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >500.000km
Citroen CX turbo2 1986
SyncRoon

Bericht door SyncRoon »

Laat even zien wat voor roestplekken het zijn, en de locatie. Want 9 van de 10 keer komt de roest langzaamaan van binnenuit en is wat je ziet de druppel....Bepaalde plekken vragen andere of meer solide aanpak dan enkel de buitenzijde cosmetisch opknappen.
Groet, Ronald
freek

Bericht door freek »

Helemaal eens. Zoek maar eens op youtube.
De verborgen plekken bij de voorspatborden (en achterschermen) zijn berucht. Dit uit zich naar buiten toe op de schermranden maar dit is vaak het topje van de ijsberg helaas.
T4 tdi AXL syncro camper 2003, >640.000km
T5 tdi AXE multivan camper 2004, >500.000km
Citroen CX turbo2 1986
Plaats reactie