Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

Ook wij probleem met automaat

vragen over de T4
Plaats reactie
Daniel
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:33
Locatie: Schiedam

Ook wij probleem met automaat

Bericht door Daniel »

Hallo,

Tijdens onze vakantie in Zweden bleef de automaat in de veilige modus hangen. Wij rijden in een T4 1992 met 110.000 km. op de teller en Knaus camperopbouw. Dus naar een VWgarage en zij zeiden dat het waarschijnlijk de olie was. Dus die laten vervangen maar automaat werkte nog steeds niet en wij € 400,-- armer!!!! (hoog uurloon in Zweden).
Naar een andere VWgarage gegaan en daar vertelden zij ons dat de stuureenheid geoxideerd was.(Dat is goed mogelijk want wij hebben wat lekkage bij de voorruit! ) Een nieuw onderdeel hadden zij niet op voorraad en moest in Duitsland worden besteld. Kosten zo rond de € 500,--. Dit vonden wij een hoop geld en dus bij terugkeer in NL (met een huurauto) een 2e hands gezocht en gevonden.
Deze opgestuurd naar Zweden. Vanmiddag werden wij gebeld met de mededeling dat opgestuurde stuureenheid niet geprogrammeerd kan worden omdat hij niet goed is! Het gaat om onderdeelnr. 098927731 A en wij hebben 098927731AA opgestuurd. Kan deze ene letter inderdaad het verschil uitmaken tussen wel of niet geprogrammeerd worden?

Toch maar beter via de Zweedse garage in Duitsland dit onderdeel bestellen?

Bedankt vast voor jullie hulp!

Daan
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Dit maakt wel degelijk verschil spijtig genoeg.

Regelapp. wat jullie nodig is van motornr. AAF een 2.5 liter benzine motor.
Dit is in 1993 gewijzigd voor een ander nummer met een R op het eind.
deze gaat ook niet passen ivm andere aansluiting.

De AA die jullie nu hebben is van een 2.4 liter diesel mot van na 1993 dus dit gaat ook niet lukken. Schakelmoment van diesel en benzine is al heel anders.
Dus programmering is anders.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
Daniel
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:33
Locatie: Schiedam

Bericht door Daniel »

Hallo Pim,

Heel hartelijk dank voor je duidelijke uitleg!!!!!
We moeten dus echt op zoek naar het onderdeel met die ene A.
Of is het beter om de garage in Zweden te laten bestellen via Duitsland? We weten dan in ieder geval dat het goede onderdeel wordt gestuurd!!!

Of heb jij misschien adresjes die zo'n onderdeel in huis hebben?
Wie niet vraagt komt niet vooruit! (Letterlijk en figuurlijk dus)

Liesbeth (van Daan)
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Bericht door willem451 »

Staat die nog in Zweden Daan? Vervelend dat de vakantie zo moest eindigen.
Groet Willem 451 (wim)
Daniel
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:33
Locatie: Schiedam

Bericht door Daniel »

Hej die Wim.

Leuk jou hier te treffen.
Ja, de VW staat nog steeds in Karlstad. We laten de nieuwe stuureenheid bestellen door de garage daar en dan maar weer verder afwachten!
In NL is er heel moeilijk aan te komen.

Groet,
Liesbeth
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Bericht door willem451 »

Moet in Zweden toch mogelijk aan te komen, de meeste bussen vooral taxi rn post zijn benzine auto;s en automaat. Tot welk bouwjaar werd deze stuureenheid gebruikt weet een sloop daar staan er een stuk of 4 zal ik eens bellen ( is niet aangesloten bij het landelijke netwerk) Zal ik er eens een telefoontje aanwagen of wil je een nieuwe?
Daniel
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:33
Locatie: Schiedam

Bericht door Daniel »

Hoi,

Daan heeft gisteren contact gehad met de garage en ze hebben er een besteld voor ons! Toch hartelijk dank voor je aanbod! Als we in de toekomst nog onderdelen nodig hebben( hopelijk niet zeg!) dan weten je we je wel te vinden!

Groetjes
Liesbeth
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Bericht door willem451 »

Als je VW bus rijd heb je altijd onderdelen nodig :jump heel veel onderdelen.
Een Saab rijd nog na 800 000 en 340.000 km met org motor en versn bak en de Bus heeft al 2 versn bakken 2 motoren en een motorrevisie achter de rug na 440 000 km :bonk


Komen jullie in Oktober hier heen de bus ophalen?
aernout

Bericht door aernout »

zeker geen anwb internationale hulp? :ie

zwaar klote allemaal zeg!
Daniel
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 sep 2007, 20:33
Locatie: Schiedam

Bericht door Daniel »

Hoi,

Wel int. reis en kredietbrief hoor! De garagekosten kun je betalen met de coupons en in NL moet je dat bedrag weer terug betalen. Daar schiet je weining mee op. Ter plaatse geen onderdeel te krijgen en transport naar NL is ook voor eigen rekening. Gelukkig wel vervangend vervoer in ons verzekeringspakket.
En ja.............hij staat er nog steeds, we hopen deze maand hem op te kunnen halen.
Wel een geregel allemaal. Als Daan alleen de wagen op gaat halen dan doet hij dat in 3 of 4 dagen en als ik mee kan dan plakken we er gewoon nog een kleine vakantie aan vast :jump Gelukkig hebben we beide nog verlof dagen over!
Ons oude campertje(Renault Trafic 1986) moest voor de APK verleden week.......ook die staat nu nog bij de garage. Er moet een nieuw spruitstuk op en die dingen worden ook zeldzaam. Gelukkig ergens een 2e hands gevonden. Gaat lekker allemaal zeg :groteogen
Wordt vervolgd.................

Liesbeth
Gebruikersavatar
Roger B. (11)61
Berichten: 9154
Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)

Bericht door Roger B. (11)61 »

Daniel schreef:Hoi,

Wel int. reis en kredietbrief hoor! De garagekosten kun je betalen met de coupons en in NL moet je dat bedrag weer terug betalen. Daar schiet je weining mee op. Ter plaatse geen onderdeel te krijgen en transport naar NL is ook voor eigen rekening.
Liesbeth
Lekker die ANWB...alweer iets wat niet klopt met wat ze je vertellen dan.... Ik heb altijd gedacht dat repatri"ering ook gratis verzorgd werd.

Kwam al eens in de problemen omdat ik in een jaar tijd met de derde auto met panne stond... april met de oldtimer.......september met klapband met de aanhanger achter de T5 die ik toen voor het laatst reed (met op de aanhanger mijn net gekochte voyager) en in november met die voyager....

ondanks dat ze altijd beweren dat je als persoon aangesloten bent bij de anwb ongeacht met welke auto je strandt...... als ik niet kon aantonen dat deze auto op MIJN naam stond zouden ze niet komen en anders kosten in rekening brengen.....
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Gebruikersavatar
willem451
Berichten: 352
Lid geworden op: 04 feb 2007, 23:10
Locatie: Värmland Zweden

Bericht door willem451 »

Daniel schreef:Hoi,

En ja.............hij staat er nog steeds, we hopen deze maand hem op te kunnen halen.
Wel een geregel allemaal. Als Daan alleen de wagen op gaat halen dan doet hij dat in 3 of 4 dagen en als ik mee kan dan plakken we er gewoon nog een kleine vakantie aan vast :jump Gelukkig hebben we beide nog verlof dagen over!

Liesbeth
Als je gaat vliegen kan ik je (jullie) wel ophalen in Karlstad
Gr Wim
Plaats reactie