Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

koelvloeistof verlies

vragen over de T4
Plaats reactie
sandernaomi
Berichten: 42
Lid geworden op: 16 jan 2007, 17:23

koelvloeistof verlies

Bericht door sandernaomi »

hoi mijn bus 2.4 diesel verliest koelvloeistof het rare is dat dit alleen op de snelweg gebeurt als ik gewoon naar mijn werk rijdik 80 kilometer per dag verliest/verbruikt hij niks maar op de snelweg dus wel wat kan dit zijn

groet sander
Gebruikersavatar
vogelaarrb
Berichten: 31
Lid geworden op: 19 sep 2007, 22:30
Locatie: Rotterdam

Bericht door vogelaarrb »

weet het niet zeker maar heb hetzelfde gehad met een andere wagen op de snelweg met langere ritte en hogere snelheid verdween mijn koelvloeistof
in de stad of tussen binnendoor met lagere snelheid geen verlies!


volgens de dealer kon het de koppakking zijn heb hem toen laten testen maar daar konden ze toen niet veel op zien! Toen de dealer adviseerde dat het blok dan maar open moest maar mij nog geen zekerheid kon geven of het dan gemaakt was heb ik hem maar weggedaan!

dus echt een oplossing is het niet wat ik je kan bieden maar laat bij de dealer de wagen eens onder druk zetten mischien weet je dan meer!

gr Ron
Gebruikersavatar
Pim 328
Berichten: 983
Lid geworden op: 13 jan 2007, 11:01
Locatie: Midden-Limburg

Bericht door Pim 328 »

Heb ik een keer meegemaakt met een Passat Tdi (pompverstuiver).
Bij normaal gebruik geen koelvloeistof verlies, met rijden met caravan erachter kon je de koelvloeistof elk half uur bijvullen.
Hierbij was de koppakking ook kapot.

Kan ook zijn dat er een haarscheurtje in de kop zit. Maar die kan pas afgeperst worden als die gedemonteerd is.
Pim 328 --> Ex Multivan '02 TDI nu 190 pk en 410 Nm
Nu Passat cc 2.0 tdi 170pk Highline Full options
The Indian*701*
Berichten: 254
Lid geworden op: 14 jan 2007, 13:40

Re: koelvloeistof verlies

Bericht door The Indian*701* »

sandernaomi schreef:hoi mijn bus 2.4 diesel verliest koelvloeistof het rare is dat dit alleen op de snelweg gebeurt als ik gewoon naar mijn werk rijdik 80 kilometer per dag verliest/verbruikt hij niks maar op de snelweg dus wel wat kan dit zijn

groet sander
Heb ik dus ook gehad.
Koppakking ofwel scheurtje in de kop.
Ik had al 360 op de klok staan dus wat is wijsheid en ik wilde mijn bus nog jaren rijden en ik bleef maar water verliezen.
De keuze gemaakt voor een nieuwe moterblok.
Ben nu blij dat ik die keuze heb gemaakt.
Tis toch altijd afwachten als je de kop laat vlakken en dat soort dingen allemaal.
Plaats reactie