hoi allemaal,
ik heb een t4 2.5 tdi van 2003 , maar nu zit ik met een start probleem..
hij start perfect tot dat de dieselmeter halfweg staat maar als hij onder het half staat en je probeert te starten, moet je een vijftal sec starten voor dat de motor draait .. (het is percies ofdat de brandstof terug loop naar de tank en dat hij het opnieuw moet aanzuigen)
weet er iemand waar aan dit kan liegen? en wat ik er aan kan doen?
grtz
Welkom op het weetjewel forum, van en voor Volkswagen Transporter rijders.
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
Groetjes webmaster Henk-1
klik rechts op de "X" dan verdwijnt dit veld
startprobleem
- René
- Berichten: 5272
- Lid geworden op: 13 jan 2007, 21:18
- Locatie: Obdam, gechipte 151PK VCDS en vagdash 2.5. Tel: 0637199013.
Hoe is het met je vacuum ontluchting van de brandstof tank?
Kijk anders even onder de auto of de tank nog wel zijn originele vorm heeft of dat ie geimplodeerd is, dan gaan er ook niet alle liters in die erin horen te gaan. ( scheelt wel weer met tanken
)
Kan ook zijn dat er ergens een brandstofleiding niet goed op de slangpilaartjes zit waardoor er lucht in je brandstofleiding komt wat slecht starten tot gevolg heeft.
Wanneer is je brandstof filter voor het laatst vervangen??
Zo even wat mogelijkheden die mij te binnen schieten.
René
Kijk anders even onder de auto of de tank nog wel zijn originele vorm heeft of dat ie geimplodeerd is, dan gaan er ook niet alle liters in die erin horen te gaan. ( scheelt wel weer met tanken
![fun :bonk](./images/smilies/bonk.gif)
Kan ook zijn dat er ergens een brandstofleiding niet goed op de slangpilaartjes zit waardoor er lucht in je brandstofleiding komt wat slecht starten tot gevolg heeft.
Wanneer is je brandstof filter voor het laatst vervangen??
Zo even wat mogelijkheden die mij te binnen schieten.
René
- Roger B. (11)61
- Berichten: 9154
- Lid geworden op: 10 apr 2007, 10:01
- Locatie: in der Hinterecke (Duitse achterhoek)
de o-ring van het verwarmingsdeel van het filter kan ook lekken, dan zuigt ie lucht aan en moet je (op den duur) erg lang doorstarten...
O-ring kost 35 ct geloofik
Ik heb een immitatiefilter erop en met de daarop geleverde o-ring had ik dit probleem, originele ring erop, was weg, heb nu het idee dat het weer iets of wat terug is aan het komen..... binnenkort een nieuw origineel filter er maar weer op (na nog geen 20.000km)
O-ring kost 35 ct geloofik
Ik heb een immitatiefilter erop en met de daarop geleverde o-ring had ik dit probleem, originele ring erop, was weg, heb nu het idee dat het weer iets of wat terug is aan het komen..... binnenkort een nieuw origineel filter er maar weer op (na nog geen 20.000km)
Wat je ook doet, zorg altijd dat je de drie T's bij je hebt, dan kun je je altijd redden....
Tyraps, Tape en Telefoon
Tyraps, Tape en Telefoon
- Christoffel
- Berichten: 422
- Lid geworden op: 07 mei 2007, 20:47
- Locatie: Barneveld
Dit probleem ook bij een klant van ons gehad.
De aangegeven oplossingen waren ook mijn eerste gedachten toen, maar verklaarde niet waarom dit alleen gebeurde bij een half lege tank of minder.
Wat ik toen gedaan heb is een stuk doorzichtige brandstofleiding gemonteerd tussen tankvlotter en leiding naar het brandstoffliter. Als je het voertuig startte kwamen er luchtbellen mee vanuit de tank. Als de motor eenmaal gelopen had startte hij vervolgens direct, echter wachte je weer een tijdje moest je weer doorstarten om hem aan de gang te krijgen.
Wat bleek, na het vlotterelement gedemonteerd te hebben en uit elkaar gehaald te hebben, dat er een scheurtje in de aanzuigbuis zat, welke blood kwam te liggen als het brandstofniveau onder de helf kwam. De scheur was te herkennen aan de donkere verkleuring ( als een streep) in de standpijp.
Doe er je voordeel mee.
Chris
De aangegeven oplossingen waren ook mijn eerste gedachten toen, maar verklaarde niet waarom dit alleen gebeurde bij een half lege tank of minder.
Wat ik toen gedaan heb is een stuk doorzichtige brandstofleiding gemonteerd tussen tankvlotter en leiding naar het brandstoffliter. Als je het voertuig startte kwamen er luchtbellen mee vanuit de tank. Als de motor eenmaal gelopen had startte hij vervolgens direct, echter wachte je weer een tijdje moest je weer doorstarten om hem aan de gang te krijgen.
Wat bleek, na het vlotterelement gedemonteerd te hebben en uit elkaar gehaald te hebben, dat er een scheurtje in de aanzuigbuis zat, welke blood kwam te liggen als het brandstofniveau onder de helf kwam. De scheur was te herkennen aan de donkere verkleuring ( als een streep) in de standpijp.
Doe er je voordeel mee.
Chris