Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.

Groetjes webmaster Henk-1

klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld

TURBO TOTO?????

vragen over de T4
Plaats reactie
Gebruikersavatar
kor425
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007, 17:42
Locatie: Emmerich

TURBO TOTO?????

Bericht door kor425 »

:bonk Reed vanavond op de A18 richting Doetinchem, gaf FF gas bij en hoorde plotseling hard gegil!! Schrok me het apela...... FF neergezet en kwam tot de conclusie dat het bij de turbo vandaan kwam. Geen hoog gefluit maar puur hard janken, weet iemand wat dat beduiden kan? motor heeft 4 ton gelopen, verbruikt weinig tot geen olie, trekt normaal als beer, heeft pas super grote beurt gehad, olie is 500 km. oud, nieuwe distributieriem, distributieaandrijftandwiel en trillingsdempers, waterpomp, you name it,. Kan iemand globaal conclusie, diagnose, prognose o.i.d. geven. Iemand in de buurt van Doetinchem die misschien kan luisteren. T4foreverdead of blijft gewoon levu. M.vr.gr. Kor425. :kijkt
heintje 31
Berichten: 171
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:16

Bericht door heintje 31 »

haal je slang eens van de turbo en kijk of er speling zit op het schoepenradje met je vinger(wel met stilstaande motor hè!! :lach )
mvg heino
Gebruikersavatar
kor425
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007, 17:42
Locatie: Emmerich

TURBO FINITO

Bericht door kor425 »

heintje 31 schreef:haal je slang eens van de turbo en kijk of er speling zit op het schoepenradje met je vinger(wel met stilstaande motor hè!! :lach )
mvg heino
:muur :muur :muur :muur :muur Hallo Heino, heb inmiddels contact gehad met C&ETurbochargers in Amersfoort, na mijn verhaal vande ervaring op de A18, vroeg hij mij naar de KM. op mijn 400000KM lange antwoord gaf hij als commentaar, dan mag dat turbootje weleens kapot gaan, er zijn er niet veel die 4 ton volhouden. De APK-roetmeting was FF funest voor de Turbo, de laatste druppel, LEKKER DAN, NU EURIESSSSS :ie :ie :ie :ie :ie :ie :muur :muur :gif
T400000undweiter.
Kor425
Gebruikersavatar
René
Berichten: 5272
Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.

Bericht door René »

Er is niet een slang losgekomen die van je turbo afgeblazen is? Kan me het gefluit wat je beschrijft enigzins wel voor stellen, maar door de telefoon zeggen dat je turbo de geest heeft gegeven (kan altijd natuurlijk) vind ik iets te simpel. Een nieuwe kopen kan altijd nog

René
Gebruikersavatar
kor425
Berichten: 31
Lid geworden op: 30 aug 2007, 17:42
Locatie: Emmerich

Bericht door kor425 »

Berrie en Rene schreef:Er is niet een slang losgekomen die van je turbo afgeblazen is? Kan me het gefluit wat je beschrijft enigzins wel voor stellen, maar door de telefoon zeggen dat je turbo de geest heeft gegeven (kan altijd natuurlijk) vind ik iets te simpel. Een nieuwe kopen kan altijd nog

René
Ha Renè, Dank voor meedenken.
Ik heb al eerder een keer meegemaakt dat er wat loos was met een slang, èèn keer eraf gesprongen en èèn keer gescheurd, als een slang gescheurd is dan heb je meestal niet constant een gefluit omdat de druk van de turbo variabel is en de lucht door de scheur dan ook variabel naar buiten komt, het gejank, (want fluiten is het niet meer, denk aan Amerikaanse politieauto), wat ik nu hoor is hoorbaar stationair en neemt toe naarmate het toerental van de motor stijgt. Het klonk zeer logisch wat de monteur zei, als je eens op de site van C&E kijkt staat beschreven wat er kan gebeuren als zich drap heeft afgezet aan de as of schoepen, het onbalans in de as zorgt dat de schoepen tegen het huis draaien, vandaar dat continue gejank van de turbo. En dan,
4 ton!!! allicht gaat iets finitos :muur :muur :muur :muur
T400000undweiter.
Kor425
Plaats reactie